گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

انواع سیستم ساپورت نردبان کابل

انواع سیستم ساپورت نردبان کابل

انواع سیستم ساپورت نردبان کابل

ساپورت نردبان کابل مجموعه ای از قطعات پشتیبانی و حمایتی محسوب می شوند که می توانند نردبان های کابل را به صورت کاملا پایدار در ارتفاعات سازه نگه دارند. می توان آنها را جزو قطعات اتصال دهنده سازه ای تلقی کرد. چرا که مسئولیت تحمل بار وزنی شبکه کابل کشی مشتمل بر نردبان ها و کابل ها را بر عهده دارند. اصولاً برای نصب این قطعات کاربردی علاوه بر اتصالات نردبان کابل مانند زانو ها، سه راهی ها، چهار راه ها یا اتصالات متقاطع نیاز به تجهیزات دیگری داریم تا بتواند مجموع این قطعات را پشتیبانی کند.

به عنوان مثال در برخی از مواقع لازم است که نردبان ها به شکل معلق مسیریابی و هدایت شوند. حال آنکه در مواردی شما می توانید با استفاده از ساپورت های دیواری نیز عملیات نصب را تکمیل کنید.  ایجاد یک ساپورت نردبان کابل قدرتمند در وهله اول ایمنی کابل کشی را افزایش می دهد. در نتیجه در محیط های پرتنش صنعتی شاهد ریزش و تخریب ساختاری شبکه های پشتیبانی کابل نخواهید بود. در ادامه مقاله در ارتباط با انواع سیستم های ساپورت برای نردبان کابل صحبت می کنیم  تا با قطعات تشکیل دهنده آن آشنا شوید.

 ایجاد سیستم ساپورت نردبان کابل از ناحیه سقف

برای ایجاد ساپورت نردبان کابل به صورت سقفی نیاز به یکسری قطعات و تجهیزات مکمل داریم که همه آنها در کنار یکدیگر می توانند یک ساپورت یا سیستم نگهدارنده بسیار قوی را برای نردبان های کابل ایجاد کنند. اصولاً سیستم های ساپورت سقفی به دو گونه یک طرفه و دو طرف طبقه بندی می شوند.

انتخاب بهترین بست چنگکی کابل
مطالعه

نمونه های ساپورت یک طرفه شامل انواع ساپورت های آویز همراه با براکت یا پایه های نگهدارنده می باشد. این نوع سیستم نگهدارنده می‌تواند به صورت دو طبقه یا سه طبقه نیز باشد که غالباً برای پشتیبانی از انواع سینی کابل نیز از آنها استفاده می شود. اما ساپورت های دوطرفه برگرفته از انواع  مفتول رزوه ای یا راد های گالوانیزه می باشند که همراه با سی چنل ها در دو طرف نردبان کابل قرار می گیرند. این قطعات می توانند یک اهرم نگهدارنده بسیار قدرتمند را شکل دهند.

اگر به تصاویر موجود در این مقاله دقت کنید همه توضیحات مذکور را می توانید به راحتی مشاهده کنید. اینکه شما از کدام یک از انواع ساپورت نردبان کابل استفاده کنید بستگی به ابعاد نردبان کابل و موقعیت بکارگیری آن دارد. اغلب تکنسین های اجرایی به خوبی تشخیص می دهند که چه نوع سیستم نگهدارنده ای را برای پایدار نگه داشتن نردبان های کابل استفاده کنند.

 ایجاد سیستم ساپورت نردبان کابل از ناحیه سقف

 ساپورت نردبان کابل ازناحیه دیوار

در اغلب موارد با توجه به معماری سازه صنعتی لازم است که نردبان کابل از ناحیه دیوار هدایت شود. در چنین مواردی بهتر است که شما از انواع ساپورت نردبان کابل که ساختار متفاوتی نسبت به نمونه های معلق دارند بهره برداری کنید. ساپورت های دیواری نردبان کابل غالباً با عنوان براکت های دیواری یا پایه نگهدارنده دیوار نیز شناخته می شوند. تصویر این نوع ساپورت نیز دقیقاً قابل رویت می باشد.

انواع لوله فلزی نازک در صنعت: کاربرد، مزایا و معایب آن چیست؟
مطالعه

همانطور که می بینید یک براکت و پایه نگهدارنده به دیوار متصل است و نردبان های کابل در مسیر مستقیم بر روی آن قرار می گیرند. طبیعتاً با افزایش سایز و عرض نردبان لازم است از پایه های نگهدارنده  بلندتری استفاده کنیم. علاوه بر این به منظور پایدار نگه داشتن نردبان ها بر روی این براکت ها یا پایه های نگهدارنده دیواری یک قطعه اتصال دهنده کوچک در انتهای پایه نصب می شود تا نردبان ها از جهت دیگر دچار ریزش نشوند.

 ساپورت نردبان کابل ازناحیه دیوار

مزیت های استفاده از سیستم های پشتیبانی نردبان کابل

مزیت ها و امتیازات بسیار زیادی را می توان برای ساپورت نردبان کابل ذکر کرد. به عنوان یک قاعده کلی عملا نمی توان هیچ نوع شبکه کابل کشی همراه با نردبان کابل را بدون سیستم های ساپورت در سازه پیاده سازی کرد. در واقع شما به این نوع ساپورت ها نیاز دارید و در هر پروژه ای چندین نمونه از آن در شبکه کابل کشی وجود دارد. اما برخی از مزیت هایی که برای این محصولات می توان ذکر کرد شامل موارد ذیل می باشد:

  • از لحاظ جنس و متریال ساخت با استفاده از آلیاژهای فولادی تولید می‌شوند. در نتیجه استحکام و مقاومت کافی برای تحمل وزن نردبان ها و کابل های برق را دارند.
  • بر روی همه قطعات ساپورت و تجهیزات نگهدارنده یک پوشش گالوانیزه وجود دارد که از خوردگی و زنگ زدگی قطعات جلوگیری می کند.
  • با توجه به سایز بندی های مختلفی که ساپورت نردبان کابل دارد. در نتیجه به راحتی می توانند از کوچکترین تا بزرگترین نردبان های کابل را پشتیبانی کنند.
  • با توجه به نوع طراحی ساپورت ها سرعت پیاده سازی و نصب این قطعات در سازه بالا می باشد و شما می توانید در مدتی به نسبت کوتاه پروژه را تکمیل کنید.
لوله فولادی سیاه چیست و در چه ابعادی عرضه میشود؟
مطالعه

استفاده از تکنسین های اجرایی با تجربه در نصب سیستم های نگهدارنده نردبان کابل

با توجه به آنکه نردبان های کابل و همچنین انواع سینی کابل به عنوان اصلی ترین قطعات پشتیبانی تلقی می شوند. در نتیجه حتماً باید با بالاترین استانداردهای تعریف شده در سازه نصب شوند. اولویت اصلی در پایدار نگه داشتن این قطعات ایجاد یک سیستم ساپورت نردبان کابل محکم و با پایداری فوق العاده بالا می باشد. کوچکترین نقص در فرآیند اتصال این قطعات امنیت پروژه شما را کاهش خواهد داد.

خصوصاً در محیط های صنعتی پر ریسک که کابل های برق فشار قوی در مسیرهای مختلف هدایت می شوند. بنابراین همواره باید تیم اجرایی از افراد با تجربه و حرفه ای تشکیل شده باشد. در واقع این افراد تمامی قطعات اتصال دهنده را می شناسند و می دانند که در کدام ناحیه از سازه چه نوع سیستم ساپورتی را ایجاد کنند.

استفاده از تکنسین های اجرایی با تجربه در نصب سیستم های نگهدارنده نردبان کابل

کامل ترین تجهیزات پشتیبانی کابل در گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می توانند متنوع ترین قطعات پشتیبانی کابل از قبیل سینی کابل، اتصالات سینی کابل، ترانکینگ ها و همچنین نردبان های کابل و اتصالات آنها را با بالاترین کیفیت ساخت از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند. اولویت های اصلی این مجموعه ارائه بهترین خدمات به منظور کسب رضایت بیشتر در حوزه فروش به مشتریان می باشد. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.