گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

آشنایی با انواع سینی کابل بدون پانچ ، موارد کاربرد و مزایا

آشنایی با انواع سینی کابل بدون پانچ ، موارد کاربرد و مزایا

آشنایی با انواع سینی کابل بدون پانچ ، موارد کاربرد و مزایا

سینی کابل یکی از تجهیزات کاربردی در سیم کشی برق یک مجموعه بوده که برای هدایت، محافظت و انتقال کابل‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه در اکثر ساختمان‌ها و صنایع، به جای استفاده از سیم کشی باز یا لوله‌های برق، سینی‌های کابل را انتخاب می‌کنند. سینی کابل بدون پانچ به خوبی از کابل و سیم محافظت کرده و سازماندهی و دسترسی به آنها را آسان‌تر می‌سازند.

به طور کلی سینی کابل در اندازه‌ها و حجم‌های متفاوتی تولید می‌شود تا پاسخگوی نیاز مصارف مختلف باشد؛ با این حال، سینی کابل بدون پانچ و پانچ‌دار، دو مدل مهم از این محصول هستند که تفاوت‌های قابل توجهی با یکدیگر دارند. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها، کاربرد و مزایای استفاده از سینی کابل بدون پانچ آشنا شوید.

سینی کابل بدون پانچ چیست؟

سینی‌های بدون پانچ نوعی سینی کابل هستند که روی آنها سوراخی برای عبور کابل و سیم قرار ندارد. جنس این سینی‌ها از ورق فلزی گالوانیزه، آلومینیوم یا استیل بوده که مقاومت خوبی در برابر آسیب‌های خارجی ارائه می‌دهند. سینی‌های گالوانیزه در دو نوع ساخته می‌شوند: سینی گالوانیزه سرد که ورق گالوانیزه فابریک پس از برش و خم‌کاری‌های لازم، مورد استفاده قرار می‌گیرد و سینی گالوانیزه گرم که ورق سیاه پس از برش و خم‌کاری، در وان اسید قرار گرفته و پس از آن، طی عملیات گالوانیزاسیون برای استفاده آماده خواهد شد.

سینی کابل بدون پانچ به گونه‌ای ساخته می‌شود که در برابر رطوبت، زنگ زدگی و هوای شرجی مقاومت بالایی داشته باشد؛ به همین دلیل در سیستم‌های کابل کشی کارخانجات و صنایع مختلف مانند: برق، گاز، نفت و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که پایه‌های سینی بدون پانچ مقاومت بالایی داشته و کناره‌های آن محصور می‌باشند، فضایی امن برای عبور کابل‌ها ایجاد می‌کنند.

آشنایی با دلایل نیاز به برش لوله برق و ابزارآلات مورد استفاده
مطالعه

این سینی‌ها برخلاف مدل‌های پانچ‌دار که از سوراخ و طرح مشبک تشکیل شده اند، کابل‌ها را به خوبی پوشش داده و محافظت می‌نمایند؛ به همین دلیل امکان تاثیر مواد خورنده یا دیگر آسیب‌های خارجی بر روی کابل‌ها، به شدت کاهش می‌یابد.

سینی‌های بدون پانچ یا کف جامد، در عرض، طول و عمق‌های متفاوتی تولید شده تا امکان استفاده برای کابل‌هایی با حجم و اندازه متفاوت را داشته باشند. همچنین میزان هوای عبوری در این سینی بیشتر از لوله‌های فولادی بوده و با انتقال صحیح حرارت، طول عمر کابل‌ها را افزایش می‌دهد. با این حال به دلیل عدم وجود پانچ، مقدار گردش هوا در این سینی نسبت به مدل پانچ‌دار کمتر خواهد بود.

سینی کابل بدون پانچ چیست؟

مزایای استفاده از سینی کابل بدون پانچ چیست؟

  • نصب آسان و سریع: این سینی‌ها نیازی به پانچ‌کردن سوراخ نداشته و به دلیل نصب آسان و سریع، هزینه‌های اجرای پروژه را کاهش داده و زمان زیادی را برای شما ذخیره خواهند کرد.
  • امکان انتقال کابل‌ها با قطر متفاوت: ساختار یکدست سینی‌های فاقد پانچ باعث شده تا امکان عبور دادن کابل‌های مختلف با قطرهای غیرمشابه وجود داشته باشد. از این رو، انعطاف پذیری کابل کشی افزایش یافته و سینی‌های بدون پانچ در موارد متنوع قابل استفاده خواهند شد.
  • امکان استفاده در محیط‌های مرطوب و خورنده: جنس مقاوم سینی‌های بدون پانچ باعث شده تا امکان استفاده از آنها در مکان‌هایی با مواد خورنده یا هوای مرطوب، بدون آسیب دیدگی وجود داشته باشد.
  • کاهش هزینه نصب: با توجه به اینکه نصب سینی کابل فاقد پانچ با سرعت بیشتری انجام می‌شود، به هزینه کمتری برای این کار نیاز خواهد داشت.
  • کاهش تداخل کابل‌ها: کناره‌های محصور این سینی از برخورد کابل‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌نماید؛ به همین دلیل، احتمال گره خوردن، عبور و مرور یا همپوشانی کابل‌ها به شدت کاهش می‌یابد.
  • حفظ زیبایی محیط: سینی‌ها کف جامد ظاهری تمیز و یکدست ارائه داده و زیبایی محیط را در اجرای پروژه افزایش می‌دهند.
  • افزایش ایمنی: کناره‌های محصور سینی بدون پانچ، از برخورد اتفاقی کابل‌ها با سیم‌های برق جلوگیری کرده و خطر برق گرفتگی و خسارات جانبی را به شدت کاهش می‌دهند.
  • نگهداری آسان: با توجه به عدم وجود سوراخ برای عبور کابل، امکان تشکیل آلودگی، گرد و غبار یا به دام افتادن زباله در این نواحی وجود ندارد؛ بنابراین تمیز کردن و نگهداری از کابل‌ها به آسانی انجام می‌شود.
  • امکان تعویض یا افزودن سریع کابل‌ها: طراحی این سینی‌ها به گونه‌ای است که امکان دسترسی به کابل‌ها را آسان کرده و زمان تعویض را تسریع می‌بخشد. علاوه بر این، در صورت بروز تغییر در سیستم سیم کشی، نیاز به جایگذاری لوله جدید نبوده و با قرار دادن کابل جدید در سینی، عملیات انجام خواهد شد.
چهار راهی سینی کابل؛ ویژگی ها و مشخصات و طریقه استفاده
مطالعه

موارد کاربرد سینی کابل فاقد پانچ

  • سینی کابل بدون پانچ به دلیل شکل ظاهری و نوع کاربرد، در موارد زیر استفاده می‌شوند:
  • سیم کشی ساختمان‌های مسکونی، صنعتی و تجاری به دلیل نصب سریع و امکان عبور کابل‌های متفاوت
  • سیستم‌های اعلام حریق و اطفاء حریق به دلیل مقاومت در برابر مواد خورنده و هوای مرطوب
  • سیستم‌های روشنایی به دلیل نصب سریع و عبور کابل‌ها با قطر مختلف
  • سیستم‌های تهویه مطبوع به علت امکان عبور دادن کابل‌های متفاوت
  • سیستم‌های کنترل و اتوماسیون به دلیل قابلیت عبور کابل‌ها با قطر متفاوت

انواع سینی کابل بدون پانچ

  • سینی کابل مستقیم بدون پانچ: این سینی برای عبور دادن کابل در مسیر مستقیم استفاده شده و در عرض، طول و عمق‌های متفاوت ساخته می‌شود.
  • سینی کابل زانویی بدون پانچ: این سینی برای جهت دهی به کابل‌ها استفاده شده و در زاویه‌های مختلف ساخته می‌شود.
  • سینی کابل سه راهی فاقد پانچ: این محصول برای وصل کردن دو سینی به یکدیگر استفاده شده و در زوایای مختلف تولید می‌شود.
  • سینی کابل کانالی فاقد پانچ: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های فیزیکی بر روی کابل و تشکیل یک کانال مستقل برای عبور کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سینی کابل درب‌دار بدون پانچ: این سینی از کابل‌ها در مقابل آسیب‌های فیزیکی محافظت می‌کند.
  • سینی کابل مشبک بدون پانچ: از این محصول برای عبور کابل‌ها با قطر متفاوت استفاده می‌شود.
سینی کابل گالوانیزه سرد و ابعاد ساختاری آن
مطالعه

موارد کاربرد سینی کابل فاقد پانچ

خرید سینی کابل بدون پانچ از صنایع رفیع

گروه صنعتی رفیع مدت زیادی در زمینه تولید محصولات پشتیبانی از کابل برق فعالیت داشته و با نیاز مشتریان به طور کامل آشنایی دارد. این مجموعه برای تولید محصولات خود، از مواد اولیه باکیفیت و مقاوم استفاده کرده تا تولیداتی با طول عمر بالا و عملکرد مناسب ارائه دهد. گروه صنعتی رفیع با تولید و عرضه مستقیم محصولات خود، قیمتی مناسب‌تر از سایر فروشگاه‌ها ارائه داده و قدرت خرید مشتریان را افزایش می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید سینی کابل بدون پانچ را در اندازه‌ها و جنس‌های متفاوت، با کیفیت بالا از گروه صنعتی رفیع تهیه نمایید.

سخن آخر

سینی کابل بدون پانچ به دلیل عدم وجود سوراخ، از کابل‌ها و سیم‌های برق به خوبی محافظت کرده و امکان تاثیر مواد خورنده بر روی آنها را کاهش می‌دهد. ظاهر یکدست و محصور این سینی ظاهری زیبا و تمیز  برای سیستم کابل کشی ایجاد کرده و امکان انتقال کابل‌های متفاوت با قطرهای غیریکسان را فراهم می‌کند. برای بهره‌مندی از عملکرد مداوم این سینی، لازم است آن را از تولید کننده‌ای معتبر و باسابقه تهیه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.