گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

راهنمای کامل مشخصات و ویژگی های سینی کابل گالوانیزه گرم

راهنمای کامل مشخصات و ویژگی های سینی کابل گالوانیزه گرم

راهنمای کامل مشخصات و ویژگی های سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی کابل گالوانیزه گرم تنها با هدف پشتیبانی و حفاظت فیزیکی از کابلهای برق استفاده می‌شوند. اگر در محیط صنعتی و کاری خود نیاز به هدایت و مسیریابی کابل‌ها دارید بهترین انتخاب سینی های فلزی هستند. البته قطعات دیگری همچون لوله فولادی برق نیز برای حفاظت از کابل‌ها طراحی و تولید می‌شوند که متناسب با شرایط محیط استفاده خواهند شد. اما سینی های کابل به دلیل ابعاد و عرض بزرگتر در یک مسیر چندین کابل برق را حمل می‌کنند.

پیمانکارانی که می‌خواهند یک سیستم و شبکه کابل کشی وسیعی را در یک محیط احداث کنند همواره به دنبال انتخاب سینی های کابل مقاوم و پایدار هستند. اصولاً این سینی‌ها در نمونه های گالوانیزه گرم، سینی کابل گالوانیزه سرد و رنگی و استنلس استیل طراحی و ساخته می‌شوند.

در حال حاضر نمونه هایی که در فرایند گالوانیزاسیون مقاوم سازی شده اند آمار فروش بالایی را دارند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم منحصرا در ارتباط با این سینی‌ها صحبت کنیم. پس اگر قصد آگاهی از مشخصات سینی کابل گالوانیزه گرم و سایر ویژگی های ساختاری را دارید این مقاله را به طور کامل مطالعه فرمایید.

جنس سینی کابل گالوانیزه گرم

جنس سینی کابل گالوانیزه گرم

سینی کابل گالوانیزه گرم ساخته شده از ورق های فولاد یا استیل است. در مواردی ممکن است سینی های فلزی کابل از استیل ضد زنگ باشند. این قطعات از لحاظ نوع متریال و ترکیبات ساختاری متفاوت هستند. به طوریکه در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم می‌باشند.

بنابراین نیازی به پوشش‌های گالوانیزاسیون ندارند. ورقه های فولادی در یک فرآیند ماشینکاری در ابعاد مشخصی کات می‌شوند. سپس توسط دستگاه های خاص پانچ یا سوراخ کاری می‌شوند. اگر به قسمت دیواره یا بدنه و همچنین کف سینی های کابل نگاه کنید پانچ‌ها و سوراخ های متعددی را مشاهده خواهید کرد.

مقاله پیشنهادی:   انتخاب بهترین بست چنگکی کابل

ورق های استیل در فرایند گالوانیزاسیون توسط پوشش‌های زینک مذاب کاور می‌شوند. این پوشش‌ها کاملاً به بدنه اصلی فلز می‌چسبند و جزء اصلی و ساختاری آنها خواهند شد. روند پوشش دهی به این صورت است که ورق های استیل به شکل غوطه وری در ترکیبات زینک مذاب قرار می‌گیرند و کوچکترین منافذ ریز صفحات فلزی مقاوم سازی خواهند شد.

به غیر از سینی های کابل درپوش های سینی نیز دقیقاً از همین جنس هستند. یعنی ورق های استیل کاملا بدون پانچ به شکل درپوش درمی آیند و بر روی سینی های مشبک قرار می‌گیرند.

ابعاد استاندارد سینی کابل

ابعاد استاندارد سینی کابل

برای معرفی ابعاد استاندارد سینی کابل گالوانیزه گرم متغیرهای متعددی را می‌توان ذکر کرد. طول سینی کابل، ضخامت، عرض و ارتفاع جزو مشخصات اصلی و مهم این قطعات می‌باشند. در زیر به طور جداگانه هر یک را شرح می‌دهیم:

  • طول و متراژ

طول و متراژ سینی های کابل معمولاً در اندازه های دو الی سه متری است. این ابعاد کاملاً استاندارد می‌باشد و شرایطی را فراهم می‌کند تا شما به راحتی بتوانید به حمل و نقل آن‌ها تا محل پروژه بپردازید. علاوه بر همه اینها می‌توان با ابزارهای مخصوص این سینی‌ها را برش داد تا دقیقا مطابق با معماری سازه باشند.

  • عرض سینی های کابل

عرض استانداردی که برای سینی های کابل استفاده می‌شود بسیار متنوع است. این ابعاد شامل ۵ سانتی متر، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سانتی متر است. این مقادیر به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما بنا به محدودیتهای پروژه شما امکان ساخت عرض های بزرگتر از این نیز تا ۱۰۰ سانتی متر وجود دارد. در فرایند تولید سینی کابل گالوانیزه امکان سفارشی سازی وجود دارد.

  • ضخامت ورقه
مقاله پیشنهادی:   لدر کابل چیست؟ چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟

همانطور که گفته شد سینی کابل گالوانیزه گرم ساخته شده از ورق های استیل می‌باشد. این ورقه‌ها دارای ضخامت کنترل‌شده و معینی هستند که معمولاً ابعاد ۱ میلیمتر، ۱.۲۵، ۱.۵ و ۲ میلبیمتر را شامل می‌شود. زمانی که می‌خواهید از سینی های عریض تر استفاده کنید به طور استاندارد ضخامت ورقه آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.

  • ارتفاع سینی کابل

ارتفاع سینی‌ها در واقع همان دیواره یا عمق سینی می‌باشد. این ابعاد از ۴ سانتی متر تا نهایت ۱۰ سانتیمتر متغیر هستند. این دیواره‌ها باعث می‌شوند کابل‌ها از داخل سینی خارج نشوند. لذا حداکثر امنیت فیزیکی آنها فراهم خواهد شد. اینکه شما کدام ارتفاع سینی را انتخاب کنید باز هم بستگی به دیگر ابعاد ساختاری این محصول دارد.

قیمت سینی کابل گالوانیزه گرم

قیمت سینی کابل گالوانیزه گرم

قیمت سینی کابل گالوانیزه گرم بر اساس ابعاد، متراژ و ویژگی‌های ساختاری تعیین می‌شود. به طور کلی اگر سینی‌ها از جنس استنلس استیل باشند طبیعتاً دارای بالاترین قیمت می‌باشند. اما نمونه های گالوانیزه سرد و رنگی حداقل قیمت را دارند.

حد وسط میان اینها سینی های کابل گالوانیزه گرم هستند که طول عمر بالاتری دارند و هم با حداکثر امنیت می‌توانند کابل‌ها را در مسیرهای متفاوت پشتیبانی کنند. معمولاً قیمت این قطعات مقرون به صرفه تعیین می‌شود. اما آنچه که باعث تفاوت هزینه پروژه می‌شود وسعت کار و تعداد شاخه های سینی کابل است.

نکاتی که قبل از خرید سینی های کابل باید بدانید

اولین نکته مهمی که قبل از خرید سینی کابل گالوانیزه گرم باید بدانید نقشه کار و مقدار قطعات مورد نیاز است. اصولاً سینی های کابل همراه با اتصالات سینی کابل خریداری می‌شوند. در واقع این قطعات اتصال دهنده در دو نوع سازه ای و میان سینی طبقه بندی می‌شوند.

مقاله پیشنهادی:   سه راهی لوله برق؛ تکمیل کننده اتصالات لوله برق در ساختمان

هر کدام از این‌ها در جایگاه خود فوق العاده اهمیت دارند و امنیت شبکه شما را تامین می‌کنند. بعد از آن شما باید سایزبندی های مورد نیاز را تعیین کنید. اینکه چه تعداد شاخه در یک مسیر نیاز دارید. زمانی که خرید قطعات شما تکمیل شد باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی در حوزه نصب داشته باشید.

تکنسین های حرفه ای غالباً از جانب فروشگاه‌ها و شرکت های توزیع کننده به شما معرفی می‌شوند تا عملیات اتصال و پیاده سازی قطعات در محل پروژه تکمیل شود.

فروش سینی کابل گالوانیزه گرم در گروه صنعتی رفیع

اگر به دنبال نصب و راه اندازی سینی های کابل در فضای صنعتی خود هستید بهترین انتخاب برای شما سینی کابل گالوانیزه گرم است. گروه صنعتی رفیع به عنوان تولید کننده قطعات سعی می‌کند سایزبندی های کاملی از این سینی‌ها را در اختیار شما قرار دهد.

همچنین پکیج کاملی از اتصالات سینی کابل از نوع سازه ای و بین سینی‌ها در این مجموعه به فروش می‌رسد تا شما بتوانید در یک مرحله خرید تمامی قطعات را تهیه کنید. مشتریان گرامی جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات