گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

سینی کابل PVC؛ نوع ساختار، ویژگی‌ها و کاربردها

سینی کابل PVC؛ نوع ساختار، ویژگی‌ها و کاربردها

سینی کابل PVC؛ نوع ساختار، ویژگی‌ها و کاربردها

یکی از قطعات بسیار پرکاربردی که برای پشتیبانی و حمایت از کابل‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد سینی کابل pvc است. همانطور که از نام این محصول کاملاً مشخص است ساخته شده از متریال پلیمری می‌باشد. بنابراین از لحاظ درجه سختی و مقاومت قابل مقایسه با انواع سینی کابل گالوانیزه نیستند. به همین دلیل نوع کاربری آنها نیز متفاوت خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم ضمن توضیح نوع ساختار سینی‌های کابل پی‌وی‌سی در مورد ویژگی‌ها و کاربردهای آنها اطلاعات مهمی را ارائه دهیم. در پایان نیز یک مقایسه کلی با سینی‌های کابل فلزی خواهیم داشت تا تفاوت آنها مشخص شود.

نوع ساختار سینی کابل pvc

مواد pvc ترکیباتی از پلی وینیل کلراید هستند که به صورت فشرده و ساختار یافته برای تولید انواع سینی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سینی‌ها دارای یک سطح مقطع مشبک می‌باشند که علاوه بر کاهش وزن قطعه باعث ایجاد تعادل دمایی نیز می‌شوند. البته بر روی سینی کابل pvc غالباً از کابل‌های سبک استفاده می‌شود. اما همین کابل ها نیز می‌توانند در صورت تجمع یک حرارت جزئی را به وجود آورند.

این سینی‌ها نباید در معرض ضربه و تنش‌های فیزیکی بالا قرار بگیرند. بنابراین رویکرد استفاده آنها قدری متفاوت خواهد بود. دارای یک ارتفاع به خصوصی هستند تا بتوانند یک پشتیبانی همه جانبه و امنی را برای سیم‌ها و کابل‌ها فراهم کنند. لبه آنها نیز به صورت شیاردار طراحی شده است تا بتوان از درپوش‌های پلاستیکی نیز روی آنها استفاده کرد.

نوع ساختار سینی کابل pvc

ویژگی‌ها و مزیت‌های سینی کابل پی‌وی‌سی

سینی کابل PVC (پلی وینیل کلراید) به طور گسترده در تاسیسات الکتریکی برای اهداف مدیریت کابل استفاده می شود. در اینجا برخی از ویژگی ها و مزایای رایج سینی کابل PVC آورده شده است:

  1. مقاومت در برابر خوردگی: PVC در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و سینی های کابل PVC را برای کاربردهای داخلی و خارجی مناسب می کند. حتی در محیط های پرتنش که در معرض رطوبت، مواد شیمیایی یا دماهای شدید قرار دارند.
  2. سبک: سینی کابل PVC در مقایسه با سینی های فلزی سبک وزن هستند و حمل و نصب آنها را آسان تر می کند. این می تواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های نیروی کار در طول نصب شود.
  3. غیر رسانا: پی وی سی یک ماده عایق است، بنابراین سینی کابل PVC نارسانا هستند و عایق الکتریکی کابل ها را فراهم می کنند. این باعث می شود آنها برای کاربردهایی که ایمنی الکتریکی یک فوق العاده اهمیت دارد، مانند مناطقی که تجهیزات ولتاژ بالا دارند، مناسب باشند.
  4. مقاومت در برابر آتش: سینی های کابل PVC به طور معمول خود خاموش شونده هستند و خواص ضد حریق خوبی دارند و خطر انتشار آتش را در صورت نقص کاهش می دهند.
  5. مقرون به صرفه: سینی های PVC اغلب مقرون به صرفه تر از سینی های فلزی هستند و آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه برای سیستم های مدیریت کابل تبدیل می کند.
  6. برش و شکل دهی آسان: این سینی‌ها را می توان به راحتی در محل با استفاده از ابزارهای اولیه برش داد و اصلاح کرد. این مزیت امکان انعطاف پذیری در نصب و انطباق با نیازهای پروژه خاص را فراهم می کند.
  7. تعمیر و نگهداری کم: سینی PVC در طی استفاده خود به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. آنها مانند سینی های فلزی زنگ نمی زنند و خورده نمی شوند و در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و اشعه UV مقاوم هستند.
  8. سطح صاف: دارای سطح صافی هستند که اصطکاک کابل ها را در هنگام نصب و نگهداری کاهش می دهد و آسیب کابل را به حداقل می رساند و هدایت کابل ها را از طریق سینی آسان می کند.
  9. دوستدار محیط زیست: قابل بازیافت هستند و می توانند به سالم ماندن محیط زیست کمک کنند. علاوه بر این، فرآیندهای تولید PVC در طول زمان به طور فزاینده ای سازگار با محیط زیست شده اند.
  10. انواع اندازه ها و سایزبندی: سینی های PVC در اندازه ها، شکل ها و پیکربندی های مختلف برای تطبیق با چیدمان های مختلف کابل و الزامات نصب، از جمله بخش های مستقیم، اتصالات سینی کابل، خم ها، سه راهی ها و تقاطع ها موجود است.
فروش لوله خرطومی پلاستیکی با بهترین کیفیت و سایزبندی کامل
مطالعه

ویژگی‌ها و مزیت‌های سینی کابل پی‌وی‌سی

علی‌رغم این مزایا، شایان ذکر است که سینی‌های کابل PVC ممکن است در کاربردهای خاص محدودیت‌هایی داشته باشند، مانند مواردی که به استحکام مکانیکی بالا نیاز دارند یا در مواردی که قرار گرفتن در معرض دمای بسیار بالا مورد انتظار است. در چنین مواردی، سینی فلزی یا فایبرگلاس ممکن است مناسب تر باشند.

کاربردهای مختلف سینی کابل pvc

سینی های کابل PVC در موقعیت‌های مختلفی که پشتیبانی از کابل‌ها و سیم‌های برق اهمیت دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد برخی از کاربری‌ها شامل موارد ذیل است:

  1. ساختمان های تجاری: سینی کابل PVC اغلب در ساختمان های تجاری مانند ادارات، فضاهای خرده فروشی، بیمارستان ها و مدارس برای مدیریت کابل های برق و داده نصب می شوند. آنها یک راه حل منظم برای مسیریابی کابل ها در بالای سر یا در امتداد دیوارها ارائه می دهند.
  2. ساخت و ساز مسکونی: در ساخت و سازهای مسکونی، سینی کابل PVC ممکن است برای مدیریت سیم کشی روشنایی، سیستم های امنیتی و سایر اجزای الکتریکی نصب شود. آنها را می توان در دیوارها، سقف ها یا کف نصب کرد تا ظاهری تمیز و مرتب به سیم‌ها و کابل‌ها بدهند.
  3. مرکز داده: مراکز داده به مدیریت کابلی کارآمد برای اطمینان از عملکرد روان سیستم های شبکه و ارتباطات نیاز دارند. سینی های PVC راه حلی مقرون به صرفه برای سازماندهی و مسیریابی حجم زیادی از کابل ها ارائه می دهد.
  4. زیرساخت های مخابراتی: شرکت های مخابراتی از سینی های PVC برای پشتیبانی و حفاظت از شبکه گسترده کابل های مورد نیاز برای خدمات تلفن، اینترنت استفاده می کنند. این سینی ها به حفظ یکپارچگی کابل ها کمک می کنند و تعمیر و نگهداری را تسهیل می کنند.
  5. زیرساخت حمل و نقل: در پروژه های زیرساختی حمل و نقل مانند فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و سیستم های مترو، سینی کابل PVC برای سازماندهی کابل ها برای سیستم های روشنایی، سیگنالینگ، ارتباطی و امنیتی استفاده می شود.
انواع زانویی سینی کابل: مشخصات، مزایا و عوامل موثر روی قیمت
مطالعه

استفاده از انواع اتصالات سینی کابل

اتصالاتی که برای نصب سینی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد بر اساس جنس و متریال ساختاری سینی‌ها متفاوت خواهد بود. طبیعتاً اگر شما بخواهید یک شبکه کابل کشی همراه با سینی های گالوانیزه را نصب کنید قطعاً به ساپورت‌ گالوانیزه قوی‌تر و محکم‌تری احتیاج خواهید داشت. اما برای سینی‌های پلاستیکی یا پلیمری از اتصالات سازه‌ای و اتصالاتی که بین سینی ها نصب می‌شوند به کار گرفته خواهند شد. طبیعتاً زانوها، سه راهی ها و همچنین قطعات متقاطع همگی برای تغییر جهت سینی و انشعاب‌گیری به کار گرفته می‌شوند. این نوع معماری سازه و مسیر کابل کشی است که تعیین می‌کند شما از چه اتصالاتی استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت سینی کابل pvc

همانطور که گفته شد سینی کابل pvc قیمت ارزانتری نسبت به سینی‌های گالوانیزه دارد. اما شما باید مسیر و نوع کابل‌های خود را در نظر بگیرید و ببینید که آیا به سینی‌های فلزی احتیاج دارید یا پلیمری. عواملی مانند ابعاد و سایزبندی، شمار اتصالات، برند محصول باعث نوسان قیمت‌ها خواهند شد. اما این قطعات در صورت خرید از مراکز تولید کننده معتبر با بهترین قیمت عرضه می‌شوند.

خرید لوله فولادی برق گالوانیزه گرم و سرد + بررسی نکات خرید
مطالعه

 فروش انواع سینی کابل در گروه صنعتی رفیع

 گروه صنعتی رفیع تولید کننده معتبر در زمینه انواع تجهیزات پشتیبانی کابل می‌باشد که تا به امروز توانسته است طیف گسترده‌ای از قطعات را برای تکمیل پروژه‌های صنعتی به فروش برساند. علاوه بر شاخه‌های اصلی سینی کابل شما می‌توانید اتصالات آنها را نیز در مدل‌های مختلف به صورت یکجا از این مرکز خریداری کنید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره جامع در زمینه خرید می‌باشند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.