گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله برق خم سرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

لوله برق خم سرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

لوله برق خم سرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

لوله برق خم سرد یکی از قطعات پایپینگ بسیار با کیفیت است که به منظور پشتیبانی و حمایت از کابل های برق استفاده می شود. این لوله ها به واسطه بدنه محکم و وزن سبکی که دارند می توانند کابلها و سیم های الکتریکی برق را در نقاط مختلف سازه مانند قسمت دیوارها و سقف حفاظت کنند. در بسیاری از واحدهای صنعتی که نیاز به شبکه های کابل کشی گسترده می باشد این لوله ها بهترین عملکرد را از خود ارائه می دهند.

در واقع آنها هم سرعت نصب بالایی دارند و هم اینکه به دلیل سبک بودن می توان در یک مسیر مشخص چندین شاخه از این لوله ها را استفاده کرد. برای معرفی لوله برق خم سرد المان های بسیار متعددی را می توان مطرح کرد. لذا در این مقاله سعی داریم مجموعه ای از جزئیات کاربردی و مهم را ارائه دهیم تا اگر قصد خرید لوله برق را دارید بتوانید به تهیه آن ها بپردازید.

ساختار لوله خم سرد چیست؟

لوله برق خم سرد از پلیمرهای ساختاریافته pvc طراحی و تولید می شود. در واقع این متریال از لحاظ نوع ساختار تفاوت بسیار زیادی با دیگر مواد پلاستیکی دارد. مهمترین تفاوت آنها این است که نسبت به حرارت و شعله های آتش مقاوم هستند و به همین دلیل اگر در یک محیط صنعتی قصد لوله کشی برق را دارید می توانید این لوله ها را به صورت گسترده مورد استفاده قرار دهید.

در بسیاری از صنایع و کارگاه ها به دلیل محدودیت های محیطی ممکن است لوله ها در نقاط پر ریسکی نصب شوند. لذا شما نباید نگران آسیب به این لوله ها باشید. چرا که اگر به هر دلیلی در معرض شعله های آتش قرار بگیرند ذوب نمی شوند. از طرفی به دلیل داشتن مواد غیر سمی و غیر اشتعال زا باعث ارتقا و و افزایش حریق نمی شوند. حال آنکه دیگر لوله های برق مانند لوله های ساخته شده از متریال پلی آمید و پلی اتیلن همگی در برابر آتش آسیب‌پذیر هستند و مشتعل می شوند.

جعبه تقسیم توکار؛ مزیت، سایز، خرید و نصب
مطالعه

ساختار لوله خم سرد چیست؟

بوشن لوله خم سرد

به طور کلی همانند دیگر پروژه های لوله کشی برق نیازی به انواع اتصالات مانند زانویی برق، سه راهی درب دار، اتصالات متقاطع و کاندولت ها برای انواع لوله خم سرد نیست. بنابراین شما به راحتی می توانید این نوع از لوله برق پی وی سی را در موقعیتهای مختلف سقف و دیواره ها نصب کنید.

در شبکه های لوله کشی برق تغییر جهت لوله ها از المان های بسیار مهم تلقی می شود. ممکن است شما نیاز داشته باشید که لوله خود را در یک مسیر قائمه یا با زاویه ۴۵ درجه یا دیگر زوایا منحرف کنید. لذا ویژگی خم سرد این امتیاز را فراهم می‌کند تا روند لوله کشی ایده آلی را تجربه کنید.

اما بوشن لوله خم سرد یک قطعه اتصال دهنده است که به دلیل محدود بودن سایز شاخه های لوله برق برای ایجاد ادامه مسیر لوله ها استفاده می شود. در مواردی این لوله ها در شاخه های ۵ متری تولید می شوند در نتیجه برای ادامه مسیر در طول های بیش از پنج متر باید از بوشن های لوله برق خم سرد استفاده کرد. در واقع این قطعات محدودیت سایز و متراژ لوله های pvc را به راحتی جبران می کند.

راهنمای جامع اجزای سینی کابل؛ برای تجربه خرید موفق
مطالعه

مقرون به صرفه بودن قیمت لوله خم سرد

مقرون به صرفه بودن قیمت لوله خم سرد

مقرون به صرفه بودن قیمت لوله خم سرد جزو مزیت های اصلی این محصول به شمار می رود. می توانید با یک مدیریت بودجه ای ایده آل پروژه لوله کشی برق استانداردی را ترتیب دهید. در واقع لوله ها در قیاس با دیگر لوله های برق مانند نمونه های لوله برق فولادی و استیل قیمت بسیار پایین تری دارند.

به همین دلیل در همه موارد نیازی نیست به دنبال خرید لوله برق از نوع فولادی باشید. چرا که شرایط پروژه شما تعیین کننده نوع لوله مناسب خواهد بود.

در واقع کارشناسان و تکنسین های اجرایی احداث شبکه های لوله کشی برق به خوبی می توانند تشخیص دهند که شما از کدام نوع لوله استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید کابل های برق را در یک محیط بسیار پر تنش مانند حالت های دفنی و زیر سازه ای هدایت کنید ممکن است لوله های فولادی انتخاب مناسبی باشند.

اما برای دیگر محیط ها مدل های لوله خم سرد کفایت خواهد کرد. قیمت نهایی لوله ها متناسب با سایز آن ها و جنسی که دارند تغییر می کند. طبیعتا با افزایش سایز و ضخامت لوله بر قیمت آن افزوده خواهد شد.

سایز لوله برق pvc

لوله خم سرد برای اینکه بتواند از طیف گسترده ای از کابل ها و سیم های الکتریکی برق حمایت کند در سایز بندی های مختلف طراحی و تولید می‌شود. در واقع تعدد سایزها شرایطی را فراهم می کند تا شما بتوانید از هر کابلی در مسیرهای تعیین شده استفاده کنید. بنابراین نباید نگران حفاظت فیزیکی کابل های قطور باشید. چرا که سایزهای بزرگتری از این لوله ها وجود دارد که به راحتی می توانید یک حفاظت فیزیکی ایده آلی را برای این کابل ها فراهم کنید.

سینی کابل سقفی و معلق؛ برای پشتیبانی از شبکه‌های کابل کشی
مطالعه

ابعاد استانداردی که برای لوله خم سرد استفاده می‌شود سایزبندی های ۱۳.۵، ۱۶، ۲۱، ۲۹، ۳۶ می باشد. هر کدام از این ها از لحاظ ابعاد و وزن با یکدیگر تفاوت دارند. هر چقدر نمره یا سایز لوله افزایش پیدا می کند بر میزان ضخامت و وزن آن افزوده می شود. اصولاً در طراحی لوله های برق حتماً لازم است که میان ابعاد و متغیر های مختلف مانند ضخامت و قطر داخلی یک سازگاری ساختاری ایجاد شود.

به زبان ساده تر نمی توان قطر لوله ها را افزایش داد اما میزان ضخامت را ثابت نگه داشت. چرا که یک عدم سازگاری از لحاظ اصول مهندسی رخ خواهد داد. بنابراین سازندگان سعی می کنند تمام متغیرهای ابعادی لوله را به طور موازی با یکدیگر تغییر دهند.

خرید لوله برق از گروه صنعتی رفیع

خرید لوله برق از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع تولید کننده طیف گسترده ای از انواع لوله های برق از قبیل لوله فولادی، لوله برق pvc و همچنین اتصالات متعدد آن همواره پاسخگوی نیاز پروژه های سنگین صنعتی خواهد بود. شما می توانید در همین سایت در بخش محصولات اقلام متعددی را مشاهده کنید که با اطلاعات جامع معرفی شدند.

از طرفی اگر سوال فنی در مورد هر کدام از محصولات دارید می توانید با کارشناسان ما صحبت کنید. متخصصین این مجموعه سعی می کنند جامع ترین اطلاعات را در ارتباط با قیمت و جزئیات فنی به شما ارائه دهند تا بتوانید با یک رویکرد صحیح نسبت به خرید لوله برق اقدام کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.