گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

نکات مهم در خرید و نصب لوله شلاقی برای سیستم‌های برق کشی

نکات مهم در خرید و نصب لوله شلاقی برای سیستم‌های برق کشی

نکات مهم در خرید و نصب لوله شلاقی برای سیستم‌های برق کشی

استفاده از کابل و سیم برق در جریان برق کشی صنایع و ساختمان‌ها، امری ضروری و حیاتی است. در صورتی که هنگام کابل کشی از تجهیزات مدرن و کاربردی استفاده شود، امکان آسیب دیدن تاسیسات و افراد به شدت کاهش پیدا می‌کند. به همین منظور لازم است برای عبور و محافظت از کابل‌ها و سیم‌های برق، از روکشی سبک، منعطف و مقاوم در برابر رطوبت، خوردگی و زنگ زدگی استفاده شود. در میان انواع لوله برق، لوله شلاقی به دلیل طراحی و کاربرد منحصر بفرد، به شدت مورد استقبال متخصصان برق کشی قرار گرفته است. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و نکات لازم در مورد خرید این لوله به طور کامل آشنا شوید.

لوله شلاقی چیست؟

یکی از پرکاربردترین لوله‌های مورد استفاده در سیستم برق کشی ساختمان، لوله شلاقی یا فلکسیبل است. در واقع این محصول، یک لوله خرطومی فلزی بوده که به دلیل روکش فلزی، مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی، زنگ زدگی و … خواهد داشت. لوله فلکسیبل یک کانال فلزی با سطح مقطع گرد بوده و از طول بلندی برخوردار است. از این لوله برای عبور، هدایت و محافظت از کابل‌ها و سیم‌های مورد استفاده در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی استفاده می‌شود. انعطاف پذیری و سبک وزنی این لوله باعث شده تا امکان استفاده از آن در تمام نقاط کابل کشی وجود داشته باشد؛ به این ترتیب در مکان‌های پر پیچ و خم یا فضاهایی که نیاز به خم شدن کابل دارند، می‌توان بدون نگرانی در مورد خرابی کابل‌ها، از لوله فلکسیبل برای عبور و خم کردن آنها استفاده کرد. علاوه بر این، لوله فلکسیبل از کابل‌های برق در برابر نفوذ گرد و غبار، نور خورشید، انواع فشار و آسیب‌های خارجی محافظت می‌نماید. ویژگی‌های این لوله باعث شده تا مدل‌های مختلفی از آن برای تامین نیاز مصارف مختلف تولید شود.

انواع سینی کابل استیل و استفاده های آن
مطالعه

مزایای استفاده از لوله شلاقی چیست؟

وجود ویژگی‌های زیر در لوله شلاقی باعث شده تا این محصول، برای مصارف زیادی مورد استفاده قرار گیرد:

  • مقاومت بالا در محیط‌های اسیدی و قلیایی
  • انعطاف پذیری زیاد
  • نصب و استفاده آسان
  • تخلیه خودکار الکتریسیته ساکن
  • استقامت در برابر فشار زیاد
  • طول عمر طولانی
  • مقاومت از کابل در برابر اشعه فرابنفش خورشید
  • مقاوم در برابر کشیده شدن و چرخش هنگام نصب
  • برخورداری از وزن کم
  • جلوگیری از ورود رطوبت و گردوغبار
  • مقاومت در برابر نوسانات دما
  • کاهش هزینه تعمیرات و نگهداری از کابل‌ها و تجهیزات
  • انتقال صحیح هوا و خنک کننده دستگاه‌های صنعتی

انواع لوله شلاقی یا فلکسیبلانواع لوله شلاقی یا فلکسیبل

به طور کلی لوله خرطومی برق در دو نوع عایق‌دار و بدون عایق تولید می‌شود که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

  • لوله فلکسیبل عایق‌دار: روکش لوله‌های عایق‌دار از جنس PVC و در برخی موارد از ورق گالوانیزه می‌باشد. این لوله‌ها دارای خاصیت خود خاموش شونده بوده و از کابل‌ها در برابر نفوذ رطوبت و دیگر آسیب‌های خارجی محافظت می‌نمایند. مهمترین کاربرد لوله‌های عایق‌دار برای نصب دوربین‌های مداربسته است. به طور کلی از این لوله برای مواقعی استفاده می‌کنند که کابل و سیم برق در زیر زمین تعبیه می‌شود. علاوه بر ویژگی‌های کاربردی، قیمت مناسب این لوله‌ها باعث شده تا به شدت مورد استقبال قرار گیرند.
  • لوله فلکسیبل بدون عایق: این لوله‌ها از روکش پلاستیکی برخوردار نبوده و برای استفاده در فضاهای روباز و خارج از ساختمان، مناسب نمی‌باشند؛ به همین دلیل از لوله‌های شلاقی بدون عایق در محیط‌های داخلی استفاده می‌کنند. با وجود اینکه لوله فلکسیبل بدون عایق دارای روکش گالوانیزه بوده که مقاومت مطلوبی در برابر رطوبت دارد، بهتر است از این محصول در مکان‌های مرطوب استفاده نشود.
قیمت جعبه تقسیم در بازار + ارزان‌ترین و گران‌ترین جعبه تقسیم
مطالعه

هنگام خرید لوله فلکسیبل به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید لوله شلاقی لازم است موارد زیر را مدنظر قرار دهید تا بتوانید محصولی متناسب با نیاز خود خریداری نمایید:

  • جنس و نوع لوله فلکسیبل: هر یک از انواع لوله فلکسیبل، از جمله لوله فلزی، PVC و … از خواص و ویژگی‌های مختلفی برخوردارند. این ویژگی‌ها باید با محیط و تجهیزات مورد استفاده، تناسب داشته باشد تا بتوانید در طولانی مدت، به بهترین شکل از محصول استفاده نمایید.
  • میزان مقاومت و نوع عایق: مواد تشکیل دهنده و عایق لوله شلاقی ، تعیین کننده میزان مقاومت آن می‌باشند. از این رو لازم است هنگام خرید، موارد زیر را بررسی نمایید:
  • مقاومت در برابر مواد اسیدی و شیمیایی
  • میزان مقاومت در برابر حرارت
  • مقاومت در برابر رطوبت و آب
  • مقاومت در برابر امواج الکترومغناطیسی
  • طول و قطر لوله فلکسیبل: یکی از مهمترین موارد در انتخاب لوله خرطومی پلاستیک، فلزی و …، اندازه طول و قطر آن است. اندازه طول و قطر داخلی و خارجی لوله باید متناسب با نوع و اندازه کابل باشد تا امکان استفاده از آن در محیط مورد نظر فراهم شود.
  • استانداردهای ایمنی: مواردی مانند میزان انعطاف پذیری، طول عمر و مقاومت لوله به استانداردهای رعایت شده در تولید آن بستگی خواهند داشت. از این رو بهتر است لوله فلکسیبل را از تولید کننده‌ای معتبر و باسابقه خریداری نمایید.
  • قیمت لوله شلاقی: خرید لوله فلکسیبل ارزان نه تنها هزینه‌های شما را کاهش نمی‌دهد، بلکه خسارات جانبی زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. لوله‌های ارزان از مواد اولیه مرغوبی تولید نشده و مقاومت خوبی در برابر آسیب‌های خارجی نخواهند داشت. استفاده از لوله‌های ارزان موجب اختلال در عملکرد سیستم و تجهیزات خواهد شد. بنابراین لازم است هنگام خرید این محصول، ابتدا کیفیت و سپس قیمت را مدنظر قرار دهید.
نصب جعبه تقسیم: راهنمای گام به گام برای مبتدیان
مطالعه

نکات مهم برای نصب لوله فلکسیبل

نکات مهم برای نصب لوله فلکسیبل

قبل از نصب لوله خرطومی برق لازم است تجهیزات و وسایل مورد نیاز را به طور کامل آماده کنید. در نظر داشته باشید که تجهیزات باکیفیت و مقاوم، سرعت نصب را افزایش داده و موجب کاهش هزینه نصب و کابل کشی خواهند شد. این تجهیزات عبارتند از:

جعبه ابزار کامل، قرقره، رابط، ساپورت، اتصالات مانند زانویی و بست فلکسیبل.

پس از آماده سازی تجهیزات، می‌توانید با انجام مراحل نصب، از این لوله برای انتقال کابل‌ها و سیم‌های برق استفاده نمایید.

خرید لوله شلاقی از صنایع رفیع

گروه صنعتی رفیع تولیدکننده و عرضه کننده انواع تجهیزات مرتبط با کابل برق می‌باشد. این مجموعه برای ساخت محصولات خود، از متریال درجه یک استفاده می‌کند تا تولیداتی با مقاومت و طول عمر بالا به مشتریان عرضه نماید. شما می‌توانید لوله شلاقی ، اتصالات لوله برق، بست فلکسیبل، جعبه تقسیم، سینی کابل و دیگر محصولات پشتیبانی از کابل برق را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از این مجموعه خریداری نمایید. برای آشنایی با تمامی محصولات رفیع، به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

سخن آخر

لوله شلاقی یکی از تجهیزات پرکاربرد در سیستم کابل کشی برق ساختمان و صنایع می‌باشد. این محصول که در انواع فلزی، پلاستیکی، PVC و … به تولید می‌رسد، محافظ خوبی برای کابل در برابر آسیب‌های خارجی خواهد بود. با استفاده از تجهیزات لازم و درنظر گرفتن کاربرد، اندازه، انعطاف پذیری و مقاومت لوله، می‌توانید این محصول را به بهترین شکل خریداری و نصب نمایید. برای اطمینان از میزان و کیفیت عملکرد لوله فلکسیبل، این محصول را از ما خریداری نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.