گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

بررسی مشخصات فنی لوله فنری فلزی

بررسی مشخصات فنی لوله فنری فلزی

بررسی مشخصات فنی لوله فنری فلزی

لوله فنری فلزی به عنوان یکی از قطعات کاربردی برای حفاظت و پشتیبانی از سیم و کابل های برق در پروژه های مختلف طراحی و ساخته شده است. همانطور که از نام این نوع از لوله ها مشخص است یک بدنه کاملا انعطاف پذیر و مانند فنر را دارند که امکان هدایت سیم ها و کابل های الکتریکی در مسیر های مختلف را میسر می کند. المان های مختلفی را جهت ارائه مشخصات فنی این محصول می توان مطرح کرد که در این مقاله قصد داریم چند مورد از مهم ترین آنها را ذکر کنیم. لذا اگر به دنبال خرید لوله خرطومی فلزی و اتصالات آن هستید به منظور کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

لوله فنری فلزی از چه آلیاژی ساخته شده است؟

اگر چه لوله فنری فلزی دارای انعطاف ساختاری ایده آلی می باشد. اما بدنه اصلی لوله ها از آلیاژهای فلزی خاص ساخته شده است که به واسطه ضخامت کنترل شده و نوع طراحی آن در عین حال که مقاومت و استحکام بالایی دارد می تواند منعطف نیز باشد. نوع آلیاژی که در ساخت لوله فنری فلزی استفاده می شود آلیاژ های استیل می باشد. این متریال به عنوان مقاوم ترین آلیاژهای فلزی شناخته شده اند و می توانند یک حفاظت فیزیکی مناسبی را برای کابل ها و سیم های الکتریکی به وجود آورند.

انتخاب بهترین بست چنگکی کابل
مطالعه

لوله خرطومی های فلزی تا یک محدوده خاصی در برابر ضربه، فشار و اعمال نیرو مقاوم می باشند. اگرچه نواحی روکار و توکار سطوح دیواری جزو کم تنش ترین نقاط برای هدایت کابل های برق می باشد. اما در بسیاری از سازه های صنعتی به جهت نصب روکار لوله ها امکان تماس عوامل آسیب زای محیط وجود دارد.

لوله فنری فلزی از چه آلیاژی ساخته شده است؟

آیا لوله فنری فلزی در برابر فرایندهای شیمیایی مقاوم است؟

اگر به بدنه اصلی لوله فنری فلزی دقت کرده باشید دارای سطحی براق و نقره ای هستند. این نوع سطح به جهت وجود پوشش های گالوانیزه بر روی لوله می باشد. همانطور که می دانید فرآیند گالوانیزه یک اقدام یا روند مقاوم سازی بر روی تجهیزات فلزی خصوصا آلیاژ های فولادی می باشد. کلیه تجهیزاتی که برای پشتیبانی و حمایت از سیم ها و کابل های الکتریکی استفاده می شود از قبیل لوله فولادی، سینی کابل، ترانکینگ ها و داکت فلزی همگی دارای پوشش گالوانیزه گرم می باشند.

لوله فنری فلزی نیز از این قاعده مستثنا نیست و مانند دیگر تجهیزات پشتیبانی کابل از این ویژگی منحصر به فرد و مشخصه مهم بهره می برد. قسمت داخلی و همچنین بیرونی لوله کاملا با مواد زینک مذاب در دمای بالا پوشش دهی شده اند. لذا استفاده از این لوله فلکسیبل فلزی در محیط های مرطوب بلامانع است و شاهد فرآیندهای شیمیایی نظیر اکسیداسیون، زنگ زدگی و خوردگی بر روی لوله و قسمت داخلی آن نخواهید بود.

استفاده از روکش پی وی سی و پلیمری بر روی لوله فنری فلزی

می توان گفت اصلی ترین مشخصات فنی لوله فنری فلزی این است که بر روی بدنه آلیاژ خود یک روکش پلیمری و منعطف دارد. جنس ساختاری این روکش از ترکیبات پلی وینیل کلراید یا pvc می باشد. این پلیمرهای ساختاریافته علیرغم آنکه کاملاً نرم و انعطاف پذیری خوبی متناسب با ساختار لوله فنری دارند در بلند مدت نیز دچار از هم گسیختگی، ترک یا مواردی از این قبیل نمی شوند.

جعبه تقسیم روکار پلاستیکی؛ سایزبندی و قیمت
مطالعه

این روکش بنا به اهداف زیادی بر روی لوله خرطومی فلکسیبل قرار گرفته است که مهم ترین آن حفاظت از ساختار فلز زیرین و همچنین جلوگیری از نفوذ عوامل محیطی از قبیل سیالات، رطوبت و گرد و غبار می باشد.  این روکش ها در رنگبندی های مختلفی عرضه می شوند که شما می توانید هر کدام از آنها را انتخاب کنید.

 استفاده از روکش پی وی سی و پلیمری بر روی لوله فنری فلزی

ابعاد مختلف لوله فلکسیبل فلزی

لوله فنری فلزی در ابعاد pg48, pg42, pg36, pg29, pg25, pg21, pg16, pg13.5, pg11, pg9 طراحی و ساخته می شود. در این ابعاد بسیار متنوع قطعا می توانند از هر نوع سیم و کابل الکتریکی در مسیرهای مختلف پشتیبانی کنند. در زمان نصب و اتصال این لوله ها نیز در سازه حتماً لازم است که از انواع بست لوله فلکسیبل متناسب با سایز این لوله ها استفاده کنید تا بتوانید یک ساختار کاملا تثبیت شده و ایمنی را در فرایند پیاده سازی این قطعات داشته باشید. اصولاً بست های لوله برق از جمله قطعات مهمی هستند که همیشه همراه با لوله ها خریداری می شوند وبه عنوان یک عضو جدایی ناپذیر برای لوله ها تلقی می شوند.

اصلی ترین اتصالات لوله فلکسیبل

لوله فلکسیبل یا لوله فنری فلزی برای آنکه بتواند به تجهیزات مختلف از قبیل قوطی کلید و جعبه تقسیم متصل شوند نیاز به یکسری اتصالات کاربردی دارند. این قطعات اتصال دهنده غالباً به عنوان گلند لوله فلکسیبل شناخته می شوند. اگرچه گلند ها علاوه بر پشتیبانی از لوله های برق قابلیت اتصال مستقیم به کابل های برق را دارند اما بنا به تعدد طراحی می توانند اتصالاتی محکم و مقاوم و پایداری را برای لوله های فلکسیبل به وجود آورند.

آشنایی با دلایل نیاز به برش لوله برق و ابزارآلات مورد استفاده
مطالعه

 تعدد کاربرد لوله های فلکسیبل

 تعدد کاربرد لوله های فلکسیبل

یکی از کاربردهای مهم لوله فنری فلزی نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته در مسیرهای مختلف می باشد. شما می توانید در ساختمان های تجاری و صنعتی و در ارتفاعات سازه شبکه های پیچیده مشتمل بر کابل ها را در مسیر های متفاوت به منظور اتصال به دوربین ها احداث کنید. علاوه بر راه اندازی دوربینهای مداربسته شما می توانید در سازه هایی که دارای سقف کاذب هستند نیز از این لوله ها استفاده کنید. وزن بسیار پایینی که لوله خرطومی ها دارند می تواند ایده آل ترین گزینه برای قرار گرفتن روی سقف کاذب باشد. از طرفی بسیاری از سیستم‌های روشنایی گسترده غالباً با این لوله ها احداث می شود.

 خرید لوله خرطومی از گروه صنعتی رفیع

انواع لوله خرطومی با بالاترین کیفیت ساخت و استانداردهای تعریف شده در سایز بندی های گوناگون قابل عرضه در گروه صنعتی رفیع می باشد. این مجموعه به عنوان تولید کننده و عرضه کننده مستقیم محصولات همواره در نظر دارد تا بهترین قطعات را به منظور احداث پروژه‌های ایمن و کارآمد به بازار عرضه کند. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات جزئی تر و کسب مشاوره تخصصی با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.