گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

راهنمای کامل نحوه اتصال لوله خرطومی برق در خانه

راهنمای کامل نحوه اتصال لوله خرطومی برق در خانه

راهنمای کامل نحوه اتصال لوله خرطومی برق در خانه

سیم کشی برق ساختمان به ابزار مختلفی از جمله لوله برق و انواع اتصالات نیازمند است. برای محافظت از سیم‌های برق در برابر آسیب‌های خارجی، آنها را درون لوله برق قرار داده و در مسیرهای پر پیچ و خم، از اتصالات مربوطه برای وصل کردن دو لوله به یکدیگر استفاده می‌کنند. لوله خرطومی یکی از انواع لوله‌های برق بوده که از مقاومت و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه لوله‌های خرطومی با مواد عایق و باکیفیت تولید می‌شوند، از سیم‌ها و کابل‌های برق در برابر ضربه، فشار، سایش، رطوبت و … به خوبی محافظت می‌نمایند. آشنایی با نحوه اتصال لوله خرطومی برق به شما کمک می‌کند تا سیم‌کشی برق را با دقت و کیفیت بهتری انجام دهید؛ با ما همراه باشید.

نحوه اتصال لوله خرطومی برق چگونه است؟

در فرایند سیم کشی ساختمان، از چندین لوله برق برای انتقال سیم‌ها استفاده شده که نحوه اتصال آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. هنگامی که بین لوله‌ها فاصله زیادی برقرار باشد، لازم است از اتصالات مناسب برای وصل کردن ایمن لوله‌ها به یکدیگر استفاده نمایید. استفاده از لوله و اتصالات، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در صورت خرابی یا آسیب دیدگی قسمتی از سیم، امکان دسترسی برای تعمیر یا تعویض آن را داشته باشید. در میان انواع لوله‌ها، نحوه اتصال لوله خرطومی برق به صورت زیر می‌باشد:

نحوه اتصال لوله خرطومی برق چگونه است؟

  • در مرحله اول، از وسیله شیارکن استفاده کرده و در قسمت‌هایی که سیم از آن عبور می‌کند، شیارهایی ایجاد می‌شود. این کار موجب ایجاد گرد و خاک زیادی شده و نیاز به استفاده از ماسک خواهد داشت.
  • در مرحله دوم، به کمک سرپیک یا دیگر ابزار گرم کننده، سر لوله‌ها را حرارت دهید. به این صورت قسمت‌هایی که نیاز به خم شدن دارند، به راحتی حالت خمیدگی خواهند گرفت.
  • در این مرحله از بست‌های پلاستیکی برای قرار دادن لوله‌ها در محل مورد نظر، استفاده نمایید. در صورتی که قصد دارید لوله‌ها را روی سقف قرار دهید، به کمک انکر، راد و نبشی آویزی ایجاد کرده تا امکان قرار دادن لوله‌ها را در آن فراهم نمایید.
  • برای قوطی گذاری لازم است طبق استانداردهای تعریف شده، در ارتفاع ۱۱۰ سانتی‌متر از کف تمام شده ساختمان اقدام نمایید. ارتفاع لازم برای نصب کلید و پریزها، ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر بوده و این میزان برای نصب هود آشپزخانه، ۱۶۰ سانتی‌متر می‌باشد.
انواع لوله فلزی نازک در صنعت: کاربرد، مزایا و معایب آن چیست؟
مطالعه

پرکاربردترین اتصالات لوله خرطومی برق

اتصالات زیر، از رایج‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات لازم برای وصل کردن لوله‌های برق خرطومی می‌باشند:

  • زانویی لوله برق: اتصالات زانویی در سیم کشی ساختمان به شدت کارایی داشته و برای ایجاد زاویه در مسیر لوله برق استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه زانویی دارای زاویه ۹۰ درجه می‌باشد، برای لوله کشی در کنج ساختمان بسیار مناسب است. این محصول از مواد PVC و پلی آمید تشکیل شده و در دو نوع عصایی و کوتاه تولید می‌شود. زانویی لوله برق در سایزهای ۱۳، ۱۶ و ۲۱ موجود بوده که برای انتخاب آن باید به سایز لوله برق توجه شود.
  • بوشن لوله برق: یکی دیگر از اتصالات کاربردی لوله برق، بوشن است که از جهتی صاف برخوردار بوده و برای وصل کردن دو لوله صاف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه لوله‌های برق در اندازه ۶ متر تولید می‌شوند، بهترین گزینه برای وصل کردن آنها در مسیر طولانی‌تر، بوشن می‌باشد. این محصول نیز در سایزهای ۱۳، ۱۶ و ۲۱ تولید می‌شود که برای انتخاب اندازه دقیق، لازم است سایز لوله برق در نظر گرفته شود.
  • گلند لوله خرطومی: گلند لوله خرطومی یکی از اتصالات کاربردی در شبکه‌های سیم کشی داخلی می‌باشد. از این محصول برای اتصال انواع لوله خرطومی فلزی روکش‌دار و پلیمری به ماشین آلات و تجهیزات کارخانه‌ استفاده می‌کنند. این محصول نیز در مدل‌های متنوعی تولید شده که برخی از آنها، توانایی وصل کردن لوله خرطومی به جعبه تقسیم فلزی گالوانیزه و پلاستیکی را دارا می‌باشند.
  • تبدیل: برای وصل کردن لوله‌ها و اتصالاتی که سایز متفاوت دارند، از تبدیل استفاده می‌کنند. این محصول مانند لوله برق، در سایزها و جنس‌های متفاوتی موجود بوده و به صورت هم‌مرکز و غیر هم‌مرکز تولید می‌شوند. در صورتی که قصد استفاده از جعبه تقسیم سه‌راهی یا چهارراهی را دارید، لازم است از تبدیل استفاده کنید؛ جعبه تقسیم از سوراخ‌هایی هم‌اندازه برخوردار بوده که لازم است از طریق لوله‌های کم قطر انشعاب گیری شوند.
  • جعبه تقسیم: یکی دیگر از اتصالات کاربردی در سیم کشی برق، جعبه تقسیم بوده که به شکل دایره و مربع موجود می‌باشد. از این محصول برای اتصال لوله‌ها به همدیگر در یک محل خاص و انشعاب گیری از سیم‌های داخل جعبه استفاده می‌کنند.
خرید انواع ساپورت سینی کابل با قیمت مناسب
مطالعه

این اتصالات برای استفاده از لوله خرطومی برق در شبکه سیم کشی بسیار کاربردی و لازم می‌باشند. شما علاوه بر نحوه اتصال لوله خرطومی برق لازم است با انواع اتصالات و کاربرد آنها آشنا باشید و از محصولاتی هم‌جنس و هم‌اندازه با لوله برق استفاده نمایید.

نکات مهم در نصب لوله برق

  • تمامی سیم‌های برق باید درون لوله برق قرار داده شوند.
  • در قسمت‌هایی که نیاز به انشعاب گیری از سیم برق دارند، باید از زانویی هم‌جنس و هم‌نوع لوله برق استفاده شود.
  • دقت نمایید که نقطه شروع تمامی لوله کشی‌ها در تابلو برق مرتبط و نقطه پایانی آنها در جعبه تقسیم، جعبه کلید یا پریز قرار گیرد.
  • هنگام نصب لوله‌ها نباید سیم درون آنها قرار داشته باشد؛ سیم‌ها و کابل‌ها پس از تکمیل نصب داخل لوله قرار داده می‌شوند.
  • تمامی مسیرهای سیم کشی فلزی یا پلاستیکی، به صورت توکار یا روکار باید به اتصالاتی مانند جعبه تقسیم، جعبه انشعاب، زانویی و … مجهز باشند.

نکات مهم در نصب لوله برق

قیمت اتصالات لوله خرطومی برق

آشنایی با نحوه اتصال لوله خرطومی برق به شما کمک می‌کند تا از اتصالات مورد نیاز و کاربردی در این زمینه آگاه شوید. در نظر داشته باشید که خرید تجهیزاتی باکیفیت و مرغوب، مکمل نصب دقیق و استاندارد شما خواهد بود. در صورتی که از اتصالات ارزان یا کیفیت پایین استفاده نمایید، پس از مدتی نیاز به تعویض یا تعمیر آنها داشته و هزینه‌های جانبی زیادی را متحمل خواهید شد. بنابراین توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن نحوه اتصال لوله خرطومی برق ، اتصالات مورد نیاز در محل استفاده را از برندی معتبر و باسابقه تهیه فرمایید. طبیعی است که محصولات باکیفیت، از مواد اولیه مرغوب و مقاومی تولید شده و قیمتی بیشتر از اتصالات ارزان و بی‌کیفیت خواهند داشت. بنابراین با یکبار خرید اتصالات مرغوب، نیاز به پرداخت هزینه مجدد را برطرف نمایید.

نازلترین قیمت سینی کابل در گروه صنعتی رفیع
مطالعه

خرید انواع اتصالات لوله خرطومی برق از صنایع رفیع

گروه صنعتی رفیع انواع تجهیزات مربوط به کابل برق را با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و فناوری‌های مدرن تولید می‌نماید. محصولات این مجموعه مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های خارجی، نفوذ رطوبت، سایش و … داشته و بهترین عملکرد را در سیستم برق کشی ارائه می‌دهند. شما می‌توانید اتصالات لوله برق، سینی کابل، لوله خرطومی، گلند و دیگر اتصالات آن را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از صنایع رفیع خریداری نمایید. علاوه بر نحوه اتصال لوله خرطومی برق ، روش‌های استفاده و به کارگیری تجهیزات مربوط به کابل برق به طور کامل ارائه شده است. برای آشنایی با تمامی محصولات این مجموعه، به سایت رفیع مراجعه کنید.

سخن آخر

برای اجرای استاندارد و دقیق سیم کشی ساختمان، لازم است با نحوه اتصال لوله خرطومی برق و اتصالات مربوط به آن آشنا باشید. در نظر بگیرید که کیفیت این اتصالات، تعیین کننده زمان و نحوه عملکرد آنها می‌باشد. بنابراین لازم است این محصولات را از تولید کننده‌ای معتبر تهیه نمایید تا از کیفیت، مقاومت و طول عمر آنها اطمینان داشته باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.