گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

نقش کلمپ نردبان کابل در سیم‌کشی چیست؟ + نکات مهم برای خرید آن

نقش کلمپ نردبان کابل در سیم‌کشی چیست؟ + نکات مهم برای خرید آن

نقش کلمپ نردبان کابل در سیم‌کشی چیست؟ + نکات مهم برای خرید آن

استفاده از نردبان کابل در بسیاری از پروژه‌های سیم کشی اهمیت زیادی دارد؛ اما محدودیت استفاده از آن‌ها نیز قابل چشم پوشی نیست. به ویژه اگر نیاز به استفاده از این نردبان‌ها در ارتفاعات بالا باشد. با وجود اتصالات نردبان کابل، می‌توان شاهد کارایی عالی نردبان‌ها در ارتفاعات بالا نیز بود. یکی از این اتصالات، کلمپ نردبان کابل است که می‌تواند از تغییر جهت و حرکت نردبان‌های کابل جلوگیری کند. این کلمپ‌ها از کنار و در ارتفاع نردبان کابل قرار می‌گیرند تا بتوان نردبان را در ارتفاعات بالا به صورت محکم نگه داشت.

کلمپ نردبان کابل چیست؟

زمانی که نردبان‌های کابل در ارتفاعات بالا نصب می‌شوند، نمی‌توان به پایداری و استحکام آن‌ها اعتماد کرد. چرا که در ارتفاعات بالا احتمال تغییر حرکت این نردبان‌ها وجود دارد و این موضوع صدمه جدی را به کابل‌ها و سیم‌های برق وارد می‌کند. برای جلوگیری از تغییر حرکت نردبان‌های کابل، لازم است که از اتصالات مختلف مشابه با گیره استفاده شود.

یکی از این اتصالات، کلمپ نردبان کابل است که می‌تواند برای انواع نردبان‌های کابل مورد استفاده قرار گیرد و آن را در جای خود محکم نگه دارد. این کلمپ‌ها مشابه با یک گیره هستند که از کنار نردبان‌های کابل را به سقف و یا تجهیز دیگری متصل و محکم می‌کنند. هر زمانی که از ساپورت یا سی چنل‌ها برای لدر کابل استفاده شود، می‌توان از این کلمپ‌ها نیز برای محکم نگه داشتن لدر استفاده کرد.

جعبه تقسیم ترمینال دار؛ محصولی پرفروش برای شبکه برق کشی
مطالعه

کلمپ نردبان کابل چیست؟

جنس کلمپ برای لدر کابل

همانطور که جنس سینی کابل و لدر کابل اهمیت زیادی دارد، جنس تجهیزات استفاده شده در کنار آن‌ها نیز مهم است. کلمپ استفاده شده برای نردبان کابل به عنوان یک تجهیز مهم که در معرض مواد خورنده و رطوبت قرار می‌گیرد، شناخته می‌شود. جنس کلمپ نردبان کابل می‌تواند از ورق گالوانیزه و یا آلومینیوم باشد؛ اما به دلیل اینکه ورق گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر رطوبت، خوردگی و حرارت دارد، انتخاب بسیار بهتری برای ساخت کلمپ است.

کلمپ نردبان کابل می‌تواند با ورق گالوانیزه با ضخامت ۰.۸ تا ۲.۵ میلی متر ساخته و مورد استفاده قرار گیرد. نوع پوشش گالوانیزه روی ورق‌های فولادی این کلمپ‌ها می‌تواند پوشش گالوانیزه گرم و پوشش گالوانیزه سرد باشد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند؛ اما اولویت استفاده از پوشش گالوانیزه گرم است.

سایز کلمپ نردبان کابل چگونه انتخاب می‌شود؟

نردبان کابل با سایزبندی‌های مختلفی تولید می‌شود و طبیعتا باید تجهیزات استفاده شده برای آن‌ها نیز سایزبندی متنوعی داشته باشند. طول، عرض و ارتفاع هر یک از این نردبان‌ها متفاوت است که همین تفاوت‌ها می‌توانند روی ابعاد اتصالات تاثیر زیادی داشته باشند. به دلیل اینکه کلمپ نردبان کابل روی ارتفاع این نردبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس سایز آن نیز نسبت به ارتفاع این نردبان‌ها سنجیده می‌شود. از این رو فارغ از طول و عرض نردبان، می‌توان سایز این کلمپ‌ها را انتخاب کرد.

بررسی مشخصات فنی لوله فنری فلزی
مطالعه

معمولا  ارتفاع نردبان کابل ۵۰ میلی متر، ۶۵ میلی متر و ۹۳ میلی متر است. البته بسته به نیاز مشتری و قطر سیم‌ها، می‌توان ارتفاع این نردبان‌ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر در نظر گرفت. سایز کلمپ نردبان باید مشابه با ارتفاع نردبان باشد. هیچ گاه کلمپ‌های بزرگ‌تر را برای نردبان‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار ندهید. چرا که لقی ایجاد شده کارایی کلمپ‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و عملا نصب کلمپ‌های بزرگ‌تر روی نردبان با عدم نصب آن تفاوتی ندارد.

نحوه نصب کلمپ برای نردبان کابل

نحوه نصب کلمپ برای نردبان کابل

برای نصب کلمپ روی نردبان کابل ابتدا باید نقاط و محل نصب ساپورت‌ها در زیر نردبان‌های کابل مشخص شود. در هر نقطه از نردبان که سی چنل قرار دارد، می‌توان کلمپ‌ها را نیز قرار داد. اتصال دهنده‌هایی که برای نصب کلمپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، پیچ و مهره‌ها هستند که هم جنس کلمپ‌ها می‌باشند. بهتر است که کلمپ‌ها در دو نقطه متقابل روی نردبان نصب شوند تا از اتصال محکم و غیر قابل حرکت آن‌ها مطمئن شد.

تکنسین‌های نصب کلمپ‌ها با نحوه نصب آن‌ها روی نردبان کابل آشنایی دارند و می‌دانند که اتصال مهم این قطعات روی نردبان کابل می‌تواند دوام این نردبان‌ها را تضمین کند. از این رو عملا توصیه می‌شود که کلمپ نردبان کابل توسط افراد متخصص روی نردبان نصب شود و قبل از آن حتما به تناسب سایز این کلمپ‌ها با نردبان کابل توجه شود.

انواع اتصالات گالوانیزه لوله برق
مطالعه

گروه صنعتی رفیع؛ ارائه دهنده انواع کلمپ نردبان کابل

در صورت نیاز به نصب نردبان کابل آلومینیومی و فولادی در محیط‌های صنعتی، کارخانه‌ها، اداره‌ها، ساختمان‌های مسکونی و تجاری، نیاز به اتصالات امنیتی نیز دارید. کلمپ نردبان کابل یکی از این اتصالات است که نقش بسیار مهمی را در دوام این نردبان‌ها در ارتفاعات بالا ایفا می‌کند. برای خرید انواع اتصالات و کلمپ نردبان کابل می‌توانید از گروه صنعتی رفیع کمک بگیرید. مشاوران ما آماده پاسخگویی به شما در مورد انتخاب بهترین سایز این کلمپ‌ها هستند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.