گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

گلند فلزی چیست؟ آشنایی با انواع و قیمت گلند فلزی کابل

گلند فلزی چیست؟ آشنایی با انواع و قیمت گلند فلزی کابل

گلند فلزی چیست؟ آشنایی با انواع و قیمت گلند فلزی کابل

استفاده از اتصالات برقی در محیط های مختلف، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اما فارغ از این موضوع، تامین امنیت برای اتصالات و کابل های برقی اهمیت بیشتری نسبت به استفاده از این محصولات دارد. با توجه به اینکه در همه پروژه های ساختمانی، استفاده از کابل ها و سیم های برق ضروری است، لازم است که حتما اتصالات و قطعات ایمنی نیز برای افزایش امنیت کابل ها مورد استفاده قرار گیرند. گلند فلزی یکی از انواع محصولاتی است که بدین منظور و با هدف تامین امنیت برای کابل ها استفاده می شود.

اگر می خواهید بیشتر با انواع گلند فلزی و کاربردهای مختلف این گلندها آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

گلند فلزی چیست و چه کاربردی دارد؟

گلند برق فلزی (Metal Gland) یکی از انواع محصولاتی است که برای پشتیبانی از کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرد. اساس کار گلندها ایجاد ایمنی برای کابل های برق جهت اتصال به تابلوهای برق می باشد. به همین خاطر می توان این گلندها را برای هر ساختمانی که از تاسیسات برقی استفاده می کند، مورد استفاده قرار داد.

گلندها انواع گوناگونی از نظر جنس دارند. به طوری که می توانیم آن ها را با جنس برنجی، pvc و فلزی در بازار خریداری کنیم. گلندهای فلزی یکی از انواع گلندهای موجود در بازار هستند که از جنس فلز ساخته شده اند. مقاومت بالای گلند فلزی کابل باعث شده تا بتوانیم این محصولات را به عنوان بهترین محصولات جهت استفاده در سیستم برق کشی ساختمان بشناسیم.

جدول محاسبه ابعاد و ظرفیت سینی کابل
مطالعه

گلند فلزی چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع گلند کابل از نظر محافظت مکانیکی

گلندهای فلزی کابل از نظر قابلیت ها، جنس، نوع متریال مصرفی و جزئیات ظاهری به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. به طوری که می توانید آن ها را با تنوع بالایی از شرکت های تولید کننده این محصولات خریداری نمایید. فارغ از اینکه گلندها دارای چه سایزی هستند و به صورت ضد انفجار تولید شده اند یا خیر، باید آن ها را از نظر محافظت مکانیکی کابل به دو دسته زیر تقسیم بندی کنیم.

در هنگام خرید گلند کابل فلزی، باید حتما به اینکه این گلندها به صورت آرمودار طراحی شده اند یا خیر، توجه داشته باشید. در چنین شرایطی خیالتان از بابت استفاده از گلندهای فلزی در محیط های مسکونی و تجاری مختلف راحت تر خواهد بود.

  • گلند برق بدون آرمور

گلند کابل فلزی بدون آرمور، ساده ترین نوع گلندهای فلزی موجود در بازار است. این محصول بدون هیچ غلاف اضافه ای تولید شده است و کابل نیز از وسط آن عبور می کند. این گلندها در شرایطی که فقط نیاز به محافظت از کابل های برق در برابر رطوبت، ضربه و … می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما اگر در یک محیط خاص فشار مکانیکی به کابل های قرار گرفته در داخل گلند وجود داشته باشد، بهتر است که از نوع آرموردار این محصولات استفاده شود.

  • گلند برق آرموردار

یکی از انواع گلندهای برق فلزی موجود در بازار، گلند کابل آرموردار می باشد. این گلندها دارای یک غلاف هستند که به شکل یک لوله طراحی شده و می تواند دور کابل قرار بگیرد. این غلاف در داخل لوله اصلی گلند قرار گرفته و می تواند باعث افزایش محافظت از کابل های قرار گرفته در گلند شود.

مزایای استفاده از جعبه تقسیم پلاستیکی در پروژه‌های مختلف
مطالعه

استفاده از گلندهای فلزی آرموردار برای محیط هایی که کابل ها در برابر فشارهای مکانیکی قرار می گیرند، به شدت توصیه می شود. در غیر این صورت احتمال خراب شدن کابل ها در کوتاه ترین زمان ممکن و بروز حوادث نگران کننده وجود دارد.

گلند فلزی چیست و چه کاربردی دارد؟

گلند ضد انفجار

یکی از انواع دیگر گلندهای کابل فلزی که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، گلند کابل فلزی ضد انفجار است. این گلندها در مقایسه با گلند کابل فلکسیبل و یا گلند کابل آرموردار معمولی، مقاومت بیشتری در برابر عوامل محیطی خارجی دارد. در واقع اگرچه این محصولات نیز می توانند از کابل ها در برابر ورود گرد و غبار، پارگی، رطوبت و … محافظت کنند؛ اما درجه محافظتی آن ها بسیار بیشتر از گلندهای معمولی است.

گلند فلزی ضد انفجار به گونه ای تولید شده است که هیچ عامل خارجی نمی تواند باعث ایجاد جرقه و پارگی در کابل ها شود. به همین خاطر برای محیط هایی که نیاز به استفاده از کابل های برق با سطح ایمنی بسیار بالاست، بهتر است که از گلندهای ضد افنجار فلزی استفاده کرد. این محصولات برای محیط هایی که عوامل محیطی نگران کننده برای حریق وجود دارند، بهترین گزینه محسوب می شوند.

قیمت گلند کابل در بازار

یکی از سوالات رایجی که برای خریداران گلندهای فلزی کابل پیش می آید این است که قیمت این محصولات چقدر است؟ به طور کلی، عوامل زیادی روی قیمت چنین محصولاتی دخیل هستند که مهم ترین آن ها جنس و کیفیت این محصولات می باشد. برای خرید انواع گلند برق فلزی، توصیه ما این است که در درجه اول به کیفیت توجه داشته باشید؛ چرا که این محصولات مستقیما روی امنیت یک فضا تاثیر می گذارند. سپس می توانید به قیمت توجه کنید.

خمکاری لوله فولادی چگونه انجام می شود؟ + 6 روش رایج برای آن
مطالعه

گلندهای فلزی به واسطه داشتن تنوع بالا قیمت های متفاوتی نیز دارند. به طور مثال، قیمت گلند کابل آرموردار با گلند کابل ضد انفجار متفاوت است. بهترین راه برای استعلام قیمت، مراجعه به مراکز تولید کننده و توزیع کننده این گلندهای فلزی است تا بتوانید آن ها را با توجه به قیمت و نیاز خود سفارش دهید.

گروه صنعتی رفیع؛ تولید کننده و عرضه کننده انواع گلند کابل

گروه صنعتی رفیع؛ تولید کننده و عرضه کننده انواع گلند کابل

گروه صنعتی رفیع، یکی از تولید کنندگان متخصص در زمینه اتصالات برق می باشد. در این گروه صنعتی هر یک از محصولات با هدف کاهش ریسک خطرات سیستم های برق کشی و برق رسانی، مورد استفاده قرار می گیرند. به طوری که می توانید هر یک از محصولات مورد نیاز برای سیستم برق کشی ساختمان را از این مجموعه تهیه کنید.

گلند کابل فلزی یکی از محصولات تولیدی توسط گروه صنعتی رفیع است که با تنوع بالایی به شما عزیزان ارائه می شود. می توانید برای خرید گلند لوله خرطومی و یا ضد انفجار، به سایت گروه صنعتی رفیع مراجعه کرده و پس از بازدید از محصولات موجود در این سایت، بهترین گلند را خریداری نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.