گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

قیمت و خرید بست اسپید؛ بدون واسطه مستقیم از تولیدکننده

قیمت و خرید بست اسپید؛ بدون واسطه مستقیم از تولیدکننده

قیمت و خرید بست اسپید؛ بدون واسطه مستقیم از تولیدکننده

بست اسپید یک قطعه نگهدارنده بسیار مقاوم برای پایدار نگه داشتن شبکه های لوله کشی و کابل کشی است. با استفاده از این بست می‌توان طیف گسترده ای از انواع لوله های برق را در ارتفاعات سازه هدایت کرد. بست اسپید یا اسپیت امنیت پروژه های لوله کشی را افزایش می‌دهد. با این قطعات دیگر نیازی نیست که لوله‌ها را مستقیما به سطح دیوار یا سقف اتصال دهید.

چرا که به راحتی می‌توانید یک مسیر معلق برای لوله‌ها فراهم کنید. بدنه فلزی فوق العاده سختی دارند و می‌توانید یک پشتیبانی قوی و ایده آلی را از لوله های برق داشته باشید. جزئیات بسیار متعددی را می‌توان در مورد این بست‌ها ذکر کرد. در این مقاله یکسری اطلاعات کاربردی و مفید ارائه می‌دهیم تا فرایند خرید سهل و آسانی داشته باشید.

استفاده از ورق گالوانیزه گرم در ساخت بست اسپیت

برای ساخت بست اسپید از مقاوم ترین ورق های فلزی استفاده می‌شود. در حال حاضر آلیاژهای استیل استحکام بسیار بالایی در قیاس با سایر فلزات دارند. در نتیجه برای تولید انواع قطعات اتصال دهنده نظیر بست چنگالی و سایر نمونه های بست لوله فلزی استفاده می‌شوند. بست اسپیت نیز از این قاعده مستثنا نیست. علیرغم ضخامت اندکی که بدنه و ساختار کلی محصول دارد می‌تواند وزن بالای لوله‌ها را به خوبی تحمل کند.

در کنار مقاومت مکانیکی بالا در برابر فرایندهای شیمیایی نظیر زنگ زدگی نیز خنثی هستند. دلیل این موضوع استفاده از ورق گالوانیزه گرم در ساخت محصول می‌باشد. همانطور که می‌دانید فرایند گالوانیزاسیون باعث ضد زنگ شدن فلزات می‌شود.

استفاده از ورق گالوانیزه گرم در ساخت بست اسپیت

نوع ساختار بست اسپید لوله

بست اسپید از یک ساختار دو تکه تشکیل شده است. این دو قسمت با استفاده از دو عدد پیچ و مهره به یکدیگر متصل هستند. در قسمت بالای این بست‌ها یک ناحیه پیچ خور وجود دارد که محل اتصال رادهای فولادی یا مفتول‌های رزوه ای هستند. این قسمت شرایطی را فراهم می‌کند تا شما به راحتی بتوانید بست اسپیت را روی لوله‌ها سوار کنید و بعد از آن به شکل آویز به حمایت و پشتیبانی لوله‌ها بپردازید.

یکی از مدل های آن با عنوان بست اسپیت عایق دار شناخته می‌شود. یعنی در جداره داخلی قطعه یک لایه پلیمری قرار دارد که می‌تواند منجر به عدم لغزندگی لوله و ثبات بیشتر آن شود. بست های اسپید یک ساختار دایره ای شکل دارند و دقیقاً هم شکل لوله های فولادی می‌باشند. در نتیجه در زمان نصب به خوبی روی لوله‌ها فیت می‌شوند.

نحوه اتصال بست اسپیت لوله برق

همانطور که گفته شد برخلاف انواع بست دو پایه فلزی که مستقیماً به دیوار یا سقف متصل می‌شوند بست های اسپید باعث معلق نگه داشتن لوله‌ها خواهند شد. برای نصب و پیاده سازی این قطعات در شبکه لوله کشی ابتدا باید سایز صحیحی از شاخه های سی چنل را انتخاب کنیم.

سی چنل‌ها به دلیل داشتن پانچ در سطح مقطع خود می‌توانند به سقف یا دیوار اتصال یابند. بعد از آن احتیاج به رادهای گالوانیزه در متراژهای متفاوت داریم. به جهت آنکه این رادها قابلیت برش و کات شدن دارند می‌توانید در حین کار این رادها را کات کنید و مستقیماً بر روی بست اسپید قرار دهید. این رادها باعث اتصال مستقیم بست های اسپید و سی چنل‌ها می‌شوند. در واقع یک رابط بین این دو قطعه می‌باشند.

نحوه اتصال بست اسپیت لوله برق

سایزبندی های بسیار متنوع بست اسپید

بست اسپید سایزهای متنوعی دارند. از آنجایی که این قطعات اتصال دهنده برای پشتیبانی و حمایت از لوله های برق طراحی و ساخته شدند. در نتیجه می‌توانند تمام لوله های برق را در سازه به شکلی کاملا پایدار نگه دارند. سایزبندی این بست‌ها به شرح ذیل است:

  • Pg11
  • pg13.5
  • Pg16
  • Pg21
  • Pg29
  • Pg36
  • Pg48

همانطور که می‌بینید این ابعاد برای معرفی لوله های برق نیز هستند. در زمان انتخاب بست اسپید حتماً باید مقوله سایز را جزو اولویت های خرید قرار دهید. این موضوع در مورد سایر قطعات مانند بست پایه دار لوله و بست چنگکی کابل نیز صدق می‌کند.

زیرا اگر ابعاد بست با سایز لوله سازگاری و هماهنگی نداشته باشد شما نمی توانید این قطعات را روی لوله‌ها سوار کنید. به دلیل داشتن پیچ و مهره در دو طرف بست های اسپیت عملیات نصب و اتصال به سرعت انجام خواهد شد. از طرفی اگر نیاز به اعمال تغییرات در مسیر لوله کشی داشتید عملیات باز کردن بست‌ها با رعایت موارد امنیتی قابل انجام است.

قیمت بست اسپید

در قسمت قبل سایزبندی های متنوعی از بست اسپید ذکر شد. یکی از عوامل بسیار تاثیرگذاری که می‌تواند باعث تغییر قیمت بست اسپیت شود دقیقاً همان موضوع ابعاد و سایز محصول است. المان بعدی مرتبط با ساختار ساده یا عایق دار بست است. معمولاً نمونه های عایق دار بست های اسپیت با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند.

در مجموع این اتصالات به دلیل تولید داخل بودن به صورت عمده و با شمار بالا به فروش می‌رسند. بنابراین شما با بهترین قیمت و نازلترین هزینه می‌توانید به خرید این بست‌ها بپردازید.

نکات مهمی که در خرید اتصالات لوله برق باید مد نظر قرار دهیم

نکات مهمی که در خرید اتصالات لوله برق باید مد نظر قرار دهیم

اتصالات لوله برق تنوع بالایی دارند. در نتیجه هر کدام برای اهداف مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال انواع بست اسپید به منظور معلق نگه داشتن لوله‌ها در مرکز سازه استفاده می‌شوند. حال آنکه انواع بست چنگالی به صورت مستقیم در داخل سی چنل‌ها قرار می‌گیرند و از این طریق می‌توان کابل‌ها و لوله‌ها را مسیریابی و هدایت کرد.

پس در زمان خرید بست باید ببینید مسیر لوله‌ها به چه صورت است و چه نقشه ای برای هدایت آنها ترتیب داده شده است. اولویت بعدی که به کرات ذکر شد سایزبندی قطعات است. حتماً از کارشناس فروش بخواهید سایزبندی های کامل اتصالات را در اختیار شما قرار دهند.

موضوع مهم بعدی خرید مستقیم از تولید کننده است. به دلیل حذف واسطه‌ها دیگر لازم نیست هزینه های بسیار زیادی برای خرید قطعات صرف کنید. از طرفی با خرید از تولیدکننده می‌توانید از استاندارد بودن محصول مطمئن شوید.

خرید تجهیزات پشتیبانی لوله برق از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع پکیج کاملی از انواع تجهیزات پشتیبانی لوله برق را در اختیار شما قرار می‌دهد. این قطعات شامل انواع بست و اتصالات لوله ای و همچنین دیگر لوازم جانبی برای ایجاد شبکه لوله کشی ایمن و پایدار است. این مرکز تولیدی سعی می‌کند تمام محصولات خود را با قیمت مقرون به صرفه به مشتریان عرضه کند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات