گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

آشنایی با تبدیل نردبان کابل ، ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آن

آشنایی با تبدیل نردبان کابل ، ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آن

آشنایی با تبدیل نردبان کابل ، ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آن

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

یکی از مهمترین لوازم مورد استفاده در سیم کشی و کابل کشی برق ساختمان، نردبان کابل است. افراد متخصص در زمینه برق کشی، برای سازماندهی و انتقال ایمن کابل‌های برق، به جای لوله کشی از نردبان کابل استفاده می‌نمایند. نردبان کابل قابلیت تحمل وزن زیادی را داشته و امکان دسترسی آسان برای تعویض یا تعمیر کابل‌ها را به راحتی فراهم می‌نماید. علاوه بر این، استفاده از نردبان کابل موجب جلوگیری از آسیب دیدن کابل‌های برق شده و آرایش خاصی به آنها می‌بخشد. با این حال نردبان کابل به تنهایی برای تمامی فضاها قابل استفاده نبوده و به تجهیزاتی مانند سه راهی، زانویی و تبدیل نردبان کابل نیاز خواهد داشت. ما در این مقاله به بررسی تبدیل نردبان کابل پرداخته و مزایای استفاده از آن را برای شما بیان خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

نردبان کابل چیست و چه تفاوتی با سینی کابل دارد؟

نردبان کابل یک محصول فلزی است که از دو ریل جانبی و تعداد زیادی رینگ یا پله‌های عرضی تشکیل شده و اندازه آن بین ۳ تا ۶ متر می‌باشد. به طور کلی سینی و نردبان کابل مزایای بیشتری نسبت به سایر روش‌های سیم کشی برق داشته‌اند اما در این میان، نردبان به دلیل استحکام و قابلیت بیشتر، طرفداران بیشتری نسبت به سینی کابل پیدا کرده است. این محصول می‌تواند کابل‌های سنگین و فشار قوی را به خوبی در مسیری منظم انتقال دهد و در اثر وزن بالا، دچار آسیب نشود. علاوه بر این، نردبان نسبت به سینی کابل، فضای باز بیشتری داشته و همین موضوع باعث شده تا با گردش مناسب هوا، گرمای تولید شده از کابل‌ها به خوبی کاهش یابد. با وجود اینکه امکان استفاده از نردبان کابل در مسیرهای افقی و عمودی فراهم می‌باشد، از این محصول در سیم کشی‌های عمودی استفاده بیشتری می‌نمایند؛ زیرا امکان اتصال و محکم کردن کابل‌ها به بدنه نردبان به راحتی فراهم می‌باشد.

ورق گالوانیزه فولادی چیست؟ (از کاربرد تا مزایا و عمر مفید آن)
مطالعه

انواع اتصالات نردبان کابل

از آنجایی که نردبان نسبت به سینی کابل وضعیت پایدارتری دارد، برای جابجایی کابل‌ها با تعداد و وزن بیشتر، نردبان گزینه مناسب‌تری خواهد بود. نصب و استفاده آسان‌تر از نردبان، نیازمند تجهیزات و اتصالاتی خاص از جمله تبدیل نردبان کابل بوده که در ادامه به طور کامل با این تجهیزات آشنا خواهید شد.

انواع اتصالات نردبان کابل

اتصالات تولید شده برای نردبان کابل، امکان خم کردن، چرخش، افزایش یا کاهش مقدار عرض و طول نردبان را برای شما فراهم می‌نمایند. با توجه به اینکه وجود یک نردبان برای نظم دهی و انتقال ایمن کابل‌ها ضروری می‌باشد، اتصالات نردبان کابل برای تغییر جهت و اطمینان از نصب صحیح نردبان به کمک شما می‌آیند. به طور کلی نردبان و اتصالات آن، هزینه‌های جانبی سیم کشی را کاهش داده و سرعت انجام پروژه را به شدت افزایش می‌بخشند. این اتصالات عبارتند از:

  • تبدیل نردبان کابل یا ردیوسر: برای اتصال دو نردبان یا تغییر عرض مسیر نردبان از ردیوسر یا تبدیل نردبان کابل استفاده می‌نمایند. در واقع تبدیل در مسیرهایی که فضای کافی برای عبور نردبان نداشته یا پهنای نردبان به اندازه کافی نباشد، به شدت کارآمد خواهد بود.
  • سه راهی: یکی از اتصالات کاربردی برای نصب نردبان کابل، سه راهی می‌باشد. هنگامی که نیاز به انشعاب گیری از نردبان در دو مسیر جداگانه دارید، سه راهی ابزاری مناسب برای شما خواهد بود. این محصول دارای سه سوراخ در جهت‌های مختلف، برای انشعاب گیری از نردبان بوده و معمولا از ورق گالوانیزه یا استنلس استیل ساخته می‌شود.
  • رابط نردبان کابل: برای تنظیم و نصب نردبان در زاویه مناسب، از ابزاری به نام رابط استفاده می‌شود. رابط‌ها در دو نوع ثابت و متحرک تولید شده که مدل متحرک به دلیل مقاومت بالا، گزینه مناسبی برای استفاده در صنایع سنگین می‌باشد. لازم است بدانید برای اتصال رابط به سیستم مورد نظر، از دستگاه سی ان سی استفاده می‌شود. رابط قابلیت اتصال نردبان به سینی کابل را داشته اما در برخی موارد به دلیل تجربه و صلاحدید کارفرما، به جای استفاده از رابط، دو قطعه را به یکدیگر جوش می‌دهند.
  • درب یا درپوش: معمولا در انتهای کار برای محافظت و جلوگیری از آسیب دیدن کابل‌ها، از درپوش نردبان کابل استفاده می‌نمایند. علاوه بر این، تمامی اتصالات جانبی نردبان دارای یک درپوش محافظ بوده تا ایمنی را برای انتقال کابل‌ها ایجاد نمایند.
  • چهار راهی: این قطعه نیز عملکردی مانند سه راهی کابل نردبان داشته اما امکان انشعاب گیری در یک مسیر بیشتر را فراهم می‌نماید. از چهار راهی برای انتقال کابل به نقاط مختلف تاسیسات استفاده می‌شود.
  • ساپورت: این قطعه به نوعی نگهدارنده نردبان کابل بوده که به آن پانچ می‌شود. ساپورت‌ها دارای ضخامت‌های استانداردی بوده و در دو نوع دیواری و آویز سقفی تولید می‌شوند. برای خرید این محصول لازم است ارتفاع و ضخامت ساپورت را در نظر گرفته تا محصولی متناسب با ارتفاع و وزن سازه انتخاب نمایید. علاوه بر این، عرض ساپورت یکی دیگر از موارد مهم برای انتخاب آن خواهد بود.
  • رایزر: رایزر در واقع یک نردبان کابل کوچک بوده که از سطحی غیرصاف و خمیده برخوردار می‌باشد. هنگامی که سطح یک ناحیه با دیگر قسمت‌ها یکسان نیست، از رایزر به عنوان نردبان کابل استفاده می‌نمایند.
  • زانویی: هنگامی که نردبان کابل نیاز به تغییر مسیر دارد، از زانویی استفاده می‌نمایند. این محصول در زوایای ۴۵ و ۹۰ درجه تولید شده و به حالت عمودی و افقی موجود می‌باشند.
جعبه تقسیم ضد انفجار؛ انواع، کاربردها و قیمت
مطالعه

قیمت تبدیل نردبان کابل

به طور کلی تبدیل نردبان کابل با توجه به جنس روکش، طول، عرض و میزان ضخامت آن قیمت گذاری می‌شود. طبیعی است که هرچه تبدیل نردبان مقاومت بیشتری در برابر وزن کابل، مواد خورنده، حرارت و فشار داشته باشد، قیمت بیشتری برای آن در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل لازم است هنگام خرید این محصول، ابتدا کیفیت و سپس قیمت تبدیل نردبان کابل را مدنظر قرار دهید؛ با این وجود شما می‌توانید تبدیل نردبان را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب از مجموعه رفیع تهیه نمایید.

نردبان کابل چیست و چه تفاوتی با سینی کابل دارد؟

خرید تبدیل نردبان کابل از مجموعه رفیع

گروه صنعتی رفیع تولید کننده انواع تجهیزات مرتبط با کابل برق بوده و این محصولات را با استفاده از مواد اولیه مقاوم و مرغوب تولید می‌نماید. در این مجموعه محصولاتی مانند: اتصالات لوله برق، سینی کابل، لوله خرطومی، تبدیل کابل برق و … با بهترین کیفیت تولید شده و به دلیل حذف افراد واسطه، با قیمتی مناسب‌تر از سایر فروشگاه‌ها به مشتریان عرضه می‌شوند. شما می‌توانید تبدیل نردبان کابل و دیگر اتصالات مرتبط در این زمینه را با ضمانت کیفیت از مجموعه رفیع خریداری نمایید. برای مشاهده تمامی محصولات مجموعه، به سایت رفیع مراجعه کنید.

ویژگی‌ها و مشخصات لوله مناسب برای فنس کشی
مطالعه

سخن آخر

تبدیل نردبان کابل محصولی است که برای تغییر عرض مسیر نردبان یا متصل کردن دو نردبان با سایزهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که این محصول کابل‌هایی با وزن و فشار بالا را جابجا می‌کند، لازم است از مواد اولیه مقاومی تولید شده باشد تا در اثر حرارت یا مواد خورنده، دچار آسیب نشود. کیفیت تبدیل نردبان کابل نقش مهمی در جلوگیری از آسیب دیدن کابل‌ها و انتقال صحیح آنها خواهد داشت؛ این محصول را از فروشگاهی معتبر تهیه نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.