گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

سینی کابل چیست؟ | مزایا و روش نصب

سینی کابل چیست؟ | مزایا و روش نصب

سینی کابل چیست؟ | مزایا و روش نصب

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

در شبکه های پیچیده کابل کشی، سیستم‌های الکتریکی همراه با سینی‌ کابل نقشی اساسی در تضمین توزیع روان و کارآمد نیرو و داده‌ها در ساختمان‌ها، تأسیسات صنعتی و حتی تأسیسات در فضای باز دارند. بنابراین باید تمامی قطعات از جمله کابل‌ها و سینی‌های کابل با ایمنی بالا نصب شوند. در این مقاله جامع،  نوع ساختار، عملکردها، روش‌های نصب و مزایای سینی‌های کابل را بررسی می‌کنیم و نقش حیاتی آن‌ها را در تامین انرژی دنیای مدرن ارزیابی می‌کنیم.

منظور از سینی کابل چیست؟

سینی کابل در هسته خود یک سیستم پشتیبانی است که برای مسیریابی ایمن و مدیریت کابل ها و سیم های برق استفاده می شود. سینی‌های کابل که معمولاً از فولاد گالوانیزه، آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند، در اشکال و اندازه‌های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای مختلف نصب هستند. اجزای سینی کابل عبارتند از:

  1. سینی اصلی: این ساختار اولیه است که کابل ها را پشتیبانی می کند و شامل همین قطعه می شود. البته سیستم‌های پشتیبانی کابل علاوه بر سینی‌ها بسته به نیازها در کاربریهای مختلفی مانند نردبان کابل، جایگزین سینی کابل، عرضه می شوند.
  2. دیواره های جانبی: اینها اعضای طولی هستند که یکپارچگی ساختاری سینی اصلی را فراهم می کنند و از افتادن کابل ها جلوگیری می کنند. دیواره های جانبی در واقع همان ارتفاع سینی است که بسیار اهمیت دارند.
  3. اتصالات و لوازم جانبی: سینی های کابل اغلب دارای طیف وسیعی از لوازم جانبی از جمله خم سینی کابل، سه راهی ها، اتصالات متقاطع، کاهنده های سطح مقطع و جعبه های اتصال هستند تا مسیریابی صاف کابل و انتقال بین بخش های سینی را تسهیل کنند.
  4. براکت های پشتیبانی : براکت های پشتیبانی برای محکم کردن سینی های کابل روی دیوارها، سقف ها یا کف استفاده می شوند و از هم ترازی و پایداری مناسب اطمینان می دهد.
  5. پوشش یا درب: در محیط های خاص، مانند تاسیسات در فضای باز یا مناطقی با الزامات ایمنی سختگیرانه، سینی های کابل ممکن است مجهز به درپوش یا درپوش هایی برای محافظت از کابل ها در برابر خطرات محیطی و دسترسی غیرمجاز باشند.
بهترین تولید کننده سینی کابل گالوانیزه در تهران | کیفیت بالا و ارزان
مطالعه

منظور از سینی کابل چیست؟

عملکرد سینی کابل

وظیفه اصلی سینی های کابل ایجاد یک ساختار پشتیبانی قوی برای کابل های الکتریکی است که از افتادگی، درهم تنیدگی و آسیبی که می تواند یکپارچگی سیستم را به خطر بیندازد، جلوگیری می کند. سینی های کابل با سازماندهی کابل ها به شیوه ای منظم، تعمیر و نگهداری، عیب یابی و گسترش سیستم های الکتریکی را آسان تر می کند. آنها همچنین به کاهش خطر تصادفات ناشی از شل شدن یا درهم ریختن کابل ها کمک می کنند.

برخلاف سیستم های مجرایی که کابل ها را در یک فضای محدود محصور می کنند، سینی های کابل امکان گردش بهتر هوا در اطراف کابل ها را فراهم می کند و باعث اتلاف گرما می شود و از گرمای بیش از حد جلوگیری می کند. سینی های کابل انعطاف پذیری بیشتری را در مقایسه با سیستم های قدیمی ارائه می دهند که امکان اصلاحات و افزودن آسان تر به زیرساخت های الکتریکی را با توجه به نیازها در طول زمان فراهم می کند.

در کاربردهایی که تداخل الکترومغناطیسی باعث نگرانی می شود، مانند مراکز داده یا تاسیسات صنعتی با تجهیزات حساس، سینی کابل با اتصال به زمین مناسب می توانند با ایجاد یک مسیر محافظ برای کابل ها، به کاهش  تداخلات الکترومغناطیسی کمک کنند.

قیمت لوله فلکسیبل چقدر است؟ + عوامل موثر روی قیمت لوله فلکسی
مطالعه

روش های نصب سینی کابل

نصب مناسب برای اطمینان از اثربخشی و ایمنی سیستم های سینی کابل بسیار مهم است. بسته به نیازهای خاص محل نصب، سینی های کابل را می توان با استفاده از روش های مختلفی نصب کرد.

سینی های کابل را می توان مستقیماً با استفاده از براکت یا بازوهای پشتیبانی به دیوارها وصل کرد. این روش معمولاً در کاربردهای داخلی استفاده می شود که فضای دیوار در دسترس است.

در سیستم تعلیق سقفی در نصب های بالای سر، سینی های کابل با استفاده از میله های رزوه دار، میله یا براکت های تعلیق از سقف آویزان می شوند. این روش فضای کف را به حداکثر می رساند و امکان دسترسی آسان به کابل ها را فراهم می کند. برای تاسیساتی که فضای کف زیاد است، سینی های کابل را می توان با استفاده از پایه های نگهدارنده مستقیماً روی زمین نصب کرد. این روش در محیط های صنعتی که کابل ها باید در امتداد زمین هدایت شوند، رایج است.

روش های نصب سینی کابل

مزایای سینی کابل

سینی های کابل اغلب مقرون به صرفه هستند، به خصوص در تاسیسات در مقیاس بزرگ، به دلیل هزینه مواد و نیروی کار کمتر. با کابل‌های سازمان‌یافته و قابل دسترس در سینی، کارهای تعمیر و نگهداری معمول مانند بازرسی، تعمیرات و ارتقاء می‌توانند با کارایی بیشتری انجام شوند و زمان آسیب و اختلالات را به حداقل برسانند. سینی های کابل با بسته بندی منظم کابل ها در امتداد دیوارها، سقف ها یا کف ها به بهینه سازی استفاده از فضا کمک می کنند و املاک و مستغلات ارزشمند را برای تجهیزات یا عملیات دیگر ایجاد می‌کنند.

انواع بست کابل از نظر جنس و ساختار + مزایای استفاده از آن ها
مطالعه

با کاهش خطر آسیب کابل، گرمای بیش از حد و خطرات الکتریکی، سینی کابل به محیط کار ایمن‌تری برای پرسنل و تجهیزات کمک می‌کند. سینی های کابل می توانند طیف گسترده ای از انواع کابل ها، اندازه ها و پیکربندی ها را در خود جای دهند و آنها را برای کاربردهای متنوع در صنایع مختلف مناسب می کند. در کنار این‌ها سینی های کابل مطابق با استانداردها و مقررات صنعت طراحی و تولید می شوند و از انطباق با کدها و الزامات ایمنی الکتریکی اطمینان حاصل می کنند.

خرید انواع تجهیزات پشتیبانی کابل از گروه صنعتی رفیع

خرید انواع تجهیزات پشتیبانی کابل از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع یک مجموعه تولیدی تخصصی در طراحی و ساخت انواع تجهیزات پشتیبانی کابل نظیر سینی کابل، لوله فولادی برق و دیگر قطعات مرتبط می‌باشد. علاوه بر وسایل اصلی محصولات جانبی دیگر که در گروه انواع اتصالات قرار دارند نیز عرضه می‌شوند. برای داشتن یک سیستم پشتیبانی کابل قوی و ایده‌آل علاوه بر انتخاب و خرید محصولات با کیفیت باید تمرکز ویژه نیز روی اجرا داشته باشید. در نتیجه این مجموعه صنعتی می‌تواند در حوزه اجرا نیز خدمات کاملی را به مشتریان ارائه دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با این شرکت تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.