گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله فلکسیبل بدون روکش؛ ویژگی‌ها و سایزبندی

لوله فلکسیبل بدون روکش؛ ویژگی‌ها و سایزبندی

لوله فلکسیبل بدون روکش؛ ویژگی‌ها و سایزبندی

دریافت لیست قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول

لوله فلکسیبل بدون روکش برای پشتیبانی و حمایت از سیم‌ها و کابل های برق در پروژه های مختلف طراحی و ساخته شده است. این لوله‌ها به واسطه جنس فلزی خود از مقاومت بالایی برخوردار هستند و باعث امنیت شبکه سیم کشی شما می‌شوند.

در این مقاله جزئیات بیشتری را در ارتباط با ویژگی‌ها، سایز بندی و همچنین موارد کاربرد آن ذکر می‌کنیم. پس اگر قصد خرید لوله خرطومی فلکسیبل را دارید با ما همراه باشید.

ویژگی های ساختاری لوله فلکسیبل بدون روکش

  • این لوله‌ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و بدون نیاز به اتصالات مختلف می‌توانند در هر ناحیه ای از سازه تغییر جهت دهند.
  • در برابر اعمال نیرو و چرخش های شدید مقاوم هستند. لذا اگر به هر دلیل دچار کشیدگی و تنش های فیزیکی شوند تا یک محدوده خاصی ساختار سالم خود را حفظ می‌کنند.
  • می‌توانند در محیط های کاری استفاده شوند. در نتیجه در برابر هرگونه فشار، بروز ضربه و ساییدگی مقاوم هستند.
  • طول عمر بسیار بالایی دارند. لذا در بلند مدت نیاز به تعمیر یا اصلاح ساختاری نخواهند داشت. این ویژگی منحصر به فرد شرایطی فراهم می‌کند تا شما در بودجه پروژه خود صرفه جویی کنید.
  • کاملا ضد زنگ هستند و اگر در محیط مرطوب استفاده شوند دچار تغییر رنگ و خوردگی نمی شوند.
  • لوله فلکسیبل بدون روکش به دلیل جنس فلز خاصی که دارد از طریق اتصال به زمین تمام بارهای الکتریسیته ساکن و تجمع یافته در بدنه خود را تخلیه می‌کند.
  • سایزبندی های مختلفی برای لوله فلکسیبل بدون روکش و همچنین روکش دار وجود دارد که هر کدام برای پشتیبانی از قطر خاصی از کابل‌ها و سیم های الکتریکی طراحی شده اند.
نازلترین قیمت سینی کابل در گروه صنعتی رفیع
مطالعه

ویژگی های ساختاری لوله فلکسیبل بدون روکش

لوله فلکسی بدون روکش در چه سایزهایی طراحی می‌شود؟

همانطور که در قسمت ویژگی‌های ساختاری لوله فلکسیبل بدون روکش ذکر شد این لوله‌ها سایزهای متفاوتی را دارند. علت طراحی ابعاد مختلف این نوع لوله در واقع پشتیبانی از طیف وسیعی از سیم‌ها و کابل های برق است. سیم‌ها و کابل هایی که به نسبت ابعاد بزرگتری دارند می‌توانند جریان برق قوی تری را نیز انتقال دهند.

این کابل‌ها نیاز به پشتیبانی ویژه ای دارند. برای حفاظت فیزیکی آن‌ها بهتر است از سایز مناسب لوله فلکسیبل برق استفاده کنیم.

ابعادی که برای لوله‌ها در حال حاضر در نظر گرفته شده است در نمره های ۱۱، ۱۳.۵، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸ است. البته سایزهای بزرگتر از این مقدار نیز ساخته شده است که برای بسیاری از سیم کشی های خاص کاربرد دارند.

اینکه شما کدام یک از این نمونه‌ها را انتخاب کنید به نوع پروژه شما و محل نصب آن بستگی دارد. در واقع این کارشناس سیم کشی ساختمان است که تشخیص می‌دهد کدام لوله مناسب استفاده خواهد بود.

کاربردهای لوله فلکسیبل بدون روکش

کاربردهای لوله فلکسیبل بدون روکش

لوله فلکسیبل بدون روکش در بسیاری از فضاهای عمومی، صنعتی و همچنین محیط های داخل شهری قابل استفاده هستند. با استفاده از این لوله‌ها می‌توان یک سیستم روشنایی بسیار قوی و حرفه‌ای را ایجاد کرد. همانطور که می‌دانید این سیستم‌ها غالباً در مناطق عمومی به وفور وجود دارند.

علاوه بر اینها لوله خرطومی فلکسیبل می‌تواند در سقفهای کاذب و از همه مهمتر در بخش کف ساختمان نیز نصب شوند. شما می‌توانید در بسیاری از محیط های صنعتی با این لوله‌ها تجهیزات تهویه و تاسیسات برق رسانی را راه اندازی کنید.

از طرفی در پروژه های مانیتورینگ و کنترل از راه دور بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید یک دوربین مداربسته را در محیط کاری یا هر فضای دیگری نصب کنید این لوله‌ها به شدت کاربردی هستند. در کنار اینها می‌توان به راه اندازی شبکه های هشدار دهنده اطفاء حریق و دیگر المان های امنیتی نیز اشاره کرد.

جعبه تقسیم برق خانگی: انتخاب، نصب و نگهداری بهینه
مطالعه

از چه نوع فلزی برای ساخت لوله فلکسیبل بدون روکش استفاده می‌شود؟

برای ساخت لوله فلکسیبل بدون روکش معمولاً از فلزات و آلیاژهای با کیفیتی استفاده می‌شود. اگرچه این لوله‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند. اما این بدان معنا نیست که در برابر تنش های محیطی مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهند. بلکه برعکس با همان ضخامت اندک می‌توانند یک حفاظت ایده آلی را از کابل‌ها داشته باشند.

معمولاً آلیاژهای استیل گالوانیزه بهترین انتخاب برای ساختن لوله‌ها است. البته بسیاری از شرکت‌های تولید کننده سعی می‌کنند از آلومینیوم نیز برای ساخت این لوله‌ها استفاده کنند. طبیعتاً نمونه های استیل هم وزن به نسبت بیشتری دارند و همین که از لحاظ بدنه بسیار سخت می‌باشند.

لوله های استیل گالوانیزه نسبت به نمونه های آلومینیومی قیمت بیشتری دارند. اما این شرایط محیط شماست که تعیین می‌کند کدام جنس از لوله فلکسیبل نسوز را بر روی سازه نصب کنید.

از چه نوع فلزی برای ساخت لوله فلکسیبل بدون روکش استفاده می‌شود؟

تفاوت میان لوله خرطومی فلزی بدون روکش و روکش دار

لوله فلکسیبل بدون روکش و همچنین روکش دار اگرچه ساختار یکسانی دارند اما تنها تفاوت آنها دقیقا همان روکشی است که روی این لوله‌ها قرار می‌گیرد. معمولاً از یکسری پلیمرهای ساختاریافته پی وی سی یا پلی اتیلن به عنوان یک لایه محافظ مضاعف روی این لوله‌ها استفاده می‌کنند. هدف اصلی بکارگیری آن افزایش مقاومت لوله در برابر نفوذ سیالات، گرد و غبار و دیگر عوامل آسیب زا است.

لایه های پلیمری از آنجایی که غیر فلزی هستند. در نتیجه هیچگونه واکنشی را در برابر رطوبت ندارند. لوله‌ها همچنان پایدار و بدون تخریب ساختاری باقی می‌مانند. شما می‌توانید این لوله‌ها را در فضای باز نیز استفاده کنید. در اغلب محیط های صنعتی امکان لوله کشی در یک فضای مسقف وجود ندارد. پس لوله فلکسیبل روکش دار در محیط هایی که در معرض آب و هوای بیرون هستند مناسب خواهند بود.

رابط سینی کابل؛ انواع، سایز، قیمت
مطالعه

برای خرید لوله فلکسیبل برق به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اولین نکته مهمی که در خرید لوله فلکسیبل بدون روکش باید به آن توجه کنیم مرکز فروش مربوطه است. بهتر است از مراکزی که خود مسئولیت تولید قطعات و تجهیزات پشتیبانی کابل و سیم های الکتریکی را بر عهده دارند خرید کنید. در چنین شرایطی به دلیل حذف واسطه‌ها قطعاً شما یک هزینه خرید مقرون به صرفه را پرداخت خواهید کرد.

موضوع دوم سایز این لوله‌ها است. حتماً ابعاد سیم و کابل های خود را از نظر سایزبندی با قطر داخلی لوله‌ها مطابقت دهید. چرا که استفاده از لوله های با قطر کوچکتر تنها باعث آسیب سیم و کابل های برق می‌شوند.

موضوع سوم خرید قطعات اتصال دهنده مانند انواع گلند‌ها و بست لوله فلکسیبل است. معمولا لوله خرطومی‌ها برای اتصال به دیگر تجهیزات الکترونیکی نیاز به گلند لوله خرطومی دارند. با این قطعات کوچک شما می‌توانید اتصالات ایمن، پایدار و ایده آلی را ایجاد کنید. این گلندها به راحتی قابلیت نصب دارند و در صورت لزوم نیز از دستگاه جدا می‌شوند. مهمترین وظیفه آنها جلوگیری از جدا شدن لوله‌ها در اثر اعمال نیروی کششی است.

خرید انواع لوله فلکسی از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع تولید کننده انواع لوله فلکسی و همچنین لوله فولادی برق می‌باشد. این لوله‌ها در سایزبندی های مختلف و با کیفیت بسیار بالا طراحی و ساخته شدند. شما می‌توانید متناسب با پروژه خود به خرید این لوله‌ها بپردازید.

کارشناسان ما سعی می‌کنند اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهند تا بهتر بتوانید محصولات خود را انتخاب کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.

۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.