گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

بست لوله خرطومی؛ فوق العاده باکیفیت و استاندارد

بست لوله خرطومی؛ فوق العاده باکیفیت و استاندارد

بست لوله خرطومی؛ فوق العاده باکیفیت و استاندارد

بست لوله خرطومی یکی از قطعات اتصال دهنده اصلی برای پایدار نگه داشتن لوله خرطومی فلکسیبل در دیواره و سقف سازه می‌باشد. این بست‌ها به واسطه ساختار کاملا استاندارد و با کیفیتی که دارند می‌توانند ایمنی پروژه های سیم کشی داخلی را افزایش دهند. کاربردهای بسیار بالایی را می‌توان برای این گونه بست‌ها برشمرد. شما می‌توانید آنها را در اغلب فضاهای عمومی و صنعتی مورد استفاده قرار دهید. عمده کاربرد این قطعات در اجرای کابل کشی های ساختمانی می‌باشد.

با استفاده از این بست‌ها به راحتی می‌توان سیستم های پیچیده روشنایی را احداث کرد. از طرفی راه اندازی شبکه های کنترل و مانیتورینگ و همچنین دوربین های مداربسته با این بست قابل اجرا خواهد بود. علاوه بر این ساختمان هایی که دارای سقف و کف کاذب هستند برای سیم کشی های داخلی نیاز ویژه به بست لوله خرطومی خواهند داشت. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری را از این محصول ارزشمند ارائه خواهیم داد.

انواع بست لوله خرطومی

بست لوله خرطومی از لحاظ طراحی ساختاری در نمونه های P-clip و D-clip طبقه بندی می‌شود. هر کدام از این‌ها کاربردهای خاص خود را دارند و در موقعیت های مختلف قابلیت نصب دارند. اینکه شما از کدام یک از این قطعات اتصال دهنده استفاده کنید بستگی به محل نصب دارد. اما مدل P غالباً جزو پرکاربردترین قطعات محسوب می‌شود. همانطور که گفته شد این بست‌ها قابلیت نصب در سطوح دیواری و همچنین سقفی را دارند. بنابراین برای انتقال لوله های خرطومی روند بسیار سهل و آسانی را در پیش دارید.

این بست‌ها در چه فاصله ای از یکدیگر باید نصب شوند بستگی به ابعاد لوله فلکسیبل دارد. اصولاً لوله های خرطومی به جهت انعطاف پذیری بالایی که دارند برای جلوگیری از انحراف در مسیر خود لازم است فواصل به نسبت کوتاهی برای نصب بست‌ها انتخاب شود.

مقاله پیشنهادی:   لوله آهنی سبک: چرا به آن لوله مبلی می‌گویند؟ + مشخصات فنی

انواع بست لوله خرطومی

نوع طراحی بست لوله خرطومی فلزی

بست لوله خرطومی فلزی از لحاظ نوع طراحی یک ساختار P شکل و همچنین D شکل را دارد. همانطور که در قسمت قبل ذکر شد نمونه های P کاربرد بیشتری دارند. علت این نامگذاری نیز دقیقاً به جهت شکل ظاهری آن‌ها می‌باشد. اگر از نمای کلی به این بست‌ها نگاه کنید شباهت بالایی به حرف لاتین P دارند. در ارتباط با نمونه دیگر نیز دقیقاً به همین صورت می‌باشد. برای آنکه لوله های خرطومی در زمان نصب و اتصال به سازه دچار آسیب نشوند معمولاً از غشای پلیمری بر روی بست استفاده شده است.

درواقع آن‌ها به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر پشتیبانی از لوله های خرطومی قابلیت نصب و اتصال بر روی کابل های برق را نیز دارند. شما می‌توانید با پیچ های مخصوصی این بست‌ها را به سطوح دیواری نصب کنید.

جنس ورق بست لوله خرطومی فلکسیبل

مدل هایی از این بست که دارای ساختار فلزی هستند از متریال بسیار مقاوم ساخته شده اند. آلیاژی که غالباً در ساخت ورق بست لوله خرطومی فلکسیبل استفاده می‌شود معمولا از متریال فولادی می‌باشد. البته در برخی موارد ممکن است از فلزات ضعیف تر و برخی مشتقات آهن نیز در ساخت آن‌ها استفاده شود. این فلز سازگاری بالایی با پوشش های گالوانیزه گرم دارد. بنابراین این بست‌ها پس از پایان طراحی کاملاً گالوانیزه می‌شوند. بر روی ورق فلزی یک نوار پلیمری pvc نیز قرار داده شده است.

همانطور که ذکر شد این غشاء پلیمری از بروز فشار و آسیب به بدنه کابل و همچنین لوله های پلاستیکی و خرطومی جلوگیری می‌کند. این ورق های فلزی بر روی سایر اتصالات مانند بست اسپیت، بست چنگالی و سایر اتصالات لوله برق البته در ضخامت های بالاتر استفاده می‌شود.

مقاله پیشنهادی:   یوبولت گالوانیزه؛ سایزهای متنوع، فولادی و ارزان

جنس ورق بست لوله خرطومی فلکسیبل

 

عدم خوردگی و زنگ زدگی بست نگهدارنده لوله خرطومی

دلیل مهمی که باعث می‌شود یک بست لوله خرطومی کاملاً در برابر فرایندهای شیمیایی نظیر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم باشند وجود پوشش های گالوانیزه می‌باشد. این نوع رویه مقاوم سازی با استفاده از زینک مذاب انجام می‌شود. این مواد زمانی که بر روی قطعات اتصال دهنده و سایر تجهیزات فلزی قرار می‌گیرند عملاً از اکسیداسیون و بروز خوردگی در بافت فلز جلوگیری می‌کنند.

به همین دلیل در محیط های صنعتی و فضاهایی که رطوبت بالا و تنش های بسیار زیادی دارند استفاده از این نوع بست گالوانیزه کاملا منطقی خواهد بود. چرا که دیگر نیازی نیست به دلیل آسیب و تخریب ساختاری بست‌ها هزینه های زیادی را برای جایگزینی و تعمیر و نگهداری آنها صرف کنیم.

مقاومت حرارتی بست اتصال لوله خرطومی

بست لوله خرطومی مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد. در واقع آنها می‌توانند محدوده نوسانات دمایی گسترده ای را تحمل کنند. بست های مدل P این قابلیت را دارند که در محیط های با دمای منفی ۵ درجه سانتیگراد تا نهایت ۹۰ درجه سانتیگراد بالای صفر ساختار خود را حفظ کنند. در ارتباط با نمونه های D شکل نیز این محدوده افزایش پیدا می‌کند.

به طوری که در این مدل به دلیل جنس و متریال پلی آمید در دمای منفی ۴۰ درجه سانتیگراد و ۱۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر دچار تخریب ساختاری نخواهند شد. البته این شرایط معمولا در محیط های صنعتی اتفاق میافتد. چرا که در محیط های کم تنش تر با اطمینان خاطر می‌توان از این بست‌ها استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی:   جعبه تقسیم پلاستیکی و مزیت های آن

مقاومت حرارتی بست اتصال لوله خرطومی

سرعت نصب بالا

در بسیاری از پروژه های صنعتی به دلیل گستردگی محیط لازم است سرعت کار افزایش پیدا کند. این بست‌ها با توجه به نوع ساختار خود با استفاده از تجهیزات مخصوص با سرعت بالا بر روی سازه نصب می‌شوند. البته در زمان نصب و اتصال قطعات حتما باید موضوع سایز را مد نظر قرار دهید تا دقیقا متناسب با ابعاد لوله به نصب این بست‌ها بپردازید.

سایزبندی های متنوع

به جهت آنکه لوله های خرطومی فلکسیبل در سایزبندی مختلف طراحی و تولید می‌شوند در نتیجه بست‌ها و قطعات اتصال دهنده آنها نیز باید بتوانند سایزهای مختلف لوله های برق را پشتیبانی کنند. سایز های مختلفی از این قطعات طراحی و تولید شده است. بست های لوله فلکسیبل معمولاً در نمره های ۶ تا نهایت ۵۱ دسته بندی می‌شوند. بست هایی که دارای نمره بالاتری هستند طبیعتا می‌توانند لوله‌ها و کابل های بزرگتری را حمایت کنند.

خرید بست لوله خرطومی و دیگر اتصالات از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می‌توانند با کیفیت ترین قطعات اتصال دهنده لوله برق در سایز بندی های متنوع را از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند. شما می‌توانید قبل از خرید این محصولات یک مشاوره تخصصی از کارشناسان ما دریافت کنید تا از این طریق یک انتخاب صحیحی از این قطعات متناسب با پروژه خود داشته باشید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات