گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

قیمت لوله برق پلاستیکی PVC و پلی آمید چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت لوله برق پلاستیکی PVC و پلی آمید چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت لوله برق پلاستیکی PVC و پلی آمید چگونه تعیین می‌شود؟

ایمنی در هنگام سیم کشی در پروژه‌های ساختمانی و صنعتی در اولویت است. با وجود لوله‌های برق که امکان عبور سیم و کابل‌های برق روکش دار و بدون روکش را می‌دهند، می‌توان با ایمنی بیشتری فرآیند برق کشی و سیم کشی در پروژه‌های ساختمانی را انجام داد.

لوله پلاستیکی برق یکی از انواع این لوله‌ها است که با قیمت مناسب، وزن سبک و قابلیت‌های مختلف، می‌تواند در سیستم‌های برق رسانی استفاده شود. قیمت لوله برق پلاستیکی یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید این لوله‌ها است که دغدغه بسیاری از کارفرمایان و مهندسین پیمانکار می‌باشد.

لوله برق پلاستیکی چیست و به چه منظور استفاده می‌شود؟

لوله برق پلاستیکی به عنوان محصولی مقاوم و ارزان قیمت برای برق کشی در ساختمان‌ها و محیط‌های صنعتی شناخته می‌شود. گاهی اوقات لازم است که سیم‌ها و کابل‌های برق از محیط‌های مرطوب، در معرض ضربه و فشار عبور داده شوند که این موضوع می‌تواند خطر بریدگی، پوسیدگی و آسیب دیدگی کابل‌های برق را افزایش دهد. لوله پلاستیکی برق محصولی است که با انعطاف پذیری نه چندان بالا، امکان عبور سیم‌ها و کابل‌ها را می‌دهد. این لوله‌ها می‌توانند با اتصالات مناسب، امکان عبور سیم‌ها و کابل‌های انعطاف پذیر را از دیوارها و ستون‌ها نیز فراهم کنند. محل نصب آن‌ها نیز با توجه به نیاز پروژه می‌تواند در گوشه دیوار، سقف، در اطراف زمین و … باشد.

این لوله‌ها با هدف نظم دهی، افزایش ایمنی و همچنین فراهم کردن فضای مناسب برای سیم کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنس لوله‌های برق پلاستیکی می‌تواند با هر نوع پلاستیکی که بتواند انتظار ما را برای ساخت لوله‌های برق برآورده کند، باشد. در حال حاضر، متداول‌ترین لوله‌های پلاستیکی برق از جنس پلی آمید و پی وی سی هستند که ضمن داشتن وزن مناسب و قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالایی نیز دارند.

مقاله پیشنهادی:   نازلترین قیمت سینی کابل در گروه صنعتی رفیع

لوله برق پلاستیکی چیست و به چه منظور استفاده می‌شود؟

قیمت لوله برق پلاستیکی

قیمت لوله برق پلاستیکی یا به صورت شاخه‌ای و یا به ازای هر متر از این لوله‌ها تعیین می‌شود. سایز لوله برق و قطر خارجی آن عامل بسیار مهمی برای قیمت گذاری است. لوله‌های پلاستیکی از قطر ۲۰ میلی متر (۲ سانتی متر) تا قطرهای بالاتر یعنی ۵۰ میلی متر (۵ سانتی متر) تولید می‌شوند که قیمت آن‌ها بسته به قطر تغییر می‌کند.

قیمت لوله‌های برق پلاستیکی با قطر خارجی یکسان نیز با هم مشابه نیست؛ چرا که ضخامت لوله‌های پلاستیکی می‌تواند به عنوان یک عامل مهم برای قیمت گذاری این لوله‌ها باشد و قطعا اگر ضخامت افزایش پیدا کند، وزن این لوله‌ها بالاتر رفته و این موضوع باعث افزایش قیمت لوله‌های برق پلاستیکی خواهد شد. لوله‌های برق پلاستیکی در رنگ بندی‌های مختلفی به فروش می‌روند؛ اما باید توجه داشت که رنگ عامل موثری روی قیمت این لوله‌ها نیست و بیشتر ضخامت، وزن و همچنین کیفیت این لوله‌ها روی قیمت آن‌ها تاثیرگذار هستند.

قیمت لوله برق پلاستیکی پی وی سی

قیمت لوله برق پلاستیکی پی وی سی

پی وی سی یکی از متریال‌هایی است که می‌تواند برای ساخت لوله برق مورد استفاده قرار گیرد و به دلیل داشتن استحکام بالا در برابر ضربه و فشار مکانیکی، مقاومت در برابر رطوبت و همچنین قیمت و وزن پایین، عملکرد بسیار خوبی را در سیستم برق رسانی کشور نشان دهد. با توجه به اینکه پی وی سی به عنوان یک پلیمر ارزان قیمت در صنعت شناخته می‌شود، هر محصولی که با آن ساخته شود نیز قیمت نسبتا ارزانی دارند.

قیمت لوله برق پلاستیکی پی وی سی وابسته به قطر لوله و همچنین ضخامت پی وی سی به کار رفته در این لوله‌ها است. لوله‌های برق پی وی سی نسبت به لوله‌های برق پلاستیکی پلی آمید قیمت بالاتری دارند. البته ماندگاری این لوله‌ها نیز بیشتر بوده و همین موضوع خرید آن‌ها را مقرون به صرفه‌تر می‌کند.

مقاله پیشنهادی:   نردبان کابل چیست؟ نحوه استفاده و تفاوت آن با سینی کابل

قیمت لوله برق پلاستیکی پلی آمید

پلی آمید یکی از انواع موادی است که می‌تواند برای ساخت لوله برق مورد استفاده قرار گیرد. این نوع ماده رسانایی بسیار کمی دارد و از عبور جریان الکتریکی جلوگیری می‌کند. برای افزایش ایمنی و همچنین کاهش خطرات سیم کشی و کابل کشی، می‌توان از این لوله‌ها استفاده کرد. قیمت لوله برق پلاستیکی پلی آمید بر اساس برند تولید کننده و میزان قطر خارجی لوله‌های پلاستیکی محاسبه می‌شود.

لوله‌های برق پلاستیکی پلی آمید به لطف داشتن جنس مرغوب و کیفیت بالا، می‌توانند یک انتخاب عالی و ارزان قیمت برای نظم دهی به کابل‌ها و سیم‌های برق محسوب شوند. این لوله‌ها با قطرهای خارجی مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هر چقدر قطر خارجی آن‌ها بزرگ‌تر باشد، قیمت این لوله‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

قیمت لوله برق پلاستیکی پلی آمید

هزینه خرید هر شاخه لوله پلاستیکی برق

لوله‌های پلاستیکی برق به صورت شاخه‌ای به فروش می‌روند و قیمت گذاری آن‌ها معمولا بر اساس هر متر است. طول هر شاخه از این لوله‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما در اکثر مواقع این لوله‌ها با طول شاخه ۶ متری تولید می‌شوند. هزینه هر شاخه ۶ متری از لوله پلاستیکی برق باید با توجه به قطر خارجی این لوله‌ها و جنس آن‌ها تعیین شود. معمولا هر شاخه ۶ متری از لوله‌های پلی آمید قیمت نسبتا ارزان‌تری نسبت به هر شاخه ۶ متری لوله‌های پی وی سی دارد؛ اما اختلاف قیمت لوله‌های پلاستیکی برق چندان زیاد نبوده و باید با توجه به نیاز پروژه، بهترین لوله‌های پلاستیکی را سفارش داد.

استعلام قیمت لوله برق پلاستیکی از گروه صنعتی رفیع

یکی از معیارهای اصلی افراد برای خرید لوله برق، قیمت است. همین موضوع باعث شده تا مراکز تولید لوله برق در تلاش باشند که با کاهش هزینه‌های مرتبط با تولید این لوله‌ها، قیمت را به حداقل برسانند. گروه صنعتی رفیع، به عنوان مرکز فروش انواع لوله برق پلاستیکی تلاش کرده که بهترین قیمت لوله‌های برق را به شما ارائه کند.

مقاله پیشنهادی:   چهار راهی سینی کابل؛ ویژگی ها و مشخصات و طریقه استفاده

شما می‌توانید برای استعلام قیمت لوله برق پلاستیکی، با ما در گروه صنعتی رفیع در ارتباط باشید تا قیمت را به صورت آنلاین به شما اعلام کنیم. با توجه به حذف واسطه‌ها و به حداقل رساندن سود فروش، قیمت انواع لوله برق پلاستیکی در این مجموعه به حداقل قیمت بازار رسیده است و می‌توانید با یک مقایسه اجمالی متوجه ارزان بودن قیمت محصولات ما شوید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات