گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله فولادی درزدار؛ خرید با بهترین قیمت و کیفیت

لوله فولادی درزدار؛ خرید با بهترین قیمت و کیفیت

لوله فولادی درزدار؛ خرید با بهترین قیمت و کیفیت

یکی از قطعات بسیار پرکاربردی که غالباً به جهت حفاظت فیزیکی از کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرد لوله فولادی درزدار میباشد. این لوله ها مقاومت ساختاری بسیار بالایی دارند و می توانند کابل های برق را از آسیب و هر گونه تخریب ساختاری محافظت کنند. معمولا در مجموعه های صنعتی به دلیل تنش های بالایی که وجود دارد احتمال بروز صدمه به شبکه کابل کشی به مراتب بیشتر از محیط های دیگر می باشد.

در نتیجه لوله فولادی برق میتواند به عنوان یک قطعه ارزشمند و راهبردی امنیت پروژه شما را افزایش دهد. در ادامه مقاله ضمن ارائه‌ی اطلاعات کامل در مورد تفاوت لوله فولادی درزدار و بدون درز و برخی المان های فنی، جزئیات بیشتری را ارائه می دهیم. پس اگر به دنبال خرید لوله فولادی برق هستید این مقاله را مطالعه فرمایید.

تفاوت لوله فولادی درزدار و لوله فولادی بدون درز

برای تولید لوله فولادی درزدار غالبا از ورق های فولادی استفاده می شود. پس از شکل گیری و برش دهی کامل این ورقه ها و همچنین ایجاد خمکاری های استاندارد از روش جوش دهی برای تولید نهایی لوله استفاده می شود. این گونه لوله ها ساختار متفاوتی نسبت به نمونه های بدون درز دارند. به این معنا که دارای ضخامت کنترل شده هستند و معمولاً در شبکه های پشتیبانی برق مورد استفاده قرار می گیرند. انواع لوله فولادی بدون درز روند تولید متفاوتی دارند. برای تولید لوله ها از شمش های فولادی استفاده می شود.

آنها را در یک کوره حرارت می دهند تا یک ساختار انعطاف پذیر و شکل پذیر را داشته باشد. بعد از تبدیل شدن به استوانه های کاملاً گرد از تجهیزات مخصوصی تحت عنوان سنبه برای ایجاد سوراخ در مرکز آن استفاده می شود. البته این اطلاعات مذکور به صورت کلی می باشد چرا که رویکردهای جزئی زیادی نیز وجود دارد که در فرآیند تولید انجام می شود. در مجموع لوله فولادی بدون درز با توجه به نوع ساختاری که دارد با نمونه های درزدار فرق دارد. به همین دلیل همواره تاکید می‌کنیم متناسب با نوع پروژه ای که قصد راه‌اندازی آن را دارید به خرید لوله فولادی درزدار یا لوله فولادی بدون درز بپردازید.

مقاله پیشنهادی:   یوبولت گالوانیزه؛ سایزهای متنوع، فولادی و ارزان

تفاوت لوله فولادی درزدار و لوله فولادی بدون درز

مقاومت و استحکام لوله فولادی درزدار در قیاس با نمونه های بدون درز

به طور کلی لوله فولادی بدون درز با توجه به روند تولید متفاوتی که دارد و از همه مهمتر کاربری متفاوت خود مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به لوله فولادی درزدار دارد. در واقع لوله های بدون درز در سیستم های هیدرولیکی و انتقال سیالات غالبا استفاده می شوند. حال آنکه لوله های درزدار بیشتر مناسب شبکه های کابل کشی می باشند. لوله فولادی بدون درز می تواند وزن به نسبت بیشتری را داشته باشد. در نتیجه معمولا در ارتفاعات پایین یا سطح زمین و یا در مواردی به صورت مدفون مورد استفاده قرار می گیرد.

عدم وجود درز جوش در ساختار این لوله ها باعث می‌شود تا در شرایط بسیار سخت دچار از هم گسیختگی، شکست و تخریب بدنه نشود. اما مدل های درزدار اگر یک فشار هیدرولیکی بالایی در آن ایجاد شود تا محدوده خاصی مقاوم می باشند. اصولا نمی‌توان برتری خاصی را میان این دو لوله قائل شد چرا که کاربری آنها متفاوت است. در واقع شما از لوله های درزدار برای کابل کشی استفاده میکنید و دلیلی ندارد که بخواهید مقاومت لوله ها را در فرایند تولید به حالت بیشینه یا حداکثر برسانید.

در واقع این اقدامات تنها بر روی لوله هایی انجام می شود که مسئولیت انتقال سیالات را بر عهده دارند. به عنوان یک نکته طلایی لوله های درزدار نیز می‌توانند برای انتقال سیالات با فشار پایین نیز استفاده شوند. پس اگر فشار داخلی لوله افزایش پیدا کند لوله های بدون درز بهترین گزینه خواهند بود.

مقاله پیشنهادی:   نردبان کابل متحرک چیست؟ + معرفی انواع رابط نردبان کابل

مقاومت و استحکام لوله فولادی درزدار در قیاس با نمونه های بدون درز

سایز لوله فولادی برق

لوله فولادی درزدار برق برای آنکه بتواند از تمامی کابل های طراحی شده موجود حمایت کند سایز های مختلفی را دارد. سایزبندی لوله ها از pg11 تا pg48 متغیر می باشد. هر کدام از این ها از لحاظ قطر و ضخامت تفاوت ساختاری بسیار بالایی دارند. به عنوان یک قاعده کلی لوله هایی که قطر داخلی بیشتری دارند طبیعتا از ضخامت بیشتری نیز برخوردار هستند. در طرف مقابل لوله های با سایز کوچکتر ضخامت کمتری دارند.

در مجموع ایجاد یک هماهنگی و سازگاری میان متغیرهای مختلف این نوع لوله ها شرایطی را فراهم می‌کند تا معیارهای مرتبط با استاندارد در حد بسیار بالایی رعایت شود. آنچه که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم سایزهای صحیح و مناسبی از این لوله ها را انتخاب کنیم.

زیرا شبکه های کابل کشی در وهله اول نیاز به امنیت دارند تا بتوانند انرژی الکتریکی را انتقال دهند. اگر می‌خواهیم یک پروژه کابل کشی ایمن و مطابق با استاندارد های تعریف شده را داشته باشیم. خرید لوله فولادی با کیفیت در کنار نصب و اتصال بهینه و ایده آل می تواند پایداری شبکه را در یک بازه زمانی بلند مدت افزایش دهد.

اتصالات لوله فولادی برق

اتصالات لوله فولادی درزدار جزو قطعات مکمل شبکه کابل کشی برق می باشد. در واقع بدون استفاده از این قطعات نمی توان هیچ گونه پروژه لوله کشی را به اتمام رساند. این اتصالات لوله فولادی برق شامل انواع بوشن لوله فولادی، سه راهی درب دار، زانو درب دار، اتصالات متقاطع می شود.در واقع با این قطعات می توان باعث ایجاد انشعاب گیری و تغییر مسیرهای کاربردی شد.

مقاله پیشنهادی:   بوشن برنجی؛ استاندارد و با کیفیت، خرید از تولیدکننده

اینکه شما بخواهید از کدام یک از این اتصالات استفاده کنید بستگی به نوع پروژه و مسیر لوله کشی دارد. به عنوان مثال در شبکه هایی که نقشه به نسبت پیچیده ای دارند سه راهی ها و یا حتی چهارراه ها نیز به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. اما این تکنسین اجرایی است که تشخیص می دهد در چه موقعیتی از اتصالات استفاده کند.

اتصالات لوله فولادی برق

خرید لوله فولادی برق از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع به عنوان تولید کننده همواره سعی می‌کند مجموعه ای کامل از تجهیزات پشتیبانی کابل از قبیل لوله برق، انواع سینی کابل، نردبان های کابل و غیره را با بهترین کیفیت تولید و به مشتریان ارائه کند. قیمت مناسب، ساختار استاندارد، سایز بندی های متنوع از مزیت های اصلی این لوله ها میباشد. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات