گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله فولادی گالوانیزه؛ سایزبندی، قیمت و اتصالات

لوله فولادی گالوانیزه؛ سایزبندی، قیمت و اتصالات

لوله فولادی گالوانیزه؛ سایزبندی، قیمت و اتصالات

لوله فولادی گالوانیزه یکی از قطعات اصلی در شبکه های کابل کشی می باشند. با این لوله ها میتوان یک حفاظت فیزیکی ایده آلی را برای انواع کابل های برق ایجاد کرد. همانطور که می دانید کابل های الکتریکی دارای بدنه و غشای آسیب پذیری هستند که در تماس با تنش های محیطی دچار خوردگی می شوند. زمانی که این کابل ها درون لوله های برق قرار می گیرند نه تنها یک فضای کاملا امن برای آنها فراهم می شود.

بلکه طول عمر آنها و همچنین روند انتقال جریان برق نیز با کیفیت بالایی انجام خواهد شد. در ادامه مقاله قصد داریم یکسری جزئیات فنی و ویژگی های ساختاری در ارتباط با این محصول ارائه دهیم تا با اطلاعات کامل بتوانید به خرید لوله فولادی گالوانیزه و محصولات مرتبط با آن بپردازید.

سایز لوله فولادی گالوانیزه

لوله فولادی گالوانیزه برای اینکه بتواند از کلیه کابل های موجود پشتیبانی و حمایت کند در سایزبندی های مختلف طراحی و تولید می شوند. به طور کلی برای معرفی سایز لوله فولادی برق از معیارهای سایز PG ، سایز NPT و همچنین سایز ایزومتریک استفاده می شود.  سایز PG لوله فولادی برق از pg11 تا pg48 متغیر می باشد. سایز NPT این لوله ها از ½ اینچ تا نهایت ۵ اینچ دسته بندی می‌شوند. برای معرفی سایز ایزومتریک نیز از ۲۰ میلیمتر تا نهایت ۶۳ میلیمتر می باشند. اصولا با آگاهی از این معیارها میتوانید انتخاب کاملا صحیح و تخصصی را داشته باشید.

سایز لوله فولادی گالوانیزه

ضخامت لوله فولادی گالوانیزه

ضخامت لوله فولادی گالوانیزه به گونه ای انتخاب می شود که لوله ها دچار افزایش وزن نشوند. همانطور که می دانید لوله هایی که مخصوص پشتیبانی از کابل های برق می باشند با لوله هایی که برای انتقال سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرند کاملا متفاوت هستند. بنابراین طبیعی است که ضخامت لوله کاندوئیت یا لوله فولادی برق از دیگر لوله ها کمتر باشد.

مقاله پیشنهادی:   پایه سینی کابل با بهترین قیمت

ضخامت استانداردی که برای لوله ها در نظر میگیرند از ۰.۸ میلیمتر تا ۱.۵ میلی متر متغیر می باشد. اصولاً زمانی که سایز لوله یا قطر داخلی آن افزایش پیدا میکند بر میزان ضخامت آن افزوده می شود تا از این طریق یک سازگاری ابعادی میان متغیرهای مختلف لوله ایجاد شود.

قیمت لوله فولادی گالوانیزه

مهمترین فاکتوری که روی قیمت لوله فولادی گالوانیزه تاثیر مستقیم می گذارد مرتبط با سایز این محصول می باشد. طبیعتاً هر چقدر سایز و ضخامت و همچنین طول شاخه ها افزایش پیدا کند هزینه خرید این لوله ها نیز بیشتر می‌شود. اما شرکت های تولید کننده همواره سعی می کنند یک قیمت مقرون به صرفه و مناسبی را برای محصولات در نظر بگیرند تا پروژه‌های عظیم صنعتی در چارچوب ایده‌آلی قابلیت اجرا داشته باشند.

قیمت لوله فولادی گالوانیزه

مقاومت بالا و جنس بسیار سخت کاندوئیت برق

لوله فولادی گالوانیزه با توجه به آنکه از آلیاژ های فولادی یا استیل ساخته شده است در نتیجه از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می باشد. در اثر اعمال ضربه و دیگر تنش های محیطی دچار تخریب ساختاری نمیشوند. علاوه بر این برخی از لوله هایی که دارای پوشش گالوانیزه گرم هستند قابلیت استفاده در حالت مدفون برای انتقال کابل های برق را دارند. چگالی بالای فولاد در این لوله ها بالا بوده و دقیقاً همین عاملی خواهد بود تا به یک محصول بسیار سخت و مقاوم تبدیل شوند.

اینها در واقع امتیازات فیزیکی لوله فولادی گالوانیزه می باشد. اما از لحاظ مقاومت در برابر فرایند های زنگ زدگی نیز در یک درجه بالایی قرار دارند. این امتیاز غالبا به عنوان مقاومت شیمیایی لوله فولادی برق شناخته می شود که به واسطه داشتن پوشش های گالوانیزه از هر گونه فرایند شیمیایی نظیر اکسیداسیون یا تغییر رنگ و همچنین خوردگی مصون یا ایمن خواهند بود.

مقاله پیشنهادی:   ورق گالوانیزه فولادی چیست؟ (از کاربرد تا مزایا و عمر مفید آن)

سبک بودن لوله کاندوئیت ها

امتیاز بسیار مهم دیگری که لوله فولادی گالوانیزه دارد این است که کاملا سبک هستند. در مواردی ممکن است این لوله ها در ارتفاعات سازه یا به صورت معلق از ناحیه سقف مسیریابی و هدایت شوند. در نتیجه سبک بودن لوله ها در چنین پروژه هایی به کار می آید. از دلایلی که باعث وزن پایین لوله ها می شود ضخامت کنترل شده و به نسبت اندک لوله ها می باشد. در نتیجه عملیات نصب و اتصال این لوله ها در ناحیه دیوار و سقف بسیار سهل و آسان بوده و از طرفی امنیت اتصالات و پایدار نگه داشتن لوله کاندوئیت ها بیشتر خواهد بود.

انواع اتصالات بین لوله ای

اتصالات بین لوله های قطعاتی هستند که دو شاخه لوله برق را به یکدیگر متصل می کنند و باعث ادامه مسیر و تغییر جهت آن ها می شوند. این قطعات اتصال دهنده شامل انواع بوشن ها، زانو درب دار، سه راهی درب دار و کاندولت ها می شود. بدون استفاده از این اتصالات لوله برق عملا هیچگونه پروژه لوله کشی قابلیت اجرا نخواهد داشت. به همین دلیل بهتر است با شناخت کامل از این قطعات آن ها را در موقعیت صحیح مورد استفاده قرار دهیم.

خرید لوله فولادی گالوانیزه از گروه صنعتی رفیع

اتصالات سازه ای لوله برق

اتصالات سازه ای لوله فولادی گالوانیزه نیز همان قطعاتی هستند که باعث پایدار نگه داشتن لوله ها در سازه می شوند. از جمله این قطعات می توان به ریل سی چنل، بست چنگالی، بست اسپید اشاره کرد. در واقع با اینگونه قطعات اتصال دهنده سازه ای میتوانید لوله ها را به ناحیه دیوار و همچنین سقف متصل کنید. به عنوان مثال برای هدایت لوله ها از ناحیه سقف غالباً از سی چنل، راد گالوانیزه و همچنین بست اسپید استفاده می شود تا از این طریق لوله ها به صورت آویز در مسیرهای مشخص هدایت شوند.

مقاله پیشنهادی:   سینی کابل پانچ شده چیست؟ + از نحوه تولید تا کاربردهای آن

استفاده از این قطعات نیز کاملاً یک موضوع تخصصی می باشد و حتماً باید توسط تکنسین های با تجربه و ماهر مورد استفاده قرار گیرند. چرا که پروژه های لوله کشی برق در وهله اول نیازمند امنیت هستند. پس رعایت ضوابط تعریف شده و استاندارد همواره جزو اولویت‌های کاری در هر پروژه ای می باشد.

خرید لوله فولادی گالوانیزه از گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می توانند متنوع ترین قطعات پشتیبانی کابل را با بالاترین کیفیت از گروه صنعتی رفیع خریداری کنند. پرسنل و کارشناسان این مجموعه دائما در تلاش هستند تا فرایند خرید لوله فولادی گالوانیزه را برای شما سهل و آسان و در کوتاه ترین زمان تکمیل کنند تا از این طریق بتوانید پروژه های صنعتی خود را آغاز و به سرعت به اتمام برسانید. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد هر یک از محصولات و آگاهی از قیمت آن ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات