گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

نکات لوله کشی برق ساختمان؛ انواع لوله برق، نحوه استفاده

نکات لوله کشی برق ساختمان؛ انواع لوله برق، نحوه استفاده

نکات لوله کشی برق ساختمان؛ انواع لوله برق، نحوه استفاده

لوله کشی برق ساختمان جزو حیاتی ترین اقداماتی است که در پروژه های ساختمان سازی استفاده می‌شود. بدون شبکه های برق رسانی بهره برداری از سازه غیرممکن است. پس پیمانکاران سعی می‌کند با تکمیل فرآیندهای مرتبط با سیم کشی و کابل کشی داخلی یک ساختمان تکمیل شده و ایده آلی را در اختیار کاربران قرار دهند.

امروزه ساختمان‌ها در دسته های مختلف طبقه بندی می‌شوند می‌توانند از نوع سازه های مسکونی، تجاری یا حتی صنعتی باشند. همه اینها سیستم برق رسانی متفاوتی دارند و باید از لوله های مختص به خود و همچنین قطعات و اتصالات جانبی گوناگون استفاده شود. در این مقاله ضمن معرفی انواع لوله کاندوئیت برق سعی می‌کنیم در مورد نحوه استفاده از قطعات در فرآیند لوله کشی برق ساختمان و همچنین نصب و اتصال آنها صحبت کنیم.

انواع لوله در لوله کشی برق ساختمان

لوله هایی که در پروسه لوله کشی برق ساختمان استفاده می‌شوند مدل‌ها و نمونه های مختلفی دارند. از جمله پرکاربرد ترین آنها می‌توان به لوله فولادی برق ، لوله پلیمری یا انواع لوله pvc برق، همچنین مدلهای لوله خم سرد اشاره کرد. این لوله‌ها بر اساس شرایط محیطی استفاده می‌شوند و هر یک تفاوت های ساختاری مشخص با یکدیگر دارند.

نمونه های بعدی لوله خرطومی برق است که این لوله‌ها نیز در نوع خود بسیار متنوع می‌باشند. در ادامه اطلاعات کامل تری به تفکیک هر یک ارائه می‌دهیم تا دقیقا بدانیم برای لوله کشی برق ساختمان چه لوله های مورد نیاز ما است.

انواع لوله در لوله کشی برق ساختمان

استفاده از لوله فولادی در لوله کشی برق ساختمان صنعتی

لوله های فولادی نمونه های مختلفی دارند. این لوله‌ها عبارتند از لوله فولادی گالوانیزه گرم، لوله فولادی گالوانیزه سرد و همچنین لوله فولادی مشکی است. هرکدام از این‌ها در سازه های صنعتی به وفور استفاده می‌شوند. از لحاظ مقاومت و استحکام ساختاری مدل های گالوانیزه گرم در درجه بسیار بالاتری قرار دارند.

مقاله پیشنهادی:   گلند پلاستیکی چیست و چه مزیت هایی دارد؟

اگر شما می‌خواهید در فضای پرتنش صنعتی به لوله کشی برق بپردازید انتخاب اول باید چنین لوله هایی باشد. برای فضاهای صنعتی با شدت تنش کمتر مدل های گالوانیزه سرد و لوله فولادی مشکی پیشنهاد می‌شود. مزیت اصلی لوله های فولادی در لوله کشی برق ساختمان صنعتی این است که می‌توانند در داخل سازه استفاده شوند و رطوبت محیط باعث تخریب ساختاری آنها نخواهد شد.

طبقه بندی لوله خرطومی‌ها در پروسه لوله کشی برق ساختمان

بخش زیادی از لوله هایی که در فرآیند لوله کشی برق ساختمان استفاده می‌شوند لوله خرطومی‌ها هستند. همه ما با مدل های مختلف لوله خرطومی پلیمری یا pvc آشنایی داریم. این لوله‌ها می‌توانند در بافت داخلی سازه برای هدایت و مسیریابی سیم های برق استفاده شوند.

از لحاظ نوع ساختار این لوله‌ها به سه دسته خرطومی فلزی روکش دار، بدون روکش و همچنین نمونه های تمام پلیمری تفکیک می‌شوند. لوله های روکش دار فلزی در پروژه های صنعتی آمار استفاده بالایی دارند و می‌توانند یک لوله کشی برق کاملا ایمن و پایدار را ایجاد کنند. برای احداث بسیاری از شبکه های مانیتورینگ و کنترل و همچنین سیستم های پیشرفته هشدار این لوله‌ها فوق العاده کاربردی هستند.

طبقه بندی لوله خرطومی‌ها در پروسه لوله کشی برق ساختمان

بهترین روش لوله کشی برق ساختمان

برای اینکه بتوانیم یک لوله کشی برق ساختمان استاندارد و ایده آلی داشته باشیم یکسری لوازم و تجهیزات جانبی وجود دارند که جزو اساس کار محسوب می‌شوند. مرحله اول انتخاب لوله هایی با سایز مناسب است. اصولا لوله های برق سایزبندی های گوناگونی دارند و هر کدام برای پشتیبانی از ابعاد و سایز خاصی از سیم‌ها و کابل های برق طراحی شده اند.

مقاله پیشنهادی:   آشنایی با دلایل نیاز به برش لوله برق و ابزارآلات مورد استفاده

ما باید یک تطابق و هماهنگی ساختاری بین سایز این دو قطعه ایجاد کنیم. بعد از انتخاب سایز مناسب لوله باید به انتخاب دقیق اتصالات بپردازیم. قطعات اتصال دهنده مختلفی وجود دارند که هر کدام برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بطور کلی در پروسه لوله کشی برق قطعات اتصال دهنده شامل لوازم اتصال دهنده بین لوله و اتصالات سازه ای هستند. برای تمام لوله های فولادی این قطعات کاربردی و حیاتی است. برای لوله های خرطومی از قطعات اتصال دهنده خاصی استفاده می‌شود که همان گلندها و بست روکش دار است.

این قطعات می‌توانند لوله‌ها را به انواع جعبه تقسیم و تابلوها و سازه متصل کنند. استفاده از جعبه تقسیم‌ها نیز در فرآیند لوله کشی مقوله دیگری است که تکنسین های اجرایی توجه ویژه به آن دارند. در بخش بعد بیشتر در مورد جعبه تقسیم‌ها صحبت می‌کنیم.

فروش انواع لوله برق در گروه صنعتی رفیع

انتخاب یک جعبه تقسیم

لوله کشی برق ساختمان بدون استفاده از جعبه تقسیم امکان پذیر نیست. در حال حاضر یک لوله کشی برق ایمن، استاندارد و به نسبت پیچیده همراه با جعبه تقسیم‌ها انجام می‌شود. این باکس‌ها مدل های مختلفی دارند که می‌توان به جعبه تقسیم آلومینیومی، جعبه تقسیم گالوانیزه فولادی و همچنین جعبه تقسیم پلاستیکی اشاره کرد.

نوع اتصال لوله‌ها به این باکس‌ها همراه با گلندهای مختلف است. در داخل یک باکس تقسیم ترمینال های متعددی وجود دارد که محل اتصال سیم های برق است با هدف انشعاب گیری است. تفاوتی ندارد که سازه مورد نظر از نوع صنعتی یا تجاری یا ساختمان های مسکونی باشد. در همه موارد برای داشتن یک کابل کشی مناسب این باکس‌ها ضروری هستند.

مقاله پیشنهادی:   قیمت لدر کابل (نردبان کابل) چقدر است؟ + 7 عامل موثر روی آن

موقعیت نصب آن‌ها به صورت توکار و روکار می‌باشد. اینکه کدام نوع نصب را انتخاب کنید بستگی به معماری سازه و شرایط سیم کشی برق دارد. طبیعتا باکس هایی که به صورت توکار کار نصب می‌شوند لازم است که لوله‌ها نیز در داخل سازه مسیریابی شوند. اما در حالت روکار نوع شبکه لوله کشی برق ساختمان نیز در سطح سازه خواهد بود.

فروش انواع لوله برق در گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع نمونه های مختلفی از انواع لوله برق از نوع فولادی، لوله خرطومی و همچنین لوله های pvc را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در کنار این لوله‌ها اتصالات آنها نیز به طور کامل آماده سازی شده اند تا شما بتوانید در حین خرید لوله فولادی برق این قطعات را نیز تهیه کنید.

محصولات این مجموعه تولیدی تنها منحصر به لوله های فولادی نیست. بلکه تمام تجهیزات پشتیبانی کابل از قبیل سینی‌ها و نردبان کابل ، جعبه تقسیم‌ها، قوطی کلیدها و دیگر لوازم را شامل می‌شود. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی و خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات