گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

بست نردبان کابل: دلیل استفاده، مزایا و ویژگی‌های فنی آن

بست نردبان کابل: دلیل استفاده، مزایا و ویژگی‌های فنی آن

بست نردبان کابل: دلیل استفاده، مزایا و ویژگی‌های فنی آن

نردبان کابل باید توام با بست در هر محیطی مورد استفاده قرار گیرد. برای نگهداری، نصب و ایمن نگه داشتن نردبان‌های کابل در جای خود، نیاز به استفاده از بست و پیچ و مهره نردبان کابل است. در این صورت نردبان‌های کابل هیچ گونه جابجایی نخواهند داشت و می‌توانند بدون محدودیت ارتفاع در محیط‌های مختلف صنعتی، تجاری و اداری مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از بست نردبان کابل یک ضرورت برای هر محیط است؛ چرا که عملا نردبان‌های کابل غیر مستحکم و متزلزل، نمی‌توانند ساختاری ایمن را به وجود آورند.

بست نردبان کابل چیست؟

نردبان‌های کابل حتی اگر با بهترین کیفیت ساخته شوند و از ورق گالوانیزه با ضخامت بالا در آن‌ها استفاده شود، باز هم ممکن است ساختار متزلزل و غیر مستحکم داشته باشند. این موضوع به ویژه برای نصب این نردبان‌ها در ارتفاعات و آن هم به صورت سقفی اتفاق می‌افتد. بست نردبان ، یک قطعه فلزی است که می‌تواند با روش‌های مختلف روی نردبان کابل نصب شود و امکان جابجایی نردبان‌ها را به حداقل برساند. استفاده از این بست‌ها به ویژه در مواقعی که نیاز به استفاده از کابل‌ها و سیم‌های متعدد و سنگین در نردبان کابل است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

سینی کابل پانچ شده چیست؟ + از نحوه تولید تا کاربردهای آن
مطالعه

بست‌های نردبان کابل دارای تنوع زیادی‌اند. بعضی از آن‌ها در عرض نردبان، بعضی دیگر در ارتفاع نردبان و برخی از آن‌ها در زیر نردبان قرار می‌گیرند. می‌توان به جای یک نوع بست، از چند نوع بست نگهدارنده و مهارکننده نردبان‌های کابل استفاده کرد تا بتوان شاهد بهترین عملکرد این بست‌ها در هنگام نصب نردبان کابل بود.

بست نردبان کابل چیست؟

خصوصیات فنی انواع بست برای نردبان کابل

بست نردبان می‌تواند با جنس‌های مختلفی از جمله آلومینیوم، ورق فولادی، ورق فولادی گالوانیزه گرم و سرد تولید شوند که هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند. ترجیح متخصصان و تکنسین‌های نصب نردبان‌های کابل به استفاده از بست‌های گالوانیزه است. چرا که این محصولات فلزی دارای پوشش ضد زنگ و ضد خوردگی هستند و به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی‌دهند.

ضخامت بست‌های نردبان کابل می‌تواند از ۰.۸ میلی متر تا ۲.۵ میلی متر متغیر باشد. بسته به نیاز می‌توان هر یک از این بست‌ها را سفارش داد. حتی بسته به نیاز مشتری، امکان تولید آن‌ها با ضخامت‌های بالاتر وجود دارد. باید حتما در هنگام خرید بست برای نردبان کابل به سایز بست و متناسب بودن آن با عرض، طول و ارتفاع نردبان کابل توجه کرد.

خرید لوله پی وی سی برق؛ ویژگیها و مشخصات، نحوه استفاده
مطالعه

هدف استفاده از بست نردبان

هدف استفاده از بست نردبان در پروژه‌های مختلف متفاوت است؛ اما عمده اهداف استفاده از این بست‌ها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • محافظت از سیم و کابل: تغییر جهت و حرکت نردبان‌های کابل می‌تواند صدمه جدی را به کابل و سیم‌ها وارد کند. به دلیل اینکه بست‌ها اجازه حرکت بست‌ها را نمی‌دهند، از سیم‌ها و کابل‌ها نیز محافظت خواهند کرد.
  • نگهداری از نردبان: بست‌های نردبان کابل وظیفه نگهداری از نردبان‌ها را برعهده دارند. این بست‌ها اجازه سقوط و یا حرکت نردبان‌های کابل را نمی‌دهند.
  • افزایش دوام نردبان: یکی از اهداف استفاده از بست لدر کابل، افزایش دوام این نردبان‌ها است. این بست‌ها با نگهداری و کاهش فشار به نردبان از تغییر شکل آن‌ها در اثر بار وارده جلوگیری می‌کنند.

خصوصیات فنی انواع بست برای نردبان کابل

مزایای استفاده از بست برای نردبان کابل

شاید در برخی از مواقع به ویژه زمانی که نیاز به عبور چند کابل سبک از روی نردبان کابل است، ضرورتی برای استفاده از بست نردبان کابل وجود نداشته باشد؛ اما واقعیت این است که در هر شرایطی استفاده از این بست‌ها می‌تواند امنیت برق کشی را چندین برابر افزایش دهد و از خطرات جدی به دلیل آسیب دیدن نردبان و کابل‌های به کار رفته در آن‌ها جلوگیری کند.

تولید کننده لوله فلکسیبل برق برای محافظت و ایمنی بیشتر
مطالعه

استفاده از بست برای نردبان کابل به شما این امکان را می‌دهد تا از عملکرد نردبان‌های کابل به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید و نگران آسیب دیدگی و سقوط آن‌ها در اثر افزایش وزن نباشید. علاوه بر این موارد، این بست‌ها در بحث زیبایی شناسی محیط نیز تاثیر دارند و به دلیل اینکه با تنوع بالا طراحی و ساخته می‌شوند، می‌توانند برای انواع نردبان کابل در محیط‌های مختلف استفاده شوند.

خرید انواع بست نردبان از گروه صنعتی رفیع

استفاده از بست در کنار سایر تجهیزات مورد نیاز برای کابل کشی در محیط‌های مختلف، ضروری است. این بست‌ها باید مانند سینی و نردبان کابل کیفیت بالایی داشته باشند و در برابر نیروهای وارده بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. گروه صنعتی رفیع با ارائه بهترین قیمت لدر کابل، به شما امکان خرید لدر و سایر تجهیزات جانبی مانند پیچ و مهره نردبان و سینی کابل را می‌دهد. می‌توانید برای دریافت لیست قیمت بست نردبان و خرید آن‌ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین خدمات را به شما ارائه کنند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.