گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

پیچ و مهره نردبان کابل؛ برای ایجاد اتصالات قوی و پایدار

پیچ و مهره نردبان کابل؛ برای ایجاد اتصالات قوی و پایدار

پیچ و مهره نردبان کابل؛ برای ایجاد اتصالات قوی و پایدار

پیچ و مهره نردبان کابل قطعاتی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آنها یک شبکه کابل کشی همراه با نردبان‌های کابل و دیگر قطعات اتصال دهنده ایجاد کنید. اولویت اصلی در احداث این سیستم‌ها برقراری امنیت در مسیر کابل کشی است. بنابراین تمامی قطعات اعم از نردبان‌ها، اتصالات سازه‌ای و قطعاتی که بین شاخه‌های نردبان نصب می‌شوند همگی شرایطی را فراهم می‌کنند تا بتوان به راحتی به هدایت کابل‌های برق در مسیرهای تعیین شده پرداخت.

از آنجایی که پیچ و مهره نردبان کابل کاربردهای بسیار زیادی دارند در این مقاله می‌خواهیم ضمن توضیح مشخصات ساختاری در مورد ویژگی‌هایی که دارند و اهمیت آنها اطلاعات مهمی را ارائه دهیم.

انواع متریال‌های ساخت پیچ و مهره نردبان کابل

متریال‌های گوناگونی برای طراحی و ساخت پیچ و مهره نردبان کابل استفاده می‌شود. این قطعات به نسبت کوچک در عین حال که ابعاد چندان بالایی ندارند از سختی ایده آلی برخوردار می‌باشند. این قطعات باید بتوانند نیروهای حاصل از وزن نردبان‌ها و همچنین کابل‌ها را که مستقیماً در محل اتصالات بین نردبان‌ها و قطعات دیگر همچون زانوها، سه راهی ها، چهارراهی‌ها وارد می‌شوند را مهار کنند.

به همین دلیل در قسمت لبه های نردبان همراه با لوازم جانبی همچون همبندها یا رابط نردبان کابل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر متریال‌هایی که برای ساخت پیچ و مهره‌های نردبان کابل استفاده می‌شوند در مدل‌های فولادی گالوانیزه گرم و همچنین استنلس استیل است که هر کدام ویژگی‌های ساختاری خاصی دارند.

انواع متریال‌های ساخت پیچ و مهره نردبان کابل

پیچ و مهره نردبان کابل فولادی گالوانیزه

برای ساخت پیچ و مهره نردبان کابل در مواردی از آلیاژ فولاد با کربن بالا استفاده می شود. در واقع این‌ها مفتول‌های فولادی هستند که با استفاده از دستگاه‌های قلاویزکاری رزوه شدند. بعد از آنکه مراحل طراحی پیچ‌ها و مهره‌ها به اتمام می‌رسد یک پوشش گالوانیزه نیز روی آنها قرار می‌گیرد. با این کار می‌توان یک خاصیت ضد زنگ زدگی قوی را بر روی این پیچ و مهره‌ها ایجاد کرد. مراحل کار به این صورت است که پس از رزوه کاری و طراحی اولیه، پیچ‌ها و مهره‌ها در داخل یک محلول زینک قرار می‌گیرند که دارای دمای بسیار بالایی هستند و به شکل مذاب می‌باشند.

این محلول با حرارت بالا تمام قسمت‌های پیچ‌ها و مهره‌ها را فرا می‌گیرند و حتی منافذ ریز محل رزوه ها را نیز پوشش دهی می‌کنند. بنابراین در تماس با اتمسفر محیط و رطوبت هیچ نوع خوردگی و تغییر رنگی ایجاد نمی‌شود. اصولاً فرایند گالوانیزاسیون نه تنها برای قطعات اتصال دهنده مذکور حتی برای تجهیزات اصلی همچون ورقه‌های سینی کابل و بدنه نردبان‌های کابل نیز استفاده می‌شود. بسیاری از لوازم دیگر که به عنوان اتصالات سازه‌ای همچون سی چنل‌ها، رادهای گالوانیزه، انواع بست‌ها در شبکه وجود دارد همگی علاوه بر متریال فولادی کاملاً گالوانیزه شده هستند.

پیچ و مهره نردبان کابل با متریال استنلس استیل

از متریال‌های دیگری که برای ساخت سایزبندی‌های متعدد پیچ و مهره نردبان کابل استفاده می‌شود استنلس استیل است. این نوع متریال حتی بسیار سخت‌تر و مقاوم‌تر از فولاد گالوانیزه است. بنابراین درجه سختی که برای استنلس استیل تعیین شده است فراتر می‌باشد. این مزیت مهم باعث می‌شود تا بارها و نیروهایی که در محل اتصالات به این پیچ‌ها و مهره‌ها وارد می‌شود آسیبی را در آنها ایجاد نکند. به عنوان قاعده کلی متریال استنلس استیل هیچ احتیاجی به پوشش‌های گالوانیزه ندارد.

یعنی نه تنها در قسمت رویه ضد زنگ هستند بلکه بخش داخلی و عمق قطعه نیز می‌توانند این ویژگی مهم را داشته باشند. اما در مورد فولاد گالوانیزه این ویژگی وجود ندارد. یعنی تنها فقط سطح رویه آن یک پوشش گالوانیزه وجود دارد که مانع نفوذ رطوبت و تماس آن با بدنه فولاد می‌شود. به محض آنکه این پوشش از بین برود آثار خوردگی و زنگ زدگی پدیدار می‌شوند.

در بسیاری از پروژه‌های عظیم و گسترده اغلب کارفرمایان ترجیح می‌دهند که از مدل‌های فولادی گالوانیزه شده استفاده کنند تا اینکه بخواهند به خرید پیچ و مهره‌های استنلس استیل بپردازند. زیرا با خرید قطعات با جنس استیل قطعا هزینه‌های آنها افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید در پروژه‌های کوچکتر البته اگر قصد مدیریت هزینه‌ها را دارید از این نوع پیچ و مهره‌ها استفاده کنید.

پیچ و مهره نردبان کابل با متریال استنلس استیل

قطعاتی که همراه با پیچ و مهره نردبان کابل نصب می‌شوند

پیچ و مهره نردبان کابل معمولا همراه با یکسری قطعات و اتصالات نردبان کابل در شبکه‌های کابل کشی استفاده می‌شوند. این قطعات انواع رابط‌ها هستند که در بین شاخه‌های نردبان قرار می‌گیرند. این رابط‌ها می‌توانند باعث تغییر زاویه نردبان در جهت‌های گوناگون مانند چپ و راست و بالا و پایین شوند. البته این نکته را در نظر داشته باشیم که برای تغییر مسیر شاخه‌های نردبان معمولاً از زانوها و رایزرها استفاده می‌شود. اما در مواردی امکان دارد هیچ نیازی به این قطعات نباشد و تنها با رابط نردبان کابل بتوان آن زاویه مناسب را به دست آورد.

از طرفی با این رابط‌ها شما می‌توانید زوایای دلخواهی را در مسیر نردبان‌ها ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید به سمت بالا یک شیب حدود ۲۰ درجه را به وجود آوردید حتما از رابط نردبان کابل استفاده کنید. این رابط‌ها نیز دقیقاً با تعدادی از پیچ و مهره نردبان کابل به بدنه نردبان متصل می‌شوند.

در مورد اتصالاتی که بین نردبان‌ها استفاده می‌شوند همانطور که در توضیحات قبلی ذکر شد این پیچ و مهره‌ها جزو اجزای کلیدی محسوب می‌شوند. بطوریکه شما نمی‌توانید اتصالات بین نردبان را بدون پیچ و مهره نصب کنید. معمولاً در دو طرف شاخه نردبان این پیچ‌ها و مهره‌ها در تعداد یکسان متصل می‌شوند تا کاملاً محکم شوند.

فروش انواع لوازم جانبی شبکه‌های کابل کشی در گروه صنعتی رفیع

مشتریان گرامی می‌توانند علاوه بر خرید لوازم و قطعات اصلی همچون سینی‌های کابل و نردبان‌های کابل طیف گسترده‌ای از انواع قطعات دیگر همچون پیچ و مهره نردبان کابل، رابط‌ها و دیگر اتصال دهنده ها را در مدل‌های مختلف متناسب با نیاز پروژه عرضه کنند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و همچنین آگاهی دقیق از قیمت‌ها می‌توانید با کارشناسان گروه صنعتی رفیع تماس حاصل فرمایید. اولویت اصلی ما ارائه خدمات با کیفیت و ایجاد یک تجربه خرید موفقیت آمیز برای شما است.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات