گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

بست کمربندی نردبان کابل برای نصب و ثابت نگه داشتن لدر کابل

بست کمربندی نردبان کابل برای نصب و ثابت نگه داشتن لدر کابل

بست کمربندی نردبان کابل برای نصب و ثابت نگه داشتن لدر کابل

نردبان کابل با پله‌های فاصله دار از یکدیگر، امکان رد و بدل کردن هوا و جلوگیری از تولید حرارت توسط سیم و کابل‌های مختلف را فراهم می‌کند. برای محکم نگه داشتن نردبان به ویژه در ارتفاعات و مکان‌هایی با معماری خاص، نیاز به استفاده از بست کمربندی نردبان کابل است. این بست مشابه با کمربند طراحی شده و می‌تواند در اطراف نردبان کابل محکم شود. عملکرد عالی این بست در هنگام قرارگیری روی نردبان کابل باعث شده تا بسیاری از تکنسین‌ها برای نصب نردبان کابل، از این نوع بست استفاده کنند.

بست کمربندی نردبان کابل چیست؟

بست نردبان کابل یکی از انواع اتصالات لدر کابل است که نقش بسیار مهمی را در ایمنی کابل‌ها هنگام عبور از مناطق مختلف ایفا می‌کند. بست‌ها دارای تنوع زیادی هستند که یکی از باکیفیت‌ترین و با دوام‌ترین آن‌ها، بست کمربندی نردبان کابل نام دارد. همانطور که از نام این بست مشخص است، به صورت کمربندی روی نردبان کابل نصب می‌شود و می‌تواند دور تا دور آن را پوشش دهد.

انواع اتصالات گالوانیزه لوله برق
مطالعه

بست‌های کمربندی نردبان کابل به صورت دو تکه هستند. برخی از مدل‌های آن‌ها، یک تکه صاف و یک تکه زاویه دار دارند و برخی دیگر دارای دو تکه زاویه دار هستند که روی یکدیگر پیچ می‌شوند. این دو بست می‌توانند به صورت محکم نردبان کابل را در جای خود ثابت نگه دارند. این بست‌ها به واسطه اینکه در دور نردبان کابل محکم می‌شوند، از بهم ریختگی سیم‌های داخل نردبان کابل جلوگیری می‌کنند.

جنس بست نردبان کابل کمربندی

یکی از ویژگی‌های مهم بست نردبان کابل، جنس است. جنس عامل مهمی در دوام و ماندگاری این بست‌ها است. بدیهی است که اگر جنس نردبان‌های کابل مناسب نباشد، به راحتی در اثر قرارگیری در معرض شرایط جوی آسیب می‌بینند و عملا وجود آن‌ها نقش مهمی را در ثابت نگه داشتن لدر کابل ایفا نمی‌کند. جنس بست نردبان کابل کمربندی معمولا از ورق گالوانیزه است.

ورق گالوانیزه با ضخامت ۰.۸ تا ۲.۵ میلی متر قابل استفاده برای ساخت این بست‌ها هستند. بسته به نیاز و همچنین ضخامت لدر کابل، باید از بست کمربندی مناسب نیز استفاده کرد. بست‌های کمربندی که برای لدرهای کابل ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید قدرت بالایی برای تحمل وزن داشته باشند. بنابراین، آن‌ها نیز باید با ضخامت‌های بالا سفارش داده شوند.

خرید و قیمت بست دو پایه فلزی
مطالعه

بست کمربندی نردبان کابل چیست؟

نحوه انتخاب بست کمربندی برای نردبان کابل

برای انتخاب بست کمربندی جهت نصب روی نردبان کابل، حتما باید شرایط نصب، محل استفاده و نوع ساپورت قابل نصب را در نظر گرفت. نردبان کابل‌های سقفی نیاز به ساپورت‌های آویز از سقف به وسیله رول بولت را دارند. در صورت نیاز می‌توان از بست کمربندی نردبان کابل برای این نردبان‌ها استفاده کرد. در هنگام خرید این بست‌ها، حتما باید به سایز نردبان کابل توجه داشت. نردبان‌های کابل از نظر ضخامت، عرض، طول و ارتفاع با یکدیگر متفاوت هستند. به دلیل اینکه بست کمربندی کل سطح نردبان کابل را پوشش می‌دهد، همه فاکتورهای ذکر شده روی انتخاب آن تاثیرگذار خواهد بود.

حتما باید بست کمربندی نردبان کابل را با توجه به ارتفاع نردبان و عرض آن در نظر گرفت. هر چقدر عرض نردبان بزرگ‌تر باشد، بست کمربندی آن نیز بزرگ‌تر خواهد بود. ارتفاع نردبان کابل نیز به عنوان یک عامل مهم برای تعیین بهترین بست کمربندی خواهد بود. به گونه‌ای که با افزایش ارتفاع، لازم است که بخش زاویه دار بست کمربندی نیز بزرگ‌تر باشد تا بتواند کل سطح نردبان را پوشش دهد.

قیمت بست کمربندی نردبان کابل

قیمت پیچ و مهره نردبان کابل و بست کمربندی نردبان کابل وابستگی زیادی به جنس آن‌ها دارد. بست‌های کمربندی آلومینیومی قیمت مناسب‌تری نسبت به بست‌های کمربندی گالوانیزه دارند. دلیل این موضوع هم ارزان‌تر بودن ورق آلومینیوم به کار رفته برای ساخت این بست‌ها است. سایز بست نردبان کابل کمربندی و همچنین ضخامت ورق به کار رفته برای ساخت این بست‌ها عامل بسیار مهمی برای تعیین قیمت آن‌ها است. در صورت نیاز به استعلام قیمت بست کمربندی مناسب نردبان کابل می‌توانید از طریق مراکز فروش این تجهیزات اقدام کنید تا با توجه به جنس، کیفیت و جزئیات این بست‌ها، قیمت به شما اعلام گردد.

سینی کابل توری ؛ بررسی نوع ساختار، ویژگی‌ها و مزیت‌ها
مطالعه

قیمت و خرید بست کمربندی نردبان کابل در گروه صنعتی رفیع

در بسیاری از پروژه‌های برق کشی در ساختمان‌ها نیاز به نردبان و سینی کابل است. با وجود اینکه استفاده از این تجهیزات می‌تواند مزایای متنوعی را به همراه داشته باشد، اما اگر به درستی از این تجهیزات استفاده نشود و آن‌ها در جای خود تثبیت نشوند، عملا استفاده از آن‌ها مفید نیست. بست کمربندی نردبان کابل، یکی از انواع بست‌هایی است که برای تثبیت و محکم کردن نردبان کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بست از جمله تجهیزات اختیاری برای نصب نردبان کابل است؛ اما در برخی از پروژه‌ها به دلیل شرایط خاص پروژه، استفاده از این بست ضروری به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.