گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

جدول محاسبه ابعاد و ظرفیت سینی کابل

جدول محاسبه ابعاد و ظرفیت سینی کابل

جدول محاسبه ابعاد و ظرفیت سینی کابل

سینی کابل جزو حیاتی ترین قطعاتی است که در شبکه های مختلف کابل کشی مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعات کاربردی شرایطی را فراهم میکند تا کابل های برق در امنیت کامل در نقاط مختلف یک سازه همچون سقف، دیوار و حتی ارتفاعات پایین مسیریابی و هدایت شوند. از آنجایی که در فرایند انتخاب و خرید این قطعات آشنایی با جدول محاسبه ابعاد و ظرفیت سینی کابل اهمیت دارد، در این مقاله سعی کردیم یکسری اطلاعات کامل و جزئی را همراه با جداول مربوطه ارائه دهیم تا افراد یک آشنایی کلی با این سیستم های پشتیبانی داشته باشند.

اگرچه برخی از تولیدکنندگان و برندهای گوناگون امکان دارد از لحاظ ویژگیهای فنی و خصوصیات محصول خود یکسری تغییرات را اعمال کنند اما میتوانیم متغیرهای مختلف را با یکدیگر مقایسه و هماهنگی و سازگاری آنها را درک کنیم. به همین دلیل هدف این مقاله این است که ما متوجه شویم متغیرهای گوناگون نظیر ضخامت، عرض سینی، طول و ارتفاع تا چه حد باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا در نهایت یک محصول استاندارد و ایده آل در پروژه کابل کشی مورد استفاده قرار گیرد.

طول شاخه های سینی کابل

طول شاخه سینی کابل یکی از مهمترین متغیرهایی است که قبل از خرید باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده سعی میکنند با انتخاب طول مناسب شرایطی را فراهم کنند تا علاوه بر حمل و نقل آسان و سریع این قطعات، بتوان فرآیند نصب را نیز به راحتی انجام داد. به طور مثال اگر شما می خواهید یک مسیر ۶ متری را به نصب سینی کابل بپردازید. عموما شرکت ها این قطعات را دقیقا با همین متراژ تولید نمی کنند. چرا که در آنصورت نمی توان آنها را با نیروی کار مناسب در ارتفاعات قرار داد و شرایط حمل آنها فراهم است.

لوله برق خم سرد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
مطالعه

پس با متراژهای محدود همچون ۲ متری و ۳ متری این سینی ها را تولید می کنند تا به راحتی قابلیت نصب و پیاده سازی داشته باشند. قطعاتی که معمولا در بین سینی های کابل استفاده میشوند انواع رابط ها و اتصالات سینی کابل مستقیم هستند که با قرار گرفتن بین سینی متراژ کابل کشی را افزایش میدهند و شما می توانید مسیرهای طولانی تری را برای هدایت کابل ها پشتیبانی کنید. البته در مورد سایر اتصالات مانند زانوها، سه راهی ها و حتی اتصالات متقاطع نیز همین رویه پیش میرود تا در صورت نیاز به تغییر جهت بتوان با این اتصالات کابل ها را مسیریابی کرد.

طول شاخه های سینی کابل

ضخامت ورق سینی کابل

ضخامت ورق سینی کابل توسط شرکت های تولید کننده در یک حد استاندارد انتخاب میشود. به این مفهوم که نه دارای ضخامت های بسیار بالا و نه بسیار کم هستند. در چنین حالتی است که میتوان وزن سینی های کابل را حفظ کرد و شرایطی را فراهم کرد تا افراد و تکنسین های اجرایی بتوانند شاخه های مختلف سینی را در متراژ های ۲ متری و ۳ متری بلند کرده و در سازه نصب کنند. معمولا این ضخامت ها حداکثر تا ۲ میلی متر انتخاب میشود.

اما همانطور که ذکر شد امکان دارد یکسری تغییرات جزئی نیز در این ضخامت وجود داشته باشد که در نهایت باعث شود برندهای گوناگون این محصول را متناسب با استانداردهای تعیین شده عرضه کنند. طبیعتا هر چقدر ضخامت افزایش پیدا میکند به همان نسبت عرض سینی و میزان بار قابل تحمل که این سینی ها دارند بیشتر خواهد شد. اگر شما میخواهید تعداد زیادی از کابل ها را بر روی این سینی ها قرار دهید حتما باید ضخامت هایی را انتخاب کنید که قادر به تحمل چنین وزنی باشند. البته این موارد در مورد نردبان کابل نیز قابل ذکر است.

ارتفاع سینی کابل

ارتفاع سینی کابل یکی از اجزای حیاتی محسوب میشود. یعنی این ارتفاع ها به گونه ای تعیین خواهند شد که کابل ها بتوانند با امنیت بالا در یک محفظه به نسبت بسته قرار بگیرند و در اثر تنش های گوناگون از سطح سینی جدا نشوند. زمانی که کابل ها بر روی بستر سینی ها قرار می گیرند آنها را با بندهای مخصوص به کف سینی متصل می کنند تا مانع حرکت آنها شوند. اما این احتمال وجود دارد که کابل ها به صورت آزادانه در داخل سینی قرار بگیرند.

لوله آهنی سبک: چرا به آن لوله مبلی می‌گویند؟ + مشخصات فنی
مطالعه

وجود ارتفاع سینی کابل منجر خواهد شد که کابل ها بهتر هدایت شوند و شرایط پشتیبانی آنها نیز راحت تر صورت گیرد. ارتفاع استاندارد که معمولا برای سینی های ساخته شده از ورق فولادی گالوانیزه انتخاب میشود در اندازه های ۴ سانتی متر تا ۸ سانتیمتر میباشد. البته شما میتوانید در جدول مربوطه بر اساس متغیرهای دیگر نظیر عرض، طول و ضخامت ورقه این ارتفاع ها را نیز ببینید.

ارتفاع سینی کابل

عرض سینی کابل

عرضه سینی کابل، ابعاد سطح مقطع این قطعات را مشخص میکند. اگر از نمای جانبی به این سینی ها نگاه کنید دارای پهناهای مشخص هستند که بر اساس همین ابعاد میتوان شمار کابل ها را تعیین کرد و بر روی بستر سینی ها قرار داد. پهنای سینی یا عرض سینی کابل چندین نمونه میباشد که در اندازه های ۱۰ سانتی متر تا ۶۰ سانتی متر هستند. البته برخی از مدل ها نیز می توانند تا حداکثر ۱۰۰ سانتی متر نیز برسند که در بسیاری از پروژه های صنعتی که لازم است کابل های به نسبت زیادی را هدایت کرد قابل استفاده هستند.

اما در پروژه های سبک تر پهنای ۶۰ سانتی متر کفایت خواهد کرد. نکته مهمی که وجود دارد این است که ما باید عرض سینی را به درستی انتخاب کنیم. هیچگاه نباید با انتخاب عرض کمتر کابل های زیاد را درون سینی قرار دهیم و بخواهیم از این طریق به تکمیل پروژه کابل کشی بپردازیم. در آنصورت سینی ها ظرفیت پشتیبانی از کابل های زیاد را نخواهند داشت. لذا انتخاب عرض مناسب جزء اولویت های کار می باشد.

جعبه تقسیم روکار پلاستیکی؛ سایزبندی و قیمت
مطالعه

وزن سینی کابل

وزن سینی کابل نقش تعیین کننده ای در پایداری شبکه مشتمل بر سینی ها و کابل های برق دارد. طبیعتا هرچقدر این وزن افزایش پیدا کند نه تنها مراحل نصب و اتصال آنها سخت خواهد شد بلکه نمیتوان اطمینان کافی از پایداری آنها در بلندمدت داشت. اصولا وزن سینی ها ارتباط مستقیمی با ضخامت ورقه سینی ها دارد. با توجه به توضیحاتی که در بخش ضخامت ذکر شد ضخامت این قطعات را به گونه ای تعیین نمی کنند که وزن آنها چندین برابر افزایش یابد.

البته متغیرهای دیگر همچون متراژ و عرض نیز تأثیرگذار است. اما ضخامت ورقه تاثیر بیشتری را دارد. با توجه به اطلاعاتی که در جدول می بینید به عنوان مثال برای عرض ۶۰ سانتی متر به ازای متراژ مشخص وزن قطعه برابر ۱۳.۷ کیلوگرم است که در نوع خود چندان وزن بالای براساس ضخامت و عرضی که قطعه دارد نیست. اما شما نباید نگران همین وزن جزئی باشید. زیرا قطعات اتصال دهنده سازه ای مختلفی وجود دارند که باعث می شوند شما به راحتی بتوانید این سینی ها را هر چند با ضخامت بالا و عرض حداکثری در سازه نصب کنید و پایدار بمانند.

وزن سینی کابل

خرید انواع سینی کابل از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع به واسطه سابقه بالای خود و همچنین فعالیت گسترده در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع قطعات پشتیبانی کابل همواره در نظر دارد خدمات کاملی را به مشتریان ارائه دهد. به این صورت که اگر یک پروژه کابل کشی وسیع را در محیط صنعتی کاری و تجاری در دستور کار دارید میتوانید تمامی قطعات، اتصالات حتی مراحل نصب آن را به گروه صنعتی رفیع بسپارید و از صفر تا صد هر آنچه را که برای نصب شبکه های سینی کابل احتیاج دارید از همین مجموعه خریداری کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.