گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لدر کابل چیست و چه تفاوتی با سینی کابل دارد؟ + مشخصات فنی

لدر کابل چیست و چه تفاوتی با سینی کابل دارد؟ + مشخصات فنی

لدر کابل چیست و چه تفاوتی با سینی کابل دارد؟ + مشخصات فنی

لدر کابل با نام لاتین cable ladder به معنای نردبان کابل است. از این وسایل برای پشتیبانی از شمار بالایی از کابل‌ها در فضاهای صنعتی استفاده می‌شود. در بسیاری از پروژه هایی که لازم است کابل های قطور برق در یک مسیر مشخص هدایت شوند باید از نردبان کابل استفاده کنیم. این قطعات هم می‌توانند در ارتفاعات پایین و هم در ارتفاعات بلند سازه همراه با اتصالات نصب شوند.

بنابراین این بستگی به نوع معماری سازه و شرایط محیط دارد که کابل‌ها از چه نقاطی مسیریابی شوند. آنچه که اهمیت دارد این است که لدر کابل با حفاظت فیزیکی بالا می‌تواند کابل‌ها را حمل کند و باعث افزایش امنیت کابل کشی در شبکه شود.

تجهیزات و قطعات هم خانواده آن انواع سینی کابل است که آنها نیز برای حمل و هدایت کابل های برق استفاده می‌شوند. در مجموع این بستگی به نوع شبکه کابل کشی دارد که از کدام یک از این قطعات استفاده شود. اما موضوع بحث این مقاله مرتبط با مشخصات فنی و ویژگی های ساختاری لدر کابل است.

محصولی که به وفور در حال استفاده می‌باشد و پیمانکاران و مدیران مجموعه های صنعتی همواره به دنبال خرید آن هستند. در این مقاله اطلاعات کاربردی در مورد مباحث مذکور داده خواهد شد. پس این مقاله را با دقت مطالعه فرمایید چرا که جزئیات بسیار زیادی را ارائه خواهیم داد.

مزیت‌های استفاده از لدر فلزی کابل

دیگر سیم کشی با روش‌های قدیمی نمی‌تواند نیازهای ساختمان سازی و کابل کشی برق را برطرف کند. در حال حاضر با توجه به تجهیزات موجود، می‌توان از محصولات مختلفی برای کابل کشی و برق کشی با ایمنی بالا استفاده کرد که یکی از آن‌ها لدر یا نردبان کابل آلومینیومی است. نردبان کابل یا همان بدر می‌تواند به دلیل داشتن جنس مقاوم در برابر رطوبت، به خوبی در محیط‌هایی که در معرض رطوبت قرار دارند مورد استفاده قرار گیرد و از کابل‌های مختلف محافظت کند.

خرید انواع ساپورت سینی کابل با قیمت مناسب
مطالعه

این لدرها می‌توانند با ایمنی بالایی امکان عبور کابل و سیم‌های مختلف را با اندازه‌ها و قطرهای متنوع به شما بدهند. از این رو امنیت سیم کشی و کابل کشی در ساختمان‌ها افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر بهترین جنس لدر فلزی کابل، جنس گالوانیزه است که با داشتن پوشش روی مقاوم در برابر ضربه و رطوبت، دوام و عمر مفید بسیار بالایی دارد.

تفاوت لدر کابل و سینی کابل در چیست؟

لدر کابل و سینی کابل هر دو جزء محصولات مهم برای سیستم برق کشی هستند و به عنوان نظم دهنده و ایمن کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود اهداف استفاده مشابه، اما تفاوت‌هایی نیز میان این دو محصول وجود دارند که باید در هنگام خرید به آن‌ها توجه داشت.

  • میزان مقاومت

معمولا لدر کابل نسبت به سینی کابل مقاومت بیشتری دارد و به همین جهت مهندسان از این نوع نردبان برای عبور دادن کابل‌های سنگین و بزرگ‌تر استفاده می‌کنند.

  • تهویه مناسب

سیستم تهویه در محصولات انتقال دهنده کابل اهمیت زیادی دارد. لذر کابل می‌تواند با تهویه مناسب‌تر نسبت به سینی برای انتقال سیم‌ها و کابل‌های مختلف با امکان انتقال حرارت مورد استفاده قرار گیرد.

  • قابل استفاده در محیط‌های روباز

نردبان کابل گالوانیزه می‌تواند به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت در محیط‌های روباز مورد استفاده قرار گیرد. ولی سینی کابل بیشتر برای سیم کشی و انتقال کابل‌ها در محیط‌های سرپوشیده استفاده می‌شود.

  • جذب رطوبت و آلودگی

به دلیل اینکه ساختار لدر کابل دقیقا مشابه با یک نردبان است، گرد و غبار، رطوبت و آلودگی در آن‌ها جمع نمی‌شود و همین موضوع میزان فرسایش و آسیب به کابل‌ها را به حداقل می‌رساند. اما در سینی کابل به دلیل به کار رفته یه صفحه زیرین، احتمال باقی ماندن آلودگی‌ها وجود دارد که این موضوع سبب آسیب به سیم و کابل خواهد شد.

مشخصات فنی و ویژگی های کامل لدر کابل

مشخصات فنی و ویژگی های کامل لدر کابل

برای ذکر مشخصات لدر کابل المان های متعددی را می‌توان ذکر کرد. در بخش ذیل بطور کامل اطلاعات مهمی مطرح می‌کنیم :

  • جنس و متریال ساخت نردبان کابل از آلیاژهای فولادی پر کربن است. بنابراین آن مقاومت ساختاری که از این قطعات انتظار دارید به بهترین شکل وجود دارد و می‌توانند شمار بالایی از کابل‌ها را در ارتفاعات سازه حمل کنند.
  • طول شاخه ی نردبان کابل در فرآیند تولید در اندازه های ۲ متری و ۳ متری می‌باشد. این ابعاد محدود به این دلیل است که شما به راحتی بتوانید این نردبان‌ها را تا محل پروژه حمل کنید و در فرایند اتصال نیز مشکلی از لحاظ نصب نداشته باشید.
  • برای آنکه لدر کابل در اثر تماس با اتمسفر محیط و همچنین رطوبت پیرامون دچار زنگ زدگی و یا حتی تغییر رنگ نشود. آنها را با پوشش های زینک مذاب مقاوم سازی می‌کنند. در نتیجه در کنار مقاومت مکانیکی یک مقاومت شیمیایی ایده آلی نیز دارند.
  • نحوه اتصال و پیاده سازی شاخه های نردبان کابل در سازه از طریق اتصالات مختلف نظیر پیچ و مهره است. بنابراین این امکان وجود دارد که در صورت نیاز شبکه کابل کشی را تغییر دهید. می‌توانید به راحتی اتصالات نردبان را باز کنید و به انجام تغییرات بپردازید.
  • نمونه های استنلس استیل لدر کابل نیز وجود دارد که در بسیاری از شرکت‌ها و گروه های تولیدی صنعتی طراحی و ساخته می‌شوند. این قطعات نیاز به پوشش های گالوانیزه ندارند و کاملا ضد زنگ می‌باشند.
  • ورق های فولادی که برای ساخت بدنه نردبان استفاده می‌شوند در ضخامت های ۱.۲ ، ۱.۵، ۲ میلی متر هستند. معمولا نردبانهای کابل که از عرض و ارتفاع کمتری برخوردار هستند و به عنوان نردبان سایز کوچک تلقی می‌شوند در پایین ترین ضخامت می‌باشند. هرچقدر ابعاد عرضی بیشتر می‌شود ضخامت ورق نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • ارتفاع نردبان کابل نیز متغیر است و در اندازه های ۵ سانتی متر, ۶ سانتی متر , ۷ سانت , ۱۰ و ۱۵ سانت است. ارتفاع بلند نردبان کابل شرایطی را فراهم می‌کند تا با افزایش شمار کابل های قطور امکان بیرون ریختگی یا افتادن کابل از درون نردبان به حداقل برسد.
  • ابعاد عرض یا پهنای لدر کابل از ۱۰ سانتی متر تا ۱۰۰ سانتی متر متغیر هستند. ابعاد عرضی بلند در نردبانهای کابل امکان پشتیبانی از شمار بالای کابل‌ها را فراهم می‌کند. به همین دلیل شما باید در زمان خرید نردبان‌ها، تعداد کابل هایی که می‌خواهید در یک یک مسیر هدایت کنید مورد ارزیابی و سنجش قرار دهید.
  • معمولا در فرایند ساخت نردبان کابل یک درپوش جداگانه نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود. درپوشی که از ورق فولادی گالوانیزه ساخته شده است و برای افزایش حفاظت فیزیکی کابل‌ها در محیط های باز استفاده می‌شود.
  • به جهت ابعاد ضخامتی پایین دارای وزن کم هستند. به همین دلیل می‌توانند با اتصالات سازه ای مخصوص در ارتفاع سازه نصب و پیاده سازی شوند. اتصالات نمونه های مختلفی دارند و هر کدام برای اهداف گوناگون استفاده می‌شوند. شناخت کامل اتصالات باعث می‌شود یک عملیات نصب استاندارد و ایده آلی داشته باشید.
  • به جهت تولید داخل بودن این محصولات قیمت لدر کابل در یک رنج به نسبت پایین قرار دارد. لذا می‌توانید پیچیده ترین شبکه های پشتیبانی را با خرید لدر کابل با قیمت مناسب تکمیل کنید.
قوطی کلید گرد گالوانیزه، ساختار باکیفیت، استاندارد و ضد زنگ
مطالعه

مشخصات فنی و ویژگی های کامل لدر کابل

اتصالات مورد نیاز برای نصب لدر کابل

اتصالات نردبان کابل نقش بسیار مهمی در فرایند نصب به لدر کابل دارد. بطور کلی ما می‌توانیم دو نوع اتصالات را برای این قطعات در نظر بگیریم. اتصالاتی که مسئولیت پایدار نگه داشتن نردبان کابل در سازه را بر عهده دارند و اتصالاتی که معمولا در بین نردبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله اتصالات سازه ای انواع سی چنل‌ها، رادهای گالوانیزه می‌باشد. نمونه دوم زانوها، سه راهی‌ها، چهار راهی‌ها هستند.

این قطعات باید همزمان بر اساس نیاز شبکه کابل کشی به کار گرفته شوند. همانطور که ذکر شد نوع اتصال نردبانهای کابل به صورت پیچ و مهره ای است. به همین دلیل هرگونه نصب اشتباه یا محکم نکردن پیچ‌ها می‌تواند باعث ریزش سازه نردبان کابل شود. پس در فرایند اجرا باید تمام قواعد مرتبط با استاندارد و المان های فنی کاملا رعایت شود.

انتخاب و خرید قطعات با کیفیت نمی تواند امنیت کاملی را برای سیستم برقرار کند. زیرا زمانی پروژه موفقی خواهیم داشت که تمامی قطعات به بهترین شکل طبق اصول خود نصب و اجرا شوند. پس بخشی از سرمایه ، انرژی و تمرکز خود را روی نصب معطوف کنید.

لوله گالوانیزه سبک؛ ابعاد و سایز، وزن و کاربردها
مطالعه

خرید نردبان و سینی کابل از گروه صنعتی رفیع

خرید نردبان و سینی کابل از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع با کیفیت ترین نمونه های نردبان کابل و همچنین سینی کابل را همراه با اتصالات آن در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این قطعات سایزبندی های کامل دارند. لذا برای احداث شبکه های کابل کشی گسترده در صنایع آماده سازی شدند. تمامی قطعات و اتصالات که برای اجرای چنین پروژه هایی احتیاج دارید همگی در این گروه صنعتی قابل عرضه هستند. در مراحل خرید تجهیزات پشتیبان، کارشناسان ما یک مشاوره تخصصی را نیز به شما ارائه خواهند داد.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.