گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

لوله فلکسی ۱۶؛ بررسی مشخصات فنی و نوع ساختار

لوله فلکسی ۱۶؛ بررسی مشخصات فنی و نوع ساختار

لوله فلکسی ۱۶؛ بررسی مشخصات فنی و نوع ساختار

امروز برای مسیریابی و هدایت سیم ها و کابل های برق از انواع لوله برق استفاده میشود. این لوله ها میتوانند علاوه بر حفاظت فیزیکی مناسب از سیم ها و کابل ها باعث مسیریابی دقیق آنها شوند. در این بین لوله فلکسی ۱۶ بسیار پرکاربرد می باشد. این لوله ها متفاوت از سایر لوله هایی هستند که در فضای پرتنش استفاده میشوند. یک ساختار کاملا انعطاف پذیر دارند و با همین ویژگی میتوانند مسیر همواری را برای سیم های برق ایجاد کنند.

مشخصات فنی لوله فلکسیبل ۱۶

زمانی که در مورد لوله فلکسی ۱۶ اطلاعات فنی کاملی ذکر می شود اولین مورد مرتبط با ابعاد ساختاری لوله است. اینکه قطر داخل این لوله ها چقدر است؟ میزان ضخامت جداره، قطر خارجی آنها به چه صورت تعیین میشود و از چه مواد و متریالی طراحی و ساخته شده اند. موضوع مهم اول مرتبط با سایز آنها میباشد. همانطور که از نام این لوله مشخص است دارای سایز اسمی ۱۶ میباشند. یعنی قطر داخل این لوله ها برابر ۱۶ میلی متر است.

در کنار این ها قطر خارجی این نوع از لوله فلکسیبل برابر ۲۰ میباشد. با این اطلاعات فنی شما میتوانید تشخیص دهید که میزان ضخامت جداره این لوله ها در چه حد تعیین شده است. نکته مهم مواد و متریال که برای ساخت لوله فلکسی ۱۶ استفاده میشود. نوع متریال به سه گروه کلی تقسیم بندی می شوند.  این لوله ها میتوانند از متریال کاملا پلیمری یا پلاستیکی ساخته شوند یا اینکه از ورق های استیل فلزی یا آلیاژی برای ساخت آن ها استفاده شود. در کنار اینها ترکیب این دو ماده یعنی فلز و پلیمر نیز امکان پذیر است.

یعنی لوله های فلزی که ساختار فنری دارند با یک روکش پلیمری pvc پوشش دهی میشوند. این روکش ها از نفوذ آلاینده های محیط نظیر گرد و غبار، سیالات و دیگر المان های آسیب زا به داخل لوله جلوگیری می کنند و از این طریق سیم ها و کابل های برق سالم باقی می مانند.  میزان متراژ و طولی که برای این ها تعیین شده است معمولا در کلاف های ۲۵ متری میباشد. به دلیل انعطاف پذیری بالایی که لوله ها دارند کاملا رول شده هستند و شما میتوانید لوله ها را در متراژ بالا برای پروژه های گسترده و وسیع در سایزهای مختلف خریداری کنید.

مشخصات فنی لوله فلکسیبل 16

مزیت های استفاده از لوله فلکسی نمره ۱۶

امتیازات بسیار گسترده ای برای لوله فلکسی ۱۶ قابل ذکر است. برخی از مهمترین آن ها شامل موارد ذیل می باشد:

  • به دلیل انعطاف پذیری بالایی که این لوله دارد مسیریابی آنها بسیار سهل و آسان می باشد. بنابراین قابلیت استفاده در محیط های گوناگون را دارند.
  • لوله خرطومی های نمره ۱۶ به دلیل استفاده از متریال های پلیمری و فلزی در ساخت آنها کیفیت بالایی دارند و می توانند از طول عمر بلندمدتی برخوردار باشند.
  • یک لوله خرطومی فلکسیبل در سایزبندی های گوناگون این ویژگی را دارد که در بافت داخلی سازه در پروژه های برق کشی ساختمان برای مسیریابی سیم ها استفاده شود.
  • مدل های پلیمری و پلاستیکی لوله خرطومی ها بافت نرم و انعطاف پذیری دارند. یعنی در اثر ضربه یا اعمال نیرو و فشار دچار ترک یا شکستگی نمی شوند. این ویژگی حتی پس از سال ها استفاده نیز حفظ میشود.
  • وزن بسیار سبکی دارند و به راحتی در موقعیت های مختلف سازه نظیر دیوارها، سقف ها حتی ارتفاعات پایین نصب میشوند.
  • اگر می خواهید پروژه های سیم کشی متعددی را در فضای باز ایجاد کنید لوله فلکسی ۱۶ فلزی رو کش دار مقاومت خوبی در برابر شرایط نامساعد محیط دارد.
  • به دلیل انعطاف پذیر بودن نیازی به استفاده از اتصالات متعدد بین لوله ای ندارند. اما برای اتصال آنها به دستگاه های مختلف از گلند لوله فلکسیبل استفاده میشود.
  • در برابر حرارت مقاوم هستند و در تماس با شعله های آتش کاملا نسوز عمل میکنند. پس امکان استفاده از این لوله ها به صورت روکار نیز وجود دارد.

امنیت انتخاب سایز مناسب لوله فلکسیبل برق

لوله فلکسی ۱۶ تنها یک نمونه از این لوله های پرکاربرد محسوب میشود. یعنی سایزبندی های متنوع دیگری نیز وجود دارد که هرکدام برای پشتیبانی از تعدادی از سیمهای برق استفاده میشوند. در حال حاضر ابعادی که برای اینها وجود دارد در نمره های  ۹، ۱۱، ۱۳ ۵، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲ است. این تنوع ابعاد نشان می دهد که این لوله ها تا چه حد کاربری گسترده ای دارند.

نکته بسیار مهم در اینجا این است که شما باید بر اساس نوع پروژه، شمار کابل ها و سیم ها، ابعادی که دارند، به انتخاب سایز مناسب لوله برق بپردازید. اگر تعداد زیادی از سیم های برق را در اختیار دارید نمیتوانید از سایزهای کوچک این لوله ها استفاده کنید زیرا هر گونه اعمال نیروی اضافی باعث آسیب به بدنه لوله ها و از هم گسیختگی آنها میشود. تشخیص سایز مناسب کاملا بر عهده کارشناس حوزه سیم کشی ساختمان که در این زمینه تخصص دارد می باشد.

مزیت های استفاده از لوله فلکسی نمره 16

قیمت لوله فلکسی ۱۶

با توجه به ساختارهای متفاوتی که برای لوله فلکسی ۱۶ وجود دارد، اینکه از نوع پلیمری، فلزی یا فلزی روکش دار باشند همگی دارای قیمت منحصر به فردی هستند. از طرفی سایز نیز می تواند روی قیمت موثر باشد. در مجموع شرکت های تولیدکننده داخلی سعی می کنند برای حفظ رضایت مشتری و همچنین افزایش آمار فروش قیمت مناسب و متعادلی را نسبت به بازار تعیین کنند. طبیعتا در چنین شرایطی شما میتوانید پروژه های گوناگون را با سرمایه مناسب و خرید لوله فلکسی ۱۶ تکمیل کنید.

گروه صنعتی رفیع تولید کننده و عرضه کننده انواع لوله برق

مدل ها و نمونه های گوناگونی از انواع لوله برق نظیر لوله فولادی برق، لوله pvc برق، لوله فلکسیبل در ابعاد متنوع در گروه صنعتی رفیع عرضه میشود. همچنین محصولات دیگر برای پروژه های پشتیبانی از کابل، همچون سینی کابل، نردبان کابل همچنین سایر اتصالات که شما برای تکمیل پروژه احتیاج دارید همگی با کیفیت بالا و ساختار استاندارد در این مرکز ارائه میشود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات تکمیلی و جزئیات دقیق قیمتی با کارشناسان تماس حاصل فرمائید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات