گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

آشنایی با لوله pg ، سایزبندی، کاربرد و مزایای آن

آشنایی با لوله pg ، سایزبندی، کاربرد و مزایای آن

آشنایی با لوله pg ، سایزبندی، کاربرد و مزایای آن

لوله pg یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنایع برق بوده که در زمینه کابل کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خصوصیات ویژه لوله pg باعث شده تا استفاده از آن در صنعت برق، حوادث ناشی از اتصالی کابل‌های برق را به شدت کاهش دهد. بنابراین به کارگیری این لوله در جهت فعالیت‌های صنعت برق، هزینه‌های تعمیر و نگهداری از لوازم و تاسیسات را پایین می‌آورد. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های لوله pg و موارد کاربرد آن آشنا شوید.

لوله pg چیست؟

لوله‌های pg در واقع لوله‌های پلاستیکی یا گالوانیزه هستند که برای محافظت و هدایت کابل و سیم برق در محیط‌های صنعتی، کارگاهی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا برای ساخت این لوله‌ها از فولاد نرم استفاده کرده و شکل مقطع آنها را، دایره‌ای انتخاب می‌کنند؛ در این صورت هدایت کابل‌های برق و متصل کردن آنها به زمین، به شکل راحت‌تری انجام می‌شود. استفاده از این لوله موجب جلوگیری از تبادل الکتریکی، برق گرفتگی، آسیب دیدن کابل‌ها توسط حیوانات موذی یا وسایل تیز خواهد شد. لوله‌های گالوانیزه فولادی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای مصارف داخلی، خارجی یا زیرزمینی قابل استفاده می‌باشند؛ همچنین در خطوط لوله گاز نیز از این محصول استفاده می‌نمایند.

معمولا لوله‌های pg در وزن و ضخامت کم تولید می‌شوند؛ با این حال، مقاومت بالایی داشته و از لحاظ هزینه، مقرون به صرفه خواهند بود. همین دلایل باعث شده تا لوله‌های pg طرفداران زیادی پیدا کنند و در حجم بالا به فروش برسند. لازم است بدانید وزن این لوله‌ها به مقدار ضخامت آنها بستگی دارد؛ بنابراین لوله‌هایی با ضخامت کمتر، وزن کمتری نیز خواهند داشت.

خرید انواع ساپورت سینی کابل با قیمت مناسب
مطالعه

Pg یا گلند قطعه‌ای از جنس فلز یا پلاستیک است که برای عبور دادن کابل از درزها و گردبر شده‌های سطوح فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه از خراشیده شدن و حرکت کردن کابل جلوگیری کرده و آن را محکم نگه می‌دارد. همچنین از مسدود شدن محل عبور کابل توسط آب یا گرد و خاک پیشگیری می‌نماید.

لوله pg چیست؟

سایزبندی لوله‌های برق pg

آشنایی با سایز لوله برق pg به شما کمک می‌کند تا نسبت به کاربرد مورد نظر، لوله‌های مناسبی خریداری نمایید. همچنین نسبت به وزن و ضخامت لوله، هزینه تقریبی را محاسبه و مدیریت کنید. توصیه می‌کنیم برای دسترسی آسان به سایزهای استاندارد لوله pg، فروشگاهی معتبر را انتخاب نموده یا به طور مستقیم از تولید کننده خرید نمایید. جدول سایزبندی استاندارد لوله pg به صورت زیر می‌باشد:

قطر خارجی لوله وزن در هر متر ورق متراژ در بسته سایز لوله فولادی برق
۱۸٫۶میل ۰٫۴۲۳کیلو ۱میل ۶۰متر لوله فولادی برق PG11
۲۰٫۴میل ۰٫۴۷۳کیلو ۱میل ۶۰متر لوله کاندوئیت PG13.5
۲۲٫۵میل ۰٫۵۲۳کیلو ۱میل ۶۰متر لوله فولادی برق PG16
۲۸٫۳میل ۰٫۶۷۲کیلو ۱میل ۳۰متر لوله کاندوئیت PG21
۳۷میل ۰٫۸۹۷کیلو ۱میل ۳۰متر لوله فولادی برق PG29
۴۷میل ۱٫۱۷۸کیلو ۱٫۲۵میل ۱۵متر لوله کاندوئیت PG36
۵۴میل ۱٫۳۲کیلو ۱٫۲۵میل ۱۵متر لوله فولادی برق PG42
۵۹٫۳میل ۱٫۴۷کیلو ۱٫۲۵میل ۱۲متر لوله کاندوئیت PG48

مزایای استفاده از لوله برق pg چیست؟

  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • قابلیت رزوه‌سازی یا ماشین کاری در انتهای لوله
  • رعایت استانداردهای ایمنی برای تولید لوله‌های pg
  • قابل استفاده در مدت طولانی
  • قابلیت خمش آسان
  • هدایت آسان کابل برق در مسیرهای پیچ‌دار و صاف
  • بادوام و مقرون به صرفه
  • عدم تولید گازهای گلخانه‌ای در فرایند ساخت لوله‌های pg، این لوله را به محصولی بهینه تبدیل کرده است
  • ظاهر زیبا و درخشندگی نسبی این لوله، امکان استفاده از آن به منظور طراحی و زیبایی را فراهم می‌کند.
جعبه تقسیم برق خانگی: انتخاب، نصب و نگهداری بهینه
مطالعه

لوله pg چیست؟

لوله pg چه کاربردهایی دارد؟

  • مهمترین کاربرد لوله pg ، کمک به مسیریابی صحیح کابل‌های برق و پیشگیری از آسیب دیدن آنها می‌باشد. با وجود اینکه کابل‌ها با روکش پلاستیکی یا pvc پوشش دهی می‌شوند، استقامت این روکش‌ها به اندازه‌ای نیست که از کابل محافظت نماید. در نتیجه با آسیب دیدن عایق، برق گرفتگی اتفاق خواهد افتاد. بنابراین برای محافظت و ضمانت عملکرد تاسیسات برقی، لازم است کابل‌ها به طور استاندارد استفاده شوند.
  • برای مسیریابی کابل‌های برق از درزها و اطراف تیغه‌های فلزی، از لوله‌ pg استفاده می‌کنند. این کار موجب محافظت از کابل و عدم تماس آن با رطوبت و غبار خواهد شد. از این رو در موتورهای الکتریکی و تابلوهای برق، برای جلوگیری از بروز حوادث از لوله pg استفاده می‌کنند.
  • از لوله pg برای محافظت از کابل در مقابل میدان‌های مغناطیسی، تاثیر ضربه و خرد شدن استفاده می‌شود.
  • لوله pg در صنایع مختلفی مانند: خودروسازی، هوافضا، تاسیسات کشاورزی، پتروشیمی، ساختمان سازی، مخابرات، نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، نفت و گاز استفاده می‌کنند. همچنین در پارکینگ‌های طبقاتی، پارکینگ منازل و کابل‌های آسانسور، لوله pg مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علت گالوانیزه کردن لوله pg چیست؟

به منظور پیشگیری از زنگ زدن محیط داخلی و بیرونی لوله pg، از پوشش گالوانیزه بر روی آن استفاده می‌کنند. با وجود لایه محافظتی گالوانیزه، می‌توان از لوله pg در فضای باز استفاده کرد و تاثیر صدمات محیطی را بر روی آن از بین برد. فرایند اصلی گالوانیزه کردن لوله به این صورت است که لوله فولادی را در مایع روی فرو می‌برند.

جعبه تقسیم کف خواب چیست و چه مشخصاتی دارند؟
مطالعه

این فرایند که گالوانیزه گرم نام دارد، از طریق واکنش آهن موجود در فولاد با روی مایع رخ می‌دهد. واکنش روی با اکسیژن موجب تشکیل کربنات روی می‌شود؛ کربنات روی در واقع سطحی پر استقامت در مقابل زنگ زدگی بوده و سالهای زیادی کیفیت خود را حفظ می‌کند. لوله گالوانیزه برق در انواع سبک و سنگین تولید می‌شود.

خرید لوله pg از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع تولید کننده انواع تجهیزات مربوط به کابل برق از جمله: اتصالات لوله برق، سینی کابل، لوله خرطومی، لوله pg و … می‌باشد. این مجموعه برای تولید محصولات خود، از مواد اولیه باکیفیت و مقاوم استفاده کرده و در طی فرایند تولید، تمامی استانداردهای لازم را رعایت می‌کند. محصولات رفیع در برابر زنگ زدگی، رطوبت و دیگر آسیب‌های خارجی مقاوم بوده و دارای طول عمر بالایی می‌باشند.

شما می‌توانید لوله فولادی برق و دیگر محصولات پشتیبانی از کابل برق را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از این مجموعه خریداری نمایید. گروه صنعتی رفیع با حذف افراد واسطه و عرضه مستقیم، محصولات خود را با قیمتی مناسب‌تر از فروشگاه‌های دیگر ارائه می‌دهد. بنابراین شما با مراجعه به گروه صنعتی رفیع، قدرت خرید بیشتری داشته و در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهید کرد.

سخن آخر

لوله pg مهمترین ابزار برای عبور امن کابل‌های برق می‌باشد. در صورتی که این محصول با مواد اولیه مرغوب تولید شود، طول عمر بالایی خواهد داشت و در برابر آسیب‌های محیطی، مقاوم خواهد بود. به منظور اینکه لوله pg عملکرد صحیحی ارائه دهد، لازم است علاوه بر رعایت استانداردهای لازم، فرایند گالوانیزاسیون با دقت کامل انجام شود. برای اطمینان از امنیت تاسیسات برقی مکان مورد نظر، این لوله را از تولیدکننده‌ای باسابقه و معتبر خریداری نمایید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.