گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

چهار راهی سینی کابل؛ ویژگی ها و مشخصات و طریقه استفاده

چهار راهی سینی کابل؛ ویژگی ها و مشخصات و طریقه استفاده

چهار راهی سینی کابل؛ ویژگی ها و مشخصات و طریقه استفاده

چهار راهی سینی کابل در گروه انواع اتصالات جایگاه بسیار ویژه ای دارد. این قطعات شرایطی را فراهم می کنند تا شبکه های کابل کشی برق مشتمل بر کابل ها و شاخه های سینی کابل به صورت کاملا یکپارچه پایدار باقی بمانند. حال آنکه قطعات اتصال دهنده دیگری نیز وجود دارند که میتوان به زانوی سینی کابل، قطعات تی شکل یا سه راهی ها، رایزرها یا زانوهای عمودی و دیگر لوازم اشاره کرد. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری در مورد ویژگی ها، مشخصات و نکات مرتبط با نصب آنها ارائه می دهیم پس مطالب ذکر شده را با دقت مطالعه فرمائید.

چهار راهی سینی کابل چیست؟

چهار راهی سینی کابل یک ساختار متقاطع دارد یعنی از چهار طرف میتوان شاخه های سینی را به آن متصل کرد. با توجه به توضیحات مقدماتی، اتصالات نقش تعیین کننده در ایجاد یک نقشه کامل شبکه سینی کابل دارند. این چهار راهی ها با داشتن چهار سطح مقطع که همگی ابعاد و سایز یکسانی دارند باعث می شوند که کابل های برق به بهترین شکل در چهار جهت مختلف که هرکدام نسبت به یکدیگر یک زاویه ۹۰ درجه یا قائم دارند مسیریابی و هدایت شوند. این اتصالات سینی کابل معمولا تعداد مشخصی ندارند و براساس نوع شبکه کابل کشی و نصب سینی های کابل میتواند افزایش یابند.

چهار راهی سینی کابل چیست؟

ویژگی ها و مشخصات چهار راهی سینی کابل

المان‌های بسیار زیادی را می‌توان مبنی بر ذکر ویژگی‌ها و مشخصات چهار راهی سینی کابل ذکر کرد. اولین مورد آنکه جنس و متریال ساختاری آنها از ورقه‌های فولادی گالوانیزه شده است. این ورقه‌ها ضخامت استانداردی دارند و دقیقاً بر اساس ویژگی‌های ساختاری شاخه‌های سینی کابل تعیین می‌شوند.

به دلیل داشتن پوشش گالوانیزه گرم که در یک فرایند جداگانه روی ورق‌های فولادی اعمال می‌شود شرایطی را فراهم می‌کنند تا این ورقه‌های فولادی کاملاً ضد زنگ و ضد خوردگی شوند. در مورد سایر قطعات و تجهیزات مانند نردبان کابل، ترانکینگ‌های کف، اتصالات سازه‌ای مختلف نیز همگی از جنس فولاد با پوشش گالوانیزه هستند.

ابعاد و سایزی که برای چهار راهی سینی کابل تعیین می‌شود بر اساس سایز شاخه‌های سینی کابل است. بر اساس جداول فنی ابعاد عرضی این سینی‌ها می‌تواند در اندازه‌های ۵ سانتی متر تا نهایت ۱۰۰ سانتی‌متر باشد. بنابراین می‌توانیم به این نتیجه برسیم که چهار راهی سینی کابل نیز دقیقاً بر همین ابعاد طراحی و ساخته می‌شوند. نوع طراحی و ساختار آنها به این شکل است که در زمان تغییر زوایایی همچون ۹۰ درجه یک تغییر زاویه تدریجی را می‌بینیم.

به دلیل داشتن یک زاویه مورب یا شیب ملایم در لبه داخلی چهار راهی سینی کابل عملاً کابل‌ها در زمان این تغییر جهت‌ها آسیبی را نخواهند دید. حتی در مورد زانویی سینی کابل نیز این موضوع رعایت می‌شود و همواره باید کابل‌ها در بهترین حالت و بدون آسیب و تغییر جهت‌های تند دچار خم شدگی شدید و آسیب باقی بمانند. همچون شاخه‌های سینی کابل نیز یک درپوش برای آنها تعبیه شده است. اگر به هر دلیلی قصد تغییر در مسیر کابل کشی، مدیریت آنها و رفع نقص را داشتید با برداشت درپوش‌ها این امکان کاملا فراهم است.

نحوه استفاده و طریقه نصب اتصالات متقاطع سینی کابل یا چهار راهی ها

موضوع مهمی که برای نصب و اتصال چهار راهی سینی کابل به آن توجه ویژه ای می‌شود این است که این اتصالات به صورت پیچ و مهره‌ای به شاخه‌های سینی کابل متصل می‌شوند. یعنی نیازی نیست که از اتصالات جوشی استفاده کنیم. زیرا در آن صورت دیگر جدا کردن این قطعات از شبکه ممکن نخواهد بود و شما نمی‌توانید تغییرات زیادی را اجرا کنید.

البته به دلیل ضخامتی که ورق‌های فولادی دارد امکان دارد پروسه جوشکاری مناسب نباشد. پس بهترین قطعات همان پیچ و مهره‌های سینی کابل هستند که از جنس فولادی می‌باشند و همانند دیگر قطعات گالوانیزه شده و ضد زنگ می‌باشند.

در هر طرف چهار راهی سینی کابل سوراخ های کوچک و پانچ‌های زیادی وجود دارد که محل نصب پیچ و مهره‌ها هستند. شما باید به طور دقیق و با تعداد مناسب این پیچ و مهره‌ها را اتصال دهید تا کاملاً باعث پایداری شبکه شوید. اگر به هر دلیلی قصد تغییر یا جایگزین کردن اتصال دهنده جدید مانند زانوها یا سه راهی ها را داشتید به راحتی با باز کردن این پیچ و مهره ها امکان‌پذیر است.

ناحیه استفاده از چهارراهی ها نیز معمولاً در مرکز شبکه است. یعنی شما چهارراه‌هایی را نمی‌بینید که در کنار لبه دیوار استفاده شود. زیرا در لبه دیوارها غالبا از سه‌راهی‌ها استفاده می‌شود تا یک سمت آن قابلیت اتصال به شاخ‌ه های سینی کابل را نداشته باشد. شما می‌توانید با اتصال این چهارراهی‌ها در قسمت مرکز شبکه یک سیستم کابل کشی پیچیده و یکپارچه‌ای را ایجاد کنید.

قیمت چهار راهی سینی کابل

قیمت چهار راهی سینی کابل

پارامترهای بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند روی قیمت چهار راهی سینی کابل اثر مستقیم بگذارد. ابعاد و سایزی که برای این قطعات تعیین شده‌اند متناسب با ابعاد شاخه‌های سینی کابل هستند. پس با افزایش سایز هزینه خرید آنها نیز بیشتر می‌شود. نوع متریال ساختاری چه باشد.

از نوع گالوانیزه گرم یا گالوانیزه سرد باشند و برند محصول نیز سبب نوسان قیمت‌ها خواهد شد. بسیاری از شرکت‌های تولید کننده داخل برای طراحی و ساخت سینی‌های کابل و قطعات اتصال دهنده آنها مانند چهارراهی ها، سه راهی ها و زانوها و همچنین اتصالات سازه‌ای مراحل فروش را از تولید به مصرف به دست مصرف کننده می‌رسانند.

بنابراین شما می‌توانید با قیمت مناسب و حداقلی یک پروژه وسیع کابل کشی را همراه با سینی کابل سقفی و دیواری، نردبان‌ها حتی ترانکینگ‌هایی که در ناحیه کف نصب می‌شوند ایجاد کنید. شرکت‌ها و مجموعه‌هایی را انتخاب کنید که مراحل تولید و ساخت، فروش و بعد از آن نصب و اجرا اجزای سینی کابل را نیز بر عهده داشته باشند تا هزینه تمام شده برای شما کاهش یابد.

خرید انواع سینی کابل و اتصالات آن از گروه صنعتی رفیع

گروه صنعتی رفیع به عنوان یک برند معتبر توانسته است بهترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات پشتیبانی کابل نظیر سینی‌های کابل و اتصالات آنها را نیز در ابعاد و سایزبندی‌های گوناگون طراحی و تولید کند. شما می‌توانید قطعات کاملی برای راه‌اندازی یک شبکه کابل کشی حرفه ای را از این مجموعه خریداری کنید. کارشناسان ما در زمینه فروش بر اساس نوع پروژه شما اطلاعات کاربردی را ارائه می‌دهند تا انتخاب صحیح و درستی را داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین محصولات


آخرین مقالات