گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

یوبولت گالوانیزه؛ سایزهای متنوع، فولادی و ارزان

یوبولت گالوانیزه؛ سایزهای متنوع، فولادی و ارزان

یوبولت گالوانیزه؛ سایزهای متنوع، فولادی و ارزان

بست یوبولت گالوانیزه یکی از قطعات بسیار پرکاربرد برای طراحی و معماری شبکه‌های لوله کشی است. با این قطعات می‌توانید پیچیده‌ترین مسیرهای لوله‌ای را در سازه احداث کنید. یک ساختار کاملا مهندسی شده که با متریال فلزی مرغوب و با چگالی بالا تولید می‌شود. مدل‌ها و نمونه‌های بسیار متنوعی از این محصول وجود دارد. به طوری که علاوه بر پشتیبانی از لوله‌ها حتی در وسایل و تجهیزات ماشینی سنگین نیز به کار گرفته می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم به طور مفصل در مورد مشخصات و ویژگی‌های این بست‌ها، سایزبندی‌ها و دیگر مزیت‌های آن صحبت می‌کنیم. با مطالعه این مقاله می‌توانید به اطلاعات کاملاً کاربردی و مهمی دست یابید که شما را در حوزه خرید راهنمایی خواهد کرد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نوع ساختار،جنس و ضد زنگ بودن محصول

جنس و متریال ساختی که برای یوبولت گالوانیزه در نظر گرفته می‌شود کاملا از متریال فولادی است. با توجه به آنکه این قطعات اتصال دهنده مسئولیت تحمل بار لوله‌ها و تجهیزات سازه‌ای را بر عهده دارند در نتیجه استفاده از استیل یا فولاد گزینه ایده‌آلی برای ساخت این قطعات اتصال دهنده است.

نوع ساختار و مشخصات فیزیکی این بست‌ها به این صورت است که کاملاً به صورت U شکل می‌باشند. در قسمت پایه‌ها در انتها رزوه کاری یا قلاویز کاری وجود دارد که محل پیچ شدن مهره‌ها است. طول این رزوه‌ها کاملاً استاندارد است و بر اساس قطر کارگیر بسته یوبولت گالوانیزه انتخاب می‌شود.

لوله برق upvc؛ نوع متریال، ویژگی‌ها و مشخصات
مطالعه

ضخامت و ابعادی که برای این بست‌ها لحاظ می‌شود با توجه به سایز محصول تغییر پذیر است. به طور مثال بست های یوبولت با سایز بزرگتر غالباً ضخامت بیشتری دارند و می‌توانند لوله‌های با قطر داخلی بزرگتر را پشتیبانی و حمایت کنند. در کنار جنس فلزی بسیار سختی که این قطعات دارند از یک پوشش گالوانیزه نیز بهره می‌برند.

در واقع این پوشش‌ها شرایطی را فراهم می‌کنند تا قطعه مورد نظر کاملاً ضد زنگ و ضد خوردگی شود. در محیط‌های باز و فضاهای بیرونی دیگر شاهد زنگ زدگی این قطعات نخواهید بود. لذا بافت فلز همیشه سالم باقی می‌ماند. این ویژگی مهم در مورد انواع قطعات اتصال دهنده مانند بست چنگکی کابل و همچنین ریل بست چنگالی نیز وجود دارد.

یوبولت گالوانیزه ساخته شده از متریال فولاد

سایزبندی‌های مختلف بست یوبولت گالوانیزه

بست یوبولت گالوانیزه در سایزبندی‌های متعددی طراحی و ساخته می‌شود. همانطور که گفته شد بخشی از کاربردهای این بست‌ها برای پشتیبانی از لوله‌های برق و در کنار آن نصب و اتصال لوله های فنس کشی است. در این گونه فرایندهای لوله کشی از سایزبندی های خاصی استفاده می‌شود.

این ابعاد شامل ½ اینچ تا ۶ اینچ است. قطر لوله‌ای که در داخل این بست‌ها قرار می‌گیرند می‌توانند از ۲۱ میلیمتر تا ۱۷۰ میلیمتر باشند. البته بستگی به نوع لوله دارد. اینکه از نوع لوله‌های مخصوص سازه‌های فنس یا لوله‌های برق یا لوله‌های مخصوص انتقال سیالات باشد. همه این‌ها ابعاد ساختاری متفاوتی دارند و بر اساس این لوله‌ها یوبولت گالوانیزه انتخاب می‌شود.

نردبان کابل متحرک چیست؟ + معرفی انواع رابط نردبان کابل
مطالعه

همانطور که می‌دانید لوله‌های برق از سایز pg11 تا pg48 متغیر هستند. بنابراین برای همه این ابعاد بست کرپی یا یوبولت مورد نظر ساخته شده است. تنوع سایز برای دیگر قطعات مانند بست پایه دار لوله و همچنین بست اسپیت نیز صدق می‌کند.

مزیت‌های یوبولت گالوانیزه

برای یوبولت گالوانیزه مزیت‌های بسیار زیادی را می‌توان برشمرد. این قطعات به عنوان لوازم اتصال دهنده برای لوله‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته کاربری‌های گسترده دیگری دارند که می‌توان به نصب و اتصال انواع لوله‌های انتقال سیالات و دیگر تجهیزات ماشینی اشاره کرد. در مجموع مزیت‌ها و امتیازاتی که می‌توان برای این قطعات اتصال دهنده ارزشمند ذکر کرد شامل موارد ذیل است:

  • سرعت نصب و کار با این بست‌ها بسیار بالا می‌باشد. بنابراین در زمان مونتاژ و همچنین اتصال این قطعات روی شبکه لوله کشی فرایند سریعی را در پیش خواهید داشت.
  • شما به راحتی می‌توانید مسیرهای لوله کشی را تغییر دهید. زیرا بست یوبولت گالوانیزه به راحتی قابلیت باز و بست دارد و تنها کافی است مهره‌ها را از قسمت پایه‌ها یا دو سر رزوه این قطعات جدا کنید.
  • با وجود بست یوبولت گالوانیزه شما دیگر نیازی به فرایندهای جوشکاری در سازه نخواهید داشت. به طوری که این بست‌ها با بالاترین استحکام لوله‌ها را در ارتفاعات سازه نگه می‌دارند. در نتیجه عملیات‌های جوشکاری کاملاً از پروژه شما حذف خواهد شد مگر در موارد جزئی و ضروری.
  • این نوع از قطعات اتصال دهنده با کمترین هزینه قابل خرید هستند. لذا هزینه‌های کلی برای پروژه شما کاهش پیدا خواهد کرد.
  • محدودیت چندانی برای این بست‌ها نمی‌توان ذکر کرد. چرا که در هر موقعیت قابل نصب هستند. به جهت ابعاد و سایز کنترل شده و به نسبت کوچکی که دارند در نقاط مختلف سازه روی لوله‌ها سوار می‌شوند.
  • نوع طراحی آنها به صورت قلاب مانند و با سطح مقطع دایره شکل است. پس به خوبی می‌توانند به پشتیبانی از لوله‌ها بپردازند.
وزن لوله های فولادی برق + جدول سایزبندی و فرمول محاسباتی
مطالعه

یوبولت گالوانیزه کاملاً ضد زنگ

خرید انواع بست‌های لوله برق مستقیم از تولیدی

گروه صنعتی رفیع به عنوان تولید کننده معتبر در سطح کشور همواره توانسته است متنوع‌ترین انواع بست لوله برق از قبیل بست فلکسی، بست های چنگالی، بست اسپیت، بست یوبولت و دیگر قطعات مرتبط را با بالاترین کیفیت طراحی و تولید کند. این مرکز با بهره‌مندی از متخصصین طراحی و ساخت یک محصول کاملاً استاندارد را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات فنی و جزئی‌تر با کارشناسان ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.