گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

مراحل تولید لوله گالوانیزه + ۲ روش تولید لوله گالوانیزه

مراحل تولید لوله گالوانیزه + ۲ روش تولید لوله گالوانیزه

مراحل تولید لوله گالوانیزه + ۲ روش تولید لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه از جمله محصولات پرفروشی هستند که می توانند به واسطه عملکرد خاص و مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی مختلف، در محیط هایی که نیاز به لوله های مقاوم می باشند مورد استفاده قرار گیرند. تقاضای صنایع مختلف برای استفاده از این لوله ها باعث شده تا کارخانه های زیادی اقدام به تولید لوله گالوانیزه باکیفیت کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های تولید لوله های گالوانیزه و مراحل تولید این لوله ها آشنا کنیم.

لوله گالوانیزه چیست؟

لوله های فولادی و آهنی موجود در بازار از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می توانند در بسیاری از شرایط از خود مقاومت بالایی نشان دهند؛ اما این لوله ها در برابر رطوبت و سایش حساسیت زیادی دارند. همین موضوع باعث شده تا تولید لوله گالوانیزه اهمیت بسیار زیادی پیدا کند.

این لوله ها در اثر پوشش دهی مقاومت بیشتری نسبت به لوله های معمولی پیدا می کنند. به همین خاطر می توان از آن ها برای محیط هایی که نیاز به لوله های مقاوم در برابر سایش و رطوبت است، استفاده کرد.

در حال حاضر لوله های گالوانیزه موجود در بازار کاربردهای بسیار زیادی دارند. یکی از اصلی ترین کاربردهای آن ها، استفاده به عنوان پوشش برای کابل ها و سیم های برق است. همچنین، در صنایع پتروشیمی نیز می توان از این لوله ها برای انتقال نفت و سیال های نفتی استفاده کرد.

انواع سیستم ساپورت نردبان کابل
مطالعه

لوله گالوانیزه چیست؟

ویژگی های خاص لوله های گالوانیزه

هدف از گالوانیزه کردن لوله های فولادی، پوشش دهی روی آن ها برای افزایش مقاومتشان است. همین موضوع باعث شده تا تولید لوله گالوانیزه در کشور ایران بیش از بیش در حال انجام باشد. ویژگی های خاص لوله های گالوانیزه باعث شده تا این محصولات نسبت به لوله های معمولی فروش بیشتر و کارایی بهتری داشته باشند.

اصلی ترین ویژگی این محصولات، مقاومت آن ها در برابر سایش و رطوبت است. بنابراین در محیط های مرطوب که نیاز به استفاده از لوله های مختلف است، می توان از این لوله ها استفاده کرد.

لوله های گالوانیزه در طول ها و قطرهای مختلفی تولید می شود. البته اکثر این لوله ها طول ۶ متر دارند که امکان برش زدن آن ها بر حسب نیاز وجود دارد.

اگرچه این محصولات مزایای زیادی را به همراه دارند؛ اما یکی از اصلی ترین معایب آن ها این است که در هنگام جوشکاری مقاومت خود را از دست می دهند و دیگر کیفیت اولیه را نخواهند داشت. به همین خاطر معمولا توصیه می شود که لوله گالوانیزه سرد و گرم جوشکاری نشود.

انواع روش های تولید لوله های گالوانیزه

انواع روش های تولید لوله های گالوانیزه

به طور کلی تولید لوله گالوانیزه با دو روش گرم و سرد انجام می شود. شرکت های تولیدکننده لوله گالوانیزه با توجه به نیاز مشتریان خود می توانند از هر یک از روش های ذکر شده برای تولید لوله های فولادی استفاده کنند که جزئیات آن ها را در ادامه بیان می کنیم.

۱.    روش گالوانیزاسیون سرد

در روش تولید لوله گالوانیزه سرد، از حرارت برای گالوانیزاسیون استفاده نمی شود. برای این کار از محلولی با ماهیت اسیدی استفاده می شود که از جنس فلز زینک می باشد. این محلول روی سطح لوله پاشیده می شود و تا یک عمق مشخصی درون لوله نفوذ می کند. البته میزان عمق نفوذ این محلول اسیدی چندان زیاد نیست. همین موضوع باعث شده تا روش تولید لوله گالوانیزه گرم محبوبیت بیشتری پیدا کند.

یوبولت گالوانیزه؛ سایزهای متنوع، فولادی و ارزان
مطالعه

۲.    روش گالوانیزاسیون گرم

در روش تولید لوله گالوانیزه گرم از یک حوضچه مذاب که درون آن فلز روی قرار دارد، استفاده می شود. در چنین شرایطی لوله تحت دمای بالا آبکاری می شود. همین موضوع باعث شده تا مقاومت لوله هایی که به این روش تولید می شوند، بیشتر از مقاومت لوله های گالوانیزه سرد باشد. به طوری که طول عمر این لوله ها به مدت ۳۰ سال افزایش پیدا می کند.

تولید لوله گالوانیزه چگونه انجام می شود؟

در خط تولید لوله گالوانیزه مراحل مختلفی انجام می شوند که هر کدامی توانند روی کیفیت نهایی این لوله ها تاثیر زیادی داشته باشند. در ادامه مراحل تولید این محصولات را به شما توضیح می دهیم.

مرحله اول؛ جوشکاری ورق های گالوانیزه

در مرحله اول لازم است که ورق های فولادی به یکدیگر متصل و جوش داده و لوله های فولادی ساخته شوند.

مرحله دوم؛ تمیزکاری لوله تولید شده

در مرحله دوم، لوله تولید شده چربی زدایی می شود و هر گونه رنگ آهن از روی آن پاک می شود. هدف از انجام این مرحله، نفوذ بهتر فز روی سطح لوله های فولادی است.

مرحله سوم؛ غوطه ور کردن لوله ها در محلول فلاکس

پس از اینکه سطح لوله های فولادی ساخته شده با ورق تمیز شدند، نوبت به غوطه ور کردن آن ها در محلول فلاکس می رسد. این محلول باعث افزایش نفوذپذیری فلز روی سطح لوله های فولادی می گردد و کیفیت لوله ها را بالا می برد.

مرحله چهارم؛ خشک کردن سطح لوله

در مرحله چهارم لازم است که سطح لوله به طور کامل خشک شود. برای این کار لوله ها در کوره هایی با دمای مشخص قرار داده می شوند تا کاملا خشک گردند.

مرحله پنجم؛ غوطه ور کردن لوله در حوضچه

پس از خشک شدن لوله، نوبت به غوطه ور کردن آن در حوضچه فلز می رسد. این حوضچه دارای دمای ۴۵۰ درجه سانتی گراد بوده و می تواند باعث شکستن پیوند میان تمام های فولاد و جایگزین کردن فلز روی آن ها شود.

مرحله ششم؛ پاکسازی سطح لوله

ممکن است در حین انجام مرحله غوطه ور سازی لوله فولادی در حوضچه مذاب، مقداری فلز روی سطح لوله باقی بماند. این پوشش اضافی باید حتما به طور دقیق پاکسازی شود. برای این کار از بخار آب و دمیدن هوا با فشار آب استفاده می شود.

وزن لوله های فولادی برق + جدول سایزبندی و فرمول محاسباتی
مطالعه

مرحله هفتم؛ رزوه کاری لوله گالوانیزه

به منظور متصل کردن لوله های گالوانیزه تولید شده به یکدیگر، لازم است که یک سری سوراخ در دو انتهای لوله وجود داشته باشند تا امکان اتصال لوله به لوله های دیگر فراهم شود. این سوراخ ها توسط عملیات رزوه کاری زده می شوند.

تولید لوله گالوانیزه چگونه انجام می شود؟

بهترین کارخانه تولید لوله گالوانیزه در ایران

با توجه به افزایش تقاضای کسب و کارها و مهندسین در حوزه های مختلف برای استفاده از لوله گالوانیزه، کارخانه های متعددی در کشور ایران در حال تولید انواع این لوله ها در ایران هستند تا ما از خرید این محصولات از خارج از کشور بی نیاز کنند. اکثر تولیدکنندگان این لوله ها توجه زیادی به استانداردها و تکنولوژی های بروز جهانی برای تولید این ورق ها را دارند.

بنابراین، نمی توان تمایز زیادی میان تولیدکنندگان لوله های گالوانیزه قائل شد. اگر متقاضی خرید انواع لوله باکیفیت گالوانیزه در ایران هستید، بهتر است از کارخانه تولید لوله گالوانیزه ایرانی که در این حوزه فعالیت حرفه ای داشته است، کمک بگیرید.

گروه صنعتی رفیع؛ تولید کننده انواع لوله فولادی گالوانیزه برای پشتیبانی از تجهیزات برقی

یکی از کاربردهای اصلی انواع لوله گالوانیزه گرم و سرد موجود در بازار، استفاده در تجهیزات برقی است. این لوله ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر سایش، خوردگی و مواد شیمیایی دارند، می توانند برای انواع تجهیزات برقی مورد استفاده قرار گیرند.

گروه صنعتی رفیع تولید کننده انواع لوله فولادی گالوانیزه برق است که می توانید بر اساس نیاز خود هر یک از محصولات تولید شده توسط این شرکت را تهیه نمایید. لوله گالوانیزه عمقی داغ، لوله گالوانیزه مشکی، لوله گالوانیزه سرد و گرم از جمله محصولات تولیدی توسط این مجموعه هستند که فقط به عنوان لوله برق فولادی استفاده می شوند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.