گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

ساپورت تاسیساتی، انواع، ویژگی ها و قیمت محصول 

ساپورت تاسیساتی، انواع، ویژگی ها و قیمت محصول 

ساپورت تاسیساتی، انواع، ویژگی ها و قیمت محصول 

ساپورت تاسیساتی یکی از پرکاربردترین قطعات و تجهیزاتی است که در پروژه های مختلف سازه ای مورد استفاده قرار می گیرند. درواقع سیستم ساپورت تاسیساتی شرایطی را فراهم می کنند تا امکان بهره برداری از خدمات مختلف نظیر کابل کشی، تهویه مطبوع و دیگر المان هایی که در داخل یک سازه صنعتی، تجاری و غیره لازم است میسر شود.

در هر سازه ای با توجه به ویژگی های معماری و هدف، سیستم های ساپورت گوناگونی پیشنهاد میشود. در ادامه مقاله ضمن شرح جزیی این قطعات در مورد انواع و ویژگی هایی که دارند اطلاعات به نسبت کامل تری را ارائه میدهیم.

ساپورت تاسیسات چیست؟

ساپورت تاسیساتی یک نوع سیستم نگهدارنده است. یعنی تمام قطعات و تجهیزاتی که در ارتفاعات سازه نصب می شوند و احتیاج به لوازم مختلف برای پایدار ماندن در سازه دارند نیاز به این ساپورت ها خواهند داشت. قطعات مختلف همچون انواع لوله ها، سینی های کابل، تجهیزات مرتبط با سیستم های تهویه مطبوع و غیره همگی احتیاج به ساپورت نگهدارنده دارند. از لحاظ نوع طراحی، ساختار، ویژگی های کلی هر ساپورت گالوانیزه تاسیسات منحصر به فرد است. یعنی شما برای پشتیبانی از انواع لوله و سینی اگرچه امکان دارد از یکسری قطعات یکسان استفاده کنید اما طرح نهایی متفاوت خواهد بود.

ساپورت تاسیسات چیست؟

انواع ساپورت های تاسیساتی

با توجه به توضیحاتی که ذکر شد، ساپورت تاسیساتی بر اساس تجهیزاتی که در یک شبکه است تنوع بالایی دارد. برخی از مهم ترین آنها شامل موارد ذیل می باشد:

  • ساپورت های انواع سینی برق

این نوع از ساپورت ها همانطور که از نام آنها کاملا مشخص است، برای حمایت از انواع سینی کابل استفاده میشود. البته محصولات هم خانواده آنها نردبان کابل است که غالبا برای پروژه های کابل کشی استفاده می شوند. این ساپورت ها شرایطی را فراهم می کنند تا سینی های کابل در ارتفاعات و در نزدیکی سقف یا دیوار پشتیبانی یا نصب شوند. بنابراین شما میتوانید کابل های برق را با امنیت بالا مسیریابی کنید. اتصالاتی همچون پروفیل ها، براکتها، سی چنل ها و رادهای گالوانیزه و طیف گسترده ای از قطعات پشتیبانی همگی در گروه ساپورت تأسیسات برای سینی های کابل قرار دارند. البته در مورد انواع نردبان کابل نیز میتوان چنین ساپورت هایی را بسته به نوع نقشه و معماری سازه استفاده کرد.

  • ساپورت انواع لوله برق
نردبان کابل grp؛ جزو پرکاربردترین قطعات پشتیبانی کابل
مطالعه

لوله فولادی برق نیز از جمله قطعات ضروری برای پشتیبانی از کابل های برق هستند. این لوله ها امکان دارد از ناحیه دیوار مسیریابی یا هدایت شوند یا اینکه با انواع اتصالات سقفی از بخش سقف هدایت شوند. در همه موارد ما نیاز به ساپورت های قوی و پایداری داریم. در گروه انواع ساپورت تاسیسات قطعات گوناگونی همچون سی چنل ها، رادهای گالوانیزه، انواع بست ها همگی مسئولیت پایدار نگه داشتن لوله ها را بر عهده دارند. لوله های برق در متراژ های گوناگونی طراحی می شوند که احتیاج اساسی به اتصالات بین لوله ای دارند. در کنار این ها اتصالات سازه ای نیز همگی به عنوان ساپورت تاسیساتی تلقی میشوند که باید همراه با لوله ها برای تکمیل کار استفاده شوند.

  • ساپورت سیستم های تهویه مطبوع

سیستم های تهویه در هر سازه ای لازم و ضروری هستند. تفاوتی ندارد که شما می خواهید یکسری تجهیزات تهویه را در داخل سازه های تجاری و یا ساختمان های صنعتی راه اندازی کنید در همه موارد این سیستمها با استفاده از انواع کانال ها، دریچه های مخصوص و مجراهای که برای تهویه استفاده می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.

اصولا نمیتوان کانال های مختلف که از ورق های فلزی سبک ساخته شده اند را با اتصالات ضعیف تر پایدار نگه داشت. سی چنل ها و راد گالوانیزه انتخاب خوبی برای حمایت از کانال های مختلف و قطعاتی که برای تهویه هستند می باشد. یک سیستم تهویه استاندارد بارهای گوناگونی را در وزن های مختلف بر اساس ویژگی های ساختاری خود پشتیبانی میکند. لذا اگر انتخاب صحیحی در نوع قطعات داشته باشید پایداری و امنیت شبکه نیز افزایش می یابد.

  • ساپورت های باربری سبک، متوسط و سنگین
جعبه تقسیم توکار؛ مزیت، سایز، خرید و نصب
مطالعه

تمامی مدل هایی که برای ساپورت تاسیساتی ذکر شد میتوانند در گروه انواع ساپورت های باربری سبک، متوسط و سنگین قرار بگیرند. مقدار آلیاژ و نوع متریال که برای ساپورت تاسیساتی سبک انتخاب میشود با مدل های سنگین فرق دارد. معمولا ساپورت های باربری سنگین از آلیاژهای با ضخامت بالا ساخته شدند. همچنین به دلیل تراکم آلیاژی قوی میتوانند وزن، فشار و بارهای به نسبت سنگین تری را تحمل کنند. بنابراین قبل از خرید ساپورت ها باید ابتدا مشخص شود که چه نوع باربری یا نیروی وزن به این قطعات اتصال دهنده وارد می شود. اگر شما بخواهید ساپورت های باربری سبک را برای سنگین استفاده کنید قطعا ریزش شبکه حتمی خواهد بود و مجددا باید هزینه های سنگین تری برای تعمیر و اصلاح صرف کنید.

عدم نیاز به جوشکاری در ساپورت تاسیسات ساختمان

عدم نیاز به جوشکاری در ساپورت تاسیسات ساختمان

از مزیت های بسیار مهم و ضروری ساپورت تاسیساتی این است که این قطعات احتیاجی به پروسه جوشکاری ندارند. یعنی به صورت پیش ساخته هستند و با اتصال چند قطعه به یکدیگر با سرهم بندی اصولی و استاندارد تشکیل یک ساپورت تاسیساتی قوی و ایده آل را خواهند داد. عمده قطعاتی که تشکیل دهنده یک ساپورت استاندارد می باشند انواع پروفیل ها و سی چنل ها هستند. همه این قطعات با انواع پیچ و مهره و قطعات مکمل دیگر به یکدیگر اتصال می یابند.

مهمترین مزیت دیگر بازو بست سریع این قطعات است. حال آنکه اگر شما بخواهید فرایند جوشکاری را در سیستم های اتصال دهنده مختلف پیاده سازی کنید در آن صورت دیگر نمی توانید به بازو بست آن ها بپردازید. چراکه جوشکاری یک پروسه اتصال دهنده دائمی میباشد. البته در مواردی ممکن است برای نصب پایه ها و اتصالات اصلی و مرجع یکسری جوشکاری های نقطه ای انجام شود. اما تجهیزات اصلی و میانی بدون نیاز به جوشکاری قابل نصب و باز کردن خواهند بود.

نازلترین قیمت سینی کابل در گروه صنعتی رفیع
مطالعه

قیمت انواع ساپورت و عوامل موثر بر آن

به جهت تنوع بالایی که برای انواع ساپورت تاسیساتی وجود دارد از عمدتا قیمت های گوناگون نیز برخوردار هستند. اینکه قطعات از چه آلیاژی ساخته شده باشند؟ میزان کیفیت آن چقدر باشد؟ دارای پوشش گالوانیزه گرم یا سرد باشند. ابعاد و سایز آنها چقدر است؟ برند تولید کننده ساپورت تاسیسات، مساحت پروژه همگی تعیین کننده قیمت نهایی این قطعات است. در مورد حدود مساحت برای اینکه هزینه و بودجه زیادی صرف نشود شما باید قطعات و تجهیزاتی که متناسب با نوع شبکه شما است را خریداری کنید.

طبیعتآ شبکه های کابل کشی و لوله کشی که مساحت بیشتری را در برمی گیرند و همراه با اتصالات مختلف تغییر جهت های گوناگونی را دارند احتیاج به ساپورت های متنوع تری خواهند داشت. با افزایش تعداد این قطعات میزان سرمایه برای تکمیل پروژه افزایش خواهد یافت. اما آنچه که اهمیت دارد این است که تمامی ساپورت ها توسط تیم اجرایی قوی استفاده شوند تا در نهایت بدون اینکه تخریب های ساختاری مختلف ایجاد شود و هزینه های اضافی را متحمل کارفرما کند تا چندین سال احتیاج به فرآیندهای تعمیر و نگهداری نباشد.

قیمت انواع ساپورت و عوامل موثر بر آن

خرید انواع تجهیزات پشتیبانی از گروه صنعتی رفیع

مشتریانی که به دنبال انواع ساپورت تأسیساتی در مدل های گوناگون هستند گروه صنعتی رفیع خدمات کاملی را به آنها ارائه خواهند داد. شما میتوانید برای انتخاب قطعات، نوع پروژه و سیستمی را که قصد احداث دارید به کارشناسان ما اعلام کنید تا دقیقا محصولات اختصاصی و مورد نیاز شما معرفی شوند. آنچه که برای این مجموعه تولیدی اهمیت دارد ارائه قطعات استاندارد برای تأمین امنیت پروژه می باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.