گروه صنعتی رفیع | تولید و عرضه کننده تجهیزات پشتیبانی کابل برق

آشنایی با سینی کابل چهار خم ، موارد استفاده و مزایای خرید

آشنایی با سینی کابل چهار خم ، موارد استفاده و مزایای خرید

آشنایی با سینی کابل چهار خم ، موارد استفاده و مزایای خرید

در اجرای تاسیسات برق ساختمان، سیم کشی برق از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به دو صورت روکار و توکار انجام می‌شود. نظم دهی به سیم‌ها و کابل‌های برق، یکی از ضروری‌ترین کارهای جانبی بوده که موجب افزایش ایمنی کارکنان و تجهیزات خواهد شد. سینی کابل چهار خم یکی از تجهیزات پرکاربرد در این زمینه بوده و کابل‌های برق را به طور صحیح، هدایت و نظم دهی می‌نماید. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های سینی کابل و کاربرد آن به طور کامل آشنا شوید.

سینی کابل چهار خم چیست؟

سینی کابل در واقع یکی از تجهیزاتی کارآمد و مهم در پروژه‌های توزیع برق به شمار می‌آید. با استفاده از سینی کابل می‌توان علاوه بر هدایت و نظم بخشیدن به سیم و کابل، آنها را در برابر صدمات خارجی به خوبی محافظت نمود. با کمک این سینی‌ها می‌توان تعداد زیادی از کابل و سیم‌های برق را در قسمت‌های مختلف ساختمان، مانند سقف، زیرزمین و دیوار استفاده کرد. سینی کابل چهار خم یکی از سینی‌های پرکاربرد در بازار است که برای ساختمان سازی و صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس این سینی‌ها از ورق‌های فولادی گالوانیزه بوده و در برابر رطوبت و زنگ زدگی استقامت زیادی خواهند داشت.

سینی کابل چهار خم نقش مهمی در انتقال داده‌ها و ارتباطات خواهد داشت؛ زیرا کابل‌های مختلف را به صورت ایمن در یک شبکه حمل کرده و به محل مورد نظر منتقل می‌نماید. خاصیت چهار خمی باعث شده تا کابل‌ها با سرعت بیشتر و بدون نقص، در نقاط مختلف یک مکان جریان پیدا کنند.

لوله گذاری برق ساختمان؛ نحوه انتخاب لوله و نصب
مطالعه

سینی کابل چهار خم چیست؟

کاربردهای سینی کابل چهار خم چیست؟

سینی کابل چهار خم به صورتی طراحی شده تا مقدار مشخصی از کابل‌ها را پوشش دهد و به خوبی از آنها محافظت نماید. از این محصول برای کابل کشی و سیم کشی تاسیسات برق ساختمان‌ها و صنایعی مانند: نفت و گاز، پتروشیمی، شیمیایی و دارویی استفاده می‌شود. در ساختمان‌های مختلف نیز به منظور کابل کشی تاسیسات برق مانند کابل برق روشنایی، کابل تلفن، کابل شبکه و کابل دوربین مداربسته از این سینی استفاده می‌نمایند. مقاومت بالای سینی‌های چهار خم در برابر رطوبت و خوردگی باعث شده تا امکان استفاده در مکان‌های مرطوب و خورنده را داشته باشد. این سینی‌ها قابلیت تحمل وزن بالایی را داشته و می‌توانند کابل‌های زیادی را حمل نمایند.

مزایای استفاده از سینی کابل چهار خم

استفاده از سینی کابل ۴ خم تاثیر مهمی در سیستم‌های کابل کشی دارد؛ مزایای این محصول عبارتند از:

  • افزایش انعطاف پذیری طراحی سیستم کابل کشی
  • اجرای آسان سیم کشی
  • کاهش قابل توجه هزینه‌های سیم کشی
  • حفاظت از سیم‌ها در برابر عوامل مخرب
  • امکان دسترسی آسان به سیم‌ها در زمان تعمیر یا تعویض
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و هوای مرطوب
  • قیمت مقرون به صرفه

سینی چهار خم چگونه تولید می‌شود؟

مراحل تولید سینی‌های کابل ۴ خم به صورت زیر می‌باشد:

  • برش ورق فولادی

در ابتدا، ورق فولادی طبق ابعاد مورد نیاز برش داده می‌شود. معمولا جنس ورق فولادی سینی‌های چهار خم، از فولاد گالوانیزه گرم یا سرد می‌باشد. از آنجایی که ضخامت ورق تاثیر مهمی در میزان تحمل آن دارد، اندازه ضخامت آن طبق حجم و وزن کابل‌هایی که در سینی قرار می‌گیرند، تعیین می‌شود.

  • خم‌کاری ورق فولادی
لوله فولادی گالوانیزه؛ سایزبندی، قیمت و اتصالات
مطالعه

در این مرحله، ورق برش خورده به صورت چهار خم در می‌آید. برای اینکار، ابتدا ورق فولادی به حالت مستطیل در آمده و سپس با کمک دستگاه خم‌کن، به حالت چهار خم تبدیل می‌شود.

  • ایجاد سوراخ در ورق فولادی

در مرحله سوم، روی ورق خم شده توسط دستگاه سوراخ کاری، سوراخ‌هایی ایجاد می‌شود. این سوراخ‌ها در کف سینی قرار داشته و راهی برای عبور کابل‌ها خواهند بود؛ بنابراین تعداد و قطر سوراخ‌ها به کابل‌های مورد استفاده بستگی خواهد داشت.

  • گالوانیزاسیون ورق فولادی

در این مرحله طی فرایندی به نام گالوانیزاسیون، لایه‌ای از فلز روی ورق قرار می‌گیرد تا ورق در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم شود.

  • بسته بندی و ارسال

در آخرین مرحله، سینی‌های کابل چهار خم توسط دستگاه، بسته بندی شده و برای ارسال به مشتریان آماده می‌شوند.

کاربردهای سینی کابل چهار خم چیست؟

هنگام انتخاب سینی کابل چهار خم به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خریدی امن و کاربردی، لازم است هنگام انتخاب این محصول به نکات خاصی توجه فرمایید؛ در غیر این صورت، ممکن است سینی‌ها پس از انتقال به محل پروژه، با کابل‌ها و سیم‌های مورد استفاده همخوانی نداشته باشند که نیاز به تعویض و صرف زمان زیادی خواهد داشت. نکات مهم برای انتخاب سینی چهار خم عبارتند از:

  • حجم کابل‌ها: سینی کابل ۴ خم باید فضای لازم برای قرار گرفتن و عبور کابل‌ها را داشته باشد.
  • ضخامت ورق سینی: هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد، توانایی تحمل وزن کابل‌های بیشتری را خواهد داشت.
  • ارتفاع سینی کابل: میزان ارتفاع سینی تاثیر مهمی در عبور آسان‌تر کابل‌ها خواهد داشت.
  • نوع گالوانیزاسیون: فرایند گالوانیزاسیون باید به گونه‌ای باشد که سینی را در برابر زنگ زدگی و مواد خورنده محافظت نماید.
  • پانچ‌دار یا فاقد پانچ بودن سینی: اگر کابل‌های عبوری از سینی دارای گرمای کابل باشند، باید از سینی‌های پانچ‌دار استفاده کرد. این سینی‌ها دارای سوراخ‌های متعدد برای گردش جریان هوا و کاهش دمای کابل می‌باشند.
  • عرض سینی کابل چهار خم
  • طول سینی کابل
  • ضخامت ورق درب سینی
بهترین تولید کننده لوله فولادی برق + عرضه عمده و بدون واسطه
مطالعه

لوازم جانبی سینی کابل چهار خم چیست؟

برای وصل کردن سینی‌های کابل چهار خم به یکدیگر، جهت دهی، تغییر مسیر یا توزیع سینی‌ها لازم است از لوازم جانبی مختلفی استفاده کرد. از کاربردی‌ترین لوازم جانبی سینی کابل چهار خم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هر یک از این موارد برای تقسیم، تبدیل سایز‌های متفاوت و … موثر بوده و عملیات سینی کشی را آسان‌تر خواهند کرد.

خرید سینی کابل چهار خم از صنایع رفیع

گروه صنعتی رفیع انواع تجهیزات پشتیبانی از کابل برق را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تولید می‌کند. این مجموعه برای ساخت محصولات خود، از مواد اولیه مرغوب و مقاوم استفاده کرده و محصولاتی بادوام و کاربردی به مشتریان ارائه می‌دهد. تولید و عرضه مستقیم محصولات باعث شده تا قیمت نهایی برای مشتریان، کمتر از دیگر فروشگاه‌ها ارائه شود. بنابراین شما می‌توانید سینی کابل چهار خم و تجهیزات جانبی آن را با بهترین کیفیت و قیمت از گروه صنعتی رفیع تهیه نمایید. برای مشاهده تمامی محصولات رفیع، به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

سخن آخر

سینی کابل چهار خم یکی از تجهیزات ضروری و کاربردی برای تقسیم و هدایت امن کابل‌های برق می‌باشد. این محصول که مقاومت خوبی در برابر وزن کابل‌ها و آسیب‌های محیطی دارد، گزینه مناسبی برای سازماندهی کابل‌ها در یک ساختمان یا صنایع مختلف خواهد بود. با توجه به اهمیت عملکرد سینی کابل، لازم است این محصول را از تولید کننده‌ای معتبر و با سابقه تهیه کنید تا از کیفیت و طول عمر آن اطمینان داشته باشید.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

۳۳۱۱۴۱۵۷ - 021

آخرین محصولات


آخرین مقالات


۳۳۱۱۴۱۵۷ – 021

استعلام قیمت و سفارش

جهت دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید. مشاوران گروه صنعتی رفیع در کمترین زمان ممکن با شما تماس می گیرند.